Så här tänker jag idag då det ser ut som skitväder, lite kort upplopp på Eskils. Jag vet inte hur många som är intresserad av mina analyser? Eller? Hur många som ser spelet på hästarna som ett nummer eller bara siffror. Ni får hoppa över mina synpunkter om dagens V75. Speciellt när jag har haft stolpe ut under våren. Jag tar risken att öppna mig och få kritik.
Kupongen kommer senare då jag avvaktar 11.00 strykningarna.
Spikar!
Jag väljer mellan följande spikar.
Avd 1 nr 5 Born to Run spelad till 40 % som tränaren skryter över men hur bra är nr 3 LA Boko? Men offensiv kusk Magnus mot en lite trög häst så viktar det för nr 5.
Avd 5, Borups Tornado 21 % som jag tror är bästa hästen,
Avd 6 Bedazzeld Sox 11 % som jag tror spetsar före finske stjärnhästen
Avd 7 Dream Creation 9 % som också spetsar och rinner undan.
Favoriter jag inte tror på - vem har nerver att ta bort favoriter. Och bli idiotförklarad
Avd 3 nr 3 Eireann-Örjan Kihlström som såg knackig ut i Bergsåker - men har toppkusk och bra fart
Avd 4 nr 11 Amalencius från spår 11 i en tuff konkurrens med flera topphästar
Avd 5 nr 6 LL Royal som nog tar spets men kan förlora sista metrarna vid tung bana
Avd 6 nr 2 Corazzon Combo med 12 raka segrar
Avd 7 nr 14 Selected News som jag inte tror tar 40 m på felfri humörshästen Dream Creation
Mera funderingar
5 Halley Wania (V75-3) barfota och norskt huvudlag för första gången blir hon farlig i ledningen.
4 Holly Go Lightly (V75-3) tippar Björn Goop sig som etta.
3 Hector Sisu (V75-4) För lite spelad även denna gång trots barfotabalans/elit kusk.
2 Corazon Combo (V75-6) startar med tolv raka segrar men betydligt tuffare i Sverige