1976 (Samma år som USA firade 200års jubileum).
Var troligtvis det år som man fick smak på och för alkoholen, naturligtvis så blev startskottet med vårt kära Mellanöl som tyvärr fick sin dödsstöt 1977 när staten och regeringen kom överens om den inte längre skulle få säljas i vanlig butik.
Vilket ramaskri det blev av svenskafolket, men tyvärr så överröstades de av alla i nykterhetsrörelsen och div. förbund, men ge å ta!
En fyra år senare så uppstod vårt kära Mellanöl igen, men då under spritmonopolets klor, tyvärr hade mellanölet tappat sina då trogna krets av kunder som hade gått över till andra öl sorter med högre V% på burk eller flaska.
Åren innan 1976, då var man ju bara en liten "Paskapää" enl. mina två äldre bröder och syrran körde sitt race med sin dåvarande(Borderline till)fästman och mass producerande ungar på löpande band(tre st. blev till).
Vad vill jag komma med det här då?
Jo, detta är den första någonsin spritfria Midsommarafton för mig personligen, sen mor bestämde sig att slå igen sina ögon på midsommardagen p.g.a. hennes cancer tog över hennes kropp, jag har ju själv ett annat ärende att ta hand om.
@JBK.Ltd.