Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Wiskey sour mellan ölen & den hemgjorda..

17077492851917260068101190410115.jpg

Ja, det var ju tänkt så enligt planen egentligen.
Men nu spräckte jag pensionärsbudgeten för några dagar framöver, då jag tog en ”hala slaktad” bergsget som tilltugg.

Hade jag varit i NY så hade jag nog blåst åtminstone 1v pensionärsbudget.
Men å andra sidan så hade maten åtminstone smakat ok.

För 300kr förväntar man egentligen något som smakar bättre än nödproviant.
Då är det bra att lägga till en öl och pröjsa 450kr och är åtminstone delvis nöjd.

Vad kommer sedan, en Grandiosa fryspizza? :)

Det är nästan så att man önskat det.
Förra gången beställde jag pizza (vilken säkert var någon frysvariant) som inte var något vidare.
Sådana överraskningar vill man undvika så jag tog ett säkert kort som jag visste var minst lika värdelös, nämligen en burgare.
Min gissning är att burgaren är gjord på slaktavfall från en plågad bergsget som har blivit ihjälstressad av fjällapor med hög testosteronhalt som i tillägg saknar fru/flickvän.

IMG_0165.jpeg

Förra gången beställde jag pizza (vilken säkert var någon frysvariant) som inte var något vidare.
Sådana överraskningar vill man undvika så jag tog ett säkert kort som jag visste var minst lika värdelös, nämligen en burgare.
Min gissning är att burgaren är gjord på slaktavfall från en plågad bergsget som har blivit ihjälstressad av fjällapor med hög testosteronhalt som i tillägg saknar fru/flickvän.

IMG_0165.jpeg
Huvudsaken att ölen smakade. Kan rädda vilken värdelös maträtt som helst :beer:

IMG_0165.jpeg
Hett tips, fortsätt inte äta ute på restaurang i Norge.

Checka in bagage och ta med burk ravioli och liknande.

Hett tips, fortsätt inte äta ute på restaurang i Norge.

Checka in bagage och ta med burk ravioli och liknande.

Finns inte en möjlighet att jag spenderar tid vid ett bagageband i Norge.
Idag var jag lite för lat för att fixa något annat än hotellmaten. Jag föredrar faktiskt att gå till Narvesen och käka några korvar.
Från och med mars så lägger jag ner hotellboende, så jag överlever denna tragiska mat de få gånger jag äter på hotellet.

Ja, det var ju tänkt så enligt planen egentligen.
Men nu spräckte jag pensionärsbudgeten för några dagar framöver, då jag tog en ”hala slaktad” bergsget som tilltugg.

Hade jag varit i NY så hade jag nog blåst åtminstone 1v pensionärsbudget.
Men å andra sidan så hade maten åtminstone smakat ok.

För 300kr förväntar man egentligen något som smakar bättre än nödproviant.
Då är det bra att lägga till en öl och pröjsa 450kr och är åtminstone delvis nöjd.
NY och annat skulle man tänkt på innan man gifte sig.
Hade man vart singel hade det inte varit problem att ha en ny stad varje ledig månad och bränna lönen på tom blivit 2 löner, eller 2 utbetalningar, (för igentligen jobbar man väl ihop 1 lön som betalas ut 2 gånger, då har jag helt plötsligt ok) för den ombord hade inte rörts.
Men som gift och har barn får du hålla dig till budget.

NY och annat skulle man tänkt på innan man gifte sig.
Hade man vart singel hade det inte varit problem att ha en ny stad varje ledig månad och bränna lönen på tom blivit 2 löner, eller 2 utbetalningar, (för igentligen jobbar man väl ihop 1 lön som betalas ut 2 gånger, då har jag helt plötsligt ok) för den ombord hade inte rörts.
Men som gift och har barn får du hålla dig till budget.

Min budget?
Den är det frun som styr, med inspel från barn.

För att inte spåra ur helt angående tänkta budgetar.
Ska man vara helt ärlig så är det alltid fint med en öl eller två.
De gånger det blir lite för mycket av alkoholen är nog de gångerna man har fått allt för lite stimulans (så är det för mig i alla fall).
Skulle jag således sitta som pensionär i min condo och bara trivas hela dagarna, så hade nog risken för ett onödigt högt alkoholkonto varit hotande.

Varför dricker man alkohol?
Det var väl snack om pensionärsalkoholister i Sverige för ett tag sedan.
Med stor säkerhet så drack dessa pensionärer på grund av tristess och att ha en BIB eller två där hemma var smidigt.

Sedan är alla olika och har olika god självkännedom.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp