Va dricker du just nu? Bara %-haltiga drycker räknas som dryck här!

Finn ett fel. (Eller snarare avvikelse).
Titta noga.
Den första med rätt svar bjuckar jag på en Chang vare sig Ni tycker om eller ej.
IMG_2693.png
Hmm...är det ett Jack Daniels glas på Highland flaskan?

Senast ändrad:
RÄTT
Bra där Tommy Bolin( Klura ut den så får någon en bira till).
Skyldig Dig en bärs.
Håller till i Nong Bua Lamphu/ Loei. Eller Väsby. Skål
IMG_2705.jpeg
Kan bli en dyr Chang....för mig! :)
Lång resa för en bärs.
Frugans äldste bror med fru bor där uppe i Nong Bua Lam Phu, vi hälsade på dem en gång i december för några år sedan och höll på att frysa ihjäl.
Jättekallt kvällar, nätter och mornar.
Alla hade tjocka jackor och mössor utom jag som gick omkring i shorts och kortärmad skjorta.
Aldrig mer sa jag till frun!
Funderar dock på att ta tåget till Laos från Bangkok nu i dec/jan för lite sightseeing.
Får se var vi hamnar, vi brukar åka omkring lite här och där men på något vis blir det alltid minst en vända till havet.

Kan bli en dyr Chang....för mig! :)
Lång resa för en bärs.
Frugans äldste bror med fru bor där uppe i Nong Bua Lam Phu, vi hälsade på dem en gång i december för några år sedan och höll på att frysa ihjäl.
Jättekallt kvällar, nätter och mornar.
Alla hade tjocka jackor och mössor utom jag som gick omkring i shorts och kortärmad skjorta.
Aldrig mer sa jag till frun!
Funderar dock på att ta tåget till Laos från Bangkok nu i dec/jan för lite sightseeing.
Får se var vi hamnar, vi brukar åka omkring lite här och där men på något vis blir det alltid minst en vända till havet.
Vart i Laos 2 gånger, var i Savannakhet och finns verkligen ingenting sevärt där iaf.

Har druckit Mojito med färska råvaror hela sommaren men nu börjar myntan se lite vissen ut.
Så jag tänkte jag skulle testa en färdigblandad från bolaget.
Den kommer jag inte att köpa igen…försökte piffa upp med frusna myntablad men det gjorde inte saken bättre.:thumbsdown:
1729354146460.jpeg

Så nu är det världens godaste öl som gäller istället.:nod::beer:
1729354251421.jpeg

Är det tågresa du är efter så kolla på Richard Barrow's thai train guide på fb.
Finns bra mycket intressantare tågresor i Thailand än till Laos.
Tack för tipset, jag som tyckte tågresan från Sa Kaeo till Bangkok var exotisk och spännande en gång I tiden. :)
Alla försäljare som gick omkring och sålde allt möjligt ombord på tåget,
höns, tuppar och grisar i salig blandning.
Inga fönsterglas i tågvagnarna och det var eldningssäsong så vi blev alldeles sotiga och framme i Bangkok alla "restauranger" och försäljare på spåret som fick flytta på sig när tåget kom.
Även tågresan från Bangkok till Hua Hin var ett äventyr som nybliven thailandsresenär. 555
Man har aldrig tråkigt i Thailand :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp