Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Vilket Zappande Hockeyn på TV 1 & travet på TV 4 och så öl till det så klart

16851945047286604836455899076080.jpg
Bra öl det där! :beer:

J***kla skit det här I byarna runt isaan nu, seniorerna lockar dom yngre in i ett missbruk sedan legalisering... :mad: . Barnen blir aggressiva och personlighets förändrade...
SmartSelect_20230528_092304_LINE.webp

La in en beställning hos "Grönaskylten" om gottigott dricka, ska ta mig till vår lokala langare för uthämtning av beställd vara.

Bushmills-Carribean-1170x1285.jpg

Ska bli spännande att göra som den bästa vinkännare, lukta, gurgla & spotta ut vätskan i ämbaret och kostnad för utsvävningen hamnar på ca. 330st Erdogan pengar.

@JBK.Ltd.

Påfyllning av spritgömmorna, var ute på webben och snokande runt som en annan alkoholtörstande bänksittande A-lagare.
Vilket ledde mig igen till Irland och en annan "Rum cask" singel malt tillverkare vid namn av : Teeling

Screenshot_20230531-120643~2.webp

Och som ni säkert redan har märkt att min "Kinkiness" för smak av Whiskey blandad Rom smak kittlar mina smaklökar.
Så, hos vår lokala langare(Grönaskylten)fanns dock inte denna på hyllorna, så ett andra alternativ slog till med att beställa hemkörning av varan, vilket kommer att ske på fredag och då kommer ett mer uttömt utlåtande efter provsmakning, om den är drickbar eller näe!!

@JBK.Ltd.

Påfyllning av spritgömmorna, var ute på webben och snokande runt som en annan alkoholtörstande bänksittande A-lagare.
Vilket ledde mig igen till Irland och en annan "Rum cask" singel malt tillverkare vid namn av : Teeling

Screenshot_20230531-120643~2.webp

Och som ni säkert redan har märkt att min "Kinkiness" för smak av Whiskey blandad Rom smak kittlar mina smaklökar.
Så, hos vår lokala langare(Grönaskylten)fanns dock inte denna på hyllorna, så ett andra alternativ slog till med att beställa hemkörning av varan, vilket kommer att ske på fredag och då kommer ett mer uttömt utlåtande efter provsmakning, om den är drickbar eller näe!!

@JBK.Ltd.

Så ja!
Då har drickat till morgondagens V75 anlänt till ytterdörren...

IMG_20230602_113547.jpg

En TEELING Wiskey Rum Cask och två st Weisse Doppelbock 8.2%V., Dubbelbockarna hamnar på ca. 36 Rupier st. och Teelingen på ca. 350 Rupier...

@JBK.Ltd.

Så ja!
Då har drickat till morgondagens V75 anlänt till ytterdörren...

IMG_20230602_113547.webp

En TEELING Wiskey Rum Cask och två st Weisse Doppelbock 8.2%V., Dubbelbockarna hamnar på ca. 36 Rupier st. och Teelingen på ca. 350 Rupier...

@JBK.Ltd.

Och som utlovat kommer det en provsmakning av Teeling Rum Cask, en 46% så det kan gå åt två håll.
Bushmills avsmakning blev enligt mig 8,5 och det med den rökighet och söttman från lagringen.
Så Teelingen kommer att troligtvis få eller falla på något utav de två, rökig eller socker.

So here goes nothing!

IMG_20230602_125232.jpg

Wooaaw!
Det första som slår är att den inte känns el. smakar rökig, väldigt mild på den biten, men den finns där.
Nästa är söttman som också finns, precis som i Bushmills, men mera tydligare mot Rom hållet så att säga, klar överraskning.
Men! Och jag säger, men! Det som nästan blir lite för mycket av är "Rivigheten", det är ju dock en 46% och den värmer gott i strupen på väg ner till skafferiet och för den som undrar så skulle jag utav tvekan byta ut orginalet i en "Irish Coffee" till denna, Teeling Rum Cask.
Den är en svår betygssättning, men : 8-8,5
(möjlig 9 p.g.a. styrka)

@JBK.Ltd.

1685738832975.webp

Började kvällen med en hemmagjord Cointreau i ett souvenir glas från den tiden när det serverades i riktiga glas glas även i ekonomiklass.:)
1685738978321.webp

Nu har jag testat Franziskaner på burk för första gången.
Det är nog bara inbillning men jag tyckte den smakade bättre på flaska.
För säkerhets skull ska jag göra om testen i morgon:nod:
1685739189053.webp

Nu testar jag Bushmills Caribbean Rum Cask Finish…och den är helt okej.
Men den där rökigheten som @JBK.Ltd. kände känner inte jag röken av.:)
Men det gör inget för jag är inte så förtjust i rökig whisky..även om den slinker ner den också.:beer:

1685738832975.jpeg

Började kvällen med en hemmagjord Cointreau i ett souvenir glas från den tiden när det serverades i riktiga glas glas även i ekonomiklass.:)
1685738978321.jpeg

Nu har jag testat Franziskaner på burk för första gången.
Det är nog bara inbillning men jag tyckte den smakade bättre på flaska.
För säkerhets skull ska jag göra om testen i morgon:nod:
1685739189053.jpeg

Nu testar jag Bushmills Caribbean Rum Cask Finish…och den är helt okej.
Men den där rökigheten som @JBK.Ltd. kände känner inte jag röken av.:)
Men det gör inget för jag är inte så förtjust i rökig whisky..även om den slinker ner den också.:beer:
Jag köpte mig några Franziskaner på burk jag med men blev ingen provsmakning ikväll. Gör ett nytt försök i morgon.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp