Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Monopolet är inte enväldig härskare...

Systembolaget är en suverän butik.
Finns ingen i hela världen som slår deras sortiment :thumbsup:

En lonkero kräva andra glas.

20230708_172541.webp

Systembolaget är en suverän butik.
Finns ingen i hela världen som slår deras sortiment :thumbsup:

Har personligen haft en negativ inställning till Statens inverkan på spritmonopolets klor, ända sen de började tulla på lagar och regler vilket gjorde att vi förlorade möjligheten att få eller kunna köpa en mellanöl i vanlig butik sen 1977 och i mina ögon och tankar är det statens sätt att tala om för dig som person att du inte är tillräckligt intelligent över att ta egna beslut och andra val om ditt liv utan du måste bli kontrollerad av en myndighet eller staten som ser till att fördumma sina egna men ursprungliga tanken är att ta bort folkets möjlighet att ha en chans att köpa varan i en butik och tvingas till en statskontrollerad butik där spritmonopolet styr över dina beslut om vilken eller vilka drycker du ska ha en möjlighet att få inmundiga, märk väl att samtliga drycker som finns tillgängliga i Systembolagets butiker är inte några som du personligen har tagit fram och det har de gjort och de bestämmer fortfarande över dina val möjligheter till att få kunna köpa en mellanöl i vanlig butik som kontrolleras av en butikshandlare typ ICA, COOP, LIDL eller annan lokal handlare...

@JBK.Ltd.(Står för sagt ord!):mad:

Senast ändrad:
Har personligen haft en negativ inställning till Statens inverkan på spritmonopolets klor, ända sen de började tulla på lagar och regler vilket gjorde att vi förlorade möjligheten att få eller kunna köpa en mellanöl i vanlig butik sen 1977 och i mina ögon och tankar är det statens sätt att tala om för dig som person att du inte är tillräckligt intelligent över att ta egna beslut och andra val om ditt liv utan du måste bli kontrollerad av en myndighet eller staten som ser till att fördumma sina egna men ursprungliga tanken är att ta bort folkets möjlighet att ha en chans att köpa varan i en butik och tvingas till en statskontrollerad butik där spritmonopolet styr över dina beslut om vilken eller vilka drycker du ska ha en möjlighet att få inmundiga, märk väl att samtliga drycker som finns tillgängliga i Systembolagets butiker är inte några som du personligen har tagit fram och det har de gjort och de bestämmer fortfarande över dina val möjligheter till att få kunna köpa en mellanöl i vanlig butik som kontrolleras av en butikshandlare typ ICA, COOP, LIDL eller annan lokal handlare...

Jag la inga politiska värderingar i inlägget.
Man behöver ju inte bland in politik i varenda tråd.
Jag tycker bara att Systembolaget har ett fantastiskt sortiment med bra kvalitet och en fantastisk service.
Systembolaget brukar ju ligga i topp på förtroendeindex listorna.
Och jag är inte speciellt ledsen över att inte kunna köpa mellanöl i matbutiken.
Även om jag också knorrade lite när det begav sig.
Systembolaget har ett ölsortiment som livsmedelsbutiker inte skulle ha en chans att konkurrera med.

Men vi får väl skylla på Karin Söder och C:)

Jag la inga politiska värderingar i inlägget.
Man behöver ju inte bland in politik i varenda tråd.
Jag tycker bara att Systembolaget har ett fantastiskt sortiment med bra kvalitet och en fantastisk service.
Systembolaget brukar ju ligga i topp på förtroendeindex listorna.
Och jag är inte speciellt ledsen över att inte kunna köpa mellanöl i matbutiken.
Även om jag också knorrade lite när det begav sig.
Systembolaget har ett ölsortiment som livsmedelsbutiker inte skulle ha en chans att konkurrera med.

Men vi får väl skylla på Karin Söder och C:)

Ingen politik inblandad, ren sanning av eget ord...

@JBK.Ltd.

Inklusive en delvis upphöjande av information med kunskap...

Ingen politik inblandad, ren sanning av eget ord...

@JBK.Ltd.

Inklusive en delvis upphöjande av information med kunskap...
Sen några år efter att mellanölet försvann så fick godtemplar maffian i riksdagen för sig att vi inte skulle få köpa folköl när vi ville heller.

Efter kl 20.00 och på söndagar drogs det ner skynken över ölburkarna och det var förbjudet att handla.

Sen några år efter att mellanölet försvann så fick godtemplar maffian i riksdagen för sig att vi inte skulle få köpa folköl när vi ville heller.

Efter kl 20.00 och på söndagar drogs det ner skynken över ölburkarna och det var förbjudet att handla.
Om man nu vet med sig att man har ett sådant begär efter öl en söndag eller efter kl 20.00 en vardag tycker jag nog att man bör ha en viss framförhållning.
Eller får man väl offra sig och gå ut på krogen och ta en öl.
Dom har ju öppet ganska sent även på söndagarna.:nod:

Bättre på 7/11?

Om man nu vet med sig att man har ett sådant begär efter öl en söndag eller efter kl 20.00 en vardag tycker jag nog att man bör ha en viss framförhållning.
Eller får man väl offra sig och gå ut på krogen och ta en öl.
Dom har ju öppet ganska sent även på söndagarna.:nod:
Du får gärna försvara det absurda förmynderiet, att dra skynken över 2,8 orna för att folk inte kan hantera livsmedel. Lagen blev som tur var inte långvarig avskaffades 1983. Det fanns inget folkligt stöd för detta absurda.

På tal om restauranger så ska man komma ihåg att det här var tidigt 80 tal.Det fanns inte en bråkdel av det antal restauranger som finns idag eller med rättigheter.

Ofta var det stadshotellets restaurang som kunde vara stängt en söndag.

Utvecklingen har varit enorm sedan palmes tid.

Hittar man inget att gnälla på som är i nutid så är det ju bara att gå tillbaka till dåtid, alltid hittar man nåt !!! ;)
Det var inte bättre förr, även om många gamlingar hävdar det.

Jo det är klart det var bättre när hembränning var tillåtet!

Anitra Steen om vindomen: ”Märkligt ställningstagande”

Liknande trådar

Tillbaka
Topp