Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Du får gärna försvara det absurda förmynderiet, att dra skynken över 2,8 orna för att folk inte kan hantera livsmedel. Lagen blev som tur var inte långvarig avskaffades 1983. Det fanns inget folkligt stöd för detta absurda.

På tal om restauranger så ska man komma ihåg att det här var tidigt 80 tal.Det fanns inte en bråkdel av det antal restauranger som finns idag eller med rättigheter.

Ofta var det stadshotellets restaurang som kunde vara stängt en söndag.

Utvecklingen har varit enorm sedan palmes tid.
Du gör i vanlig ordning dina egna tolkningar av inläggen.
Var kan du utläsa att jag försvar att dra något skynke över några 2,8 or?

Det jag påstod var att Systembolaget är en suverän butik med bra service.
Och spritmonopolet stör mig inte det minsta.
Det är det bästa monopolet vi har.:)
Så jag kommer att fortsätta gå till systemet även om det dyker upp några privata alternativ.
Då finns det andra saker i samhället som stör mig betydligt mer än något som avskaffades 1983.

Nu vet jag inte hur gammal du är eller var du bor..men jag har aldrig upplevt dom bekymren du upplevt.
På den tiden det begav sig hade vi till och med ett par handlare som vi kunde ringa upp mitt i natten vilken dag som helst i veckan om ölen tog slut.:laugh2:

Du gör i vanlig ordning dina egna tolkningar av inläggen.
Var kan du utläsa att jag försvar att dra något skynke över några 2,8 or?

Det jag påstod var att Systembolaget är en suverän butik med bra service.
Och spritmonopolet stör mig inte det minsta.
Det är det bästa monopolet vi har.:)
Så jag kommer att fortsätta gå till systemet även om det dyker upp några privata alternativ.
Då finns det andra saker i samhället som stör mig betydligt mer än något som avskaffades 1983.

Nu vet jag inte hur gammal du är eller var du bor..men jag har aldrig upplevt dom bekymren du upplevt.
På den tiden det begav sig hade vi till och med ett par handlare som vi kunde ringa upp mitt i natten vilken dag som helst i veckan om ölen tog slut.:laugh2:
Om man raljerar över att "Om man nu vet med sig att man har ett sådant begär efter öl en söndag eller efter kl 20.00 en vardag tycker jag nog att man bör ha en viss framförhållning.
Eller får man väl offra sig och gå ut på krogen och ta en öl.
Dom har ju öppet ganska sent även på söndagarna"

Då har man inte tagit aktivt tagit avstånd för iditolagen. Säger man att det inte är "så farligt" är man på ett slutande plan.

Att det funnits och finns andra bestämmelser som kan vara "värre" är en annan sak.

Men nu pratar vi om Sveriges godtemplar skynken över folkölen.

Vi ses på barrikaderna!

Om man raljerar över att "Om man nu vet med sig att man har ett sådant begär efter öl en söndag eller efter kl 20.00 en vardag tycker jag nog att man bör ha en viss framförhållning.

Då har man inte tagit aktivt tagit avstånd för iditolagen. Säger man att det inte är "så farligt" är man på ett slutande plan.

Att det funnits och finns andra bestämmelser som kan vara "värre" är en annan sak.

Vi ses på barrikaderna!
Raljerar hörde vi! :laugh2:

Vi ses på barrikaderna!
Det skulle var intressant veta hur du gjorde när du tog aktivt avstånd från iditolagen:laugh2::laugh2:

Hörrö du.

Jag snodde öl under skynket. Three hearts.

Men fortsätt du att försvara idiotlagar.
Handgranater som vi kallade dom var ju populära i slutet på 60-talet och början på 70-talet.
Dom drack jag en hel del av.. men jag behövde aldrig krypa under några skynken där jag handlade.:)

1688980427851.webp

Och att jag försvar någon idiotlag som avskaffades 1983 vet jag inte riktigt hur du har kommit fram till.:unsure:
Men du har ju dina egna speciella tolkningar ganska ofta.:laugh2:

Handgranater som vi kallade dom var ju populära i slutet på 60-talet och början på 70-talet.
Dom drack jag en hel del av.. men jag behövde aldrig krypa under några skynken där jag handlade.:)

1688980427851.jpeg

Och att jag försvar någon idiotlag som avskaffades 1983 vet jag inte riktigt hur du har kommit fram till.:unsure:
Var det ens någon åldersgräns för att handla öl när mellanölet fanns? Du kan inte ha handlat efter kl 20,00 eller på söndagar för då skulle skynket vara nere.

Jag kommer bara ihåg att det låg drivor av de där plastflaskorna i skogen där de stora killarna hängde.

Hade inte godtemplar maffian avskaffat IIB så hade vi haft 4,5% på Coop idag. Eller tänk om vi hade haft det som i Danmark där man kan köpa elefant öl i vanliga affärer! Och även Dynamit öl! Och Rambo......

Var det ens någon åldersgräns för att handla öl när mellanölet fanns? Du kan inte ha handlat efter kl 20,00 eller på söndagar för då skulle skynket vara nere.

Jag kommer bara ihåg att det låg drivor av de där plastflaskorna i skogen där de stora killarna hängde.

Hade inte godtemplar maffian avskaffat IIB så hade vi haft 4,5% på Coop idag. Eller tänk om vi hade haft det som i Danmark där man kan köpa elefant öl i vanliga affärer! Och även Dynamit öl! Och Rambo......
Du verkar ju inte ens läsa inläggen.:oops:

I inlägg #2042 skrev jag.
På den tiden det begav sig hade vi till och med ett par handlare som vi kunde ringa upp mitt i natten vilken dag som helst i veckan om ölen tog slut:laugh2:

Du verkar ju inte ens läsa inläggen.:oops:

I inlägg #2042 skrev jag.
På den tiden det begav sig hade vi till och med ett par handlare som vi kunde ringa upp mitt i natten vilken dag som helst i veckan om ölen tog slut:laugh2:
Att vissa bryter mot lagen betvivlar jag inte. Men faktum kvarstår Ölet fick dock inte säljas på söndagar eller efter klockan 20.00, då det täcktes över med skynken.

Vad gäller åldersgräns så säger spritmuseum detta;

"Den 1 april 1970 kom bryggerierna och myndigheterna överens om ett stopp för ölreklam som t ex riktade sig till ungdomar. Samma år infördes en frivillig 18-årsgräns i butikerna. Den 1 juli 1972 blev det lag på att man måste vara 18 år både för att få dricka mellanöl på krogen och köpa den i butik."

1688980427851.jpeg

Före min tid.

På tal om tänk om.
Så tänker jag på Tage Danielsson som undrade.
Om Gud hade funnits hade han väl inte varit så dum att han skapat hedningar?
Det är mycket som skulle varit annorlunda OM :)

Att vissa bryter mot lagen betvivlar jag inte. Men faktum kvarstår Ölet fick dock inte säljas på söndagar eller efter klockan 20.00, då det täcktes över med skynken.

Vad gäller åldersgräns så säger spritmuseum detta;

"Den 1 april 1970 kom bryggerierna och myndigheterna överens om ett stopp för ölreklam som t ex riktade sig till ungdomar. Samma år infördes en frivillig 18-årsgräns i butikerna. Den 1 juli 1972 blev det lag på att man måste vara 18 år både för att få dricka mellanöl på krogen och köpa den i butik."
Moralens väktare på TS har ännu en gång talat:laugh2:

På tal om tänk om.
Så tänker jag på Tage Danielsson som undrade.
Om Gud hade funnits hade han väl inte varit så dum att han skapat hedningar?
Det är mycket som skulle varit annorlunda OM :)
Vissa saker går dock att ändra på och behöver in vara ristat i sten och önsketänkande.

Nu är det fritt fram för privatimport hemifrån TV soffan av bland annat elefant öl!

Tjo hoo!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp