Vad jobbar ni med

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Upphandling och IT-samordning sedan 20 år tillbaka.
Innan dess dryga 15 år i musikbranschen.

"Lunkan " sa:
Ganska nyligen upphörde ett uppdrag där jag gjorde strukturer och lösningsidéer till ett strategispel.

Nu testar jag om jag kan få igång en tillräckligt lönsam Internetverksamhet
Om det inte fungerar, så får jag väl ta och bli gigolo :)

Jag låser in mig i en motviktstruck varje dag och kör omkring utomhus och gottar mig och lyssnar på musik eller thailändska språklektioner. Ibland jobbar jag lite också. ;)

"Berralund " sa:
Ulle, gigolo - riktigt roligt. ;D

Nej, jag jobbar faktiskt till sjoss. Darav problemen med internetuppkopplingen.

Berralund :wai:
Fixa gärna ett jobb åt mig på sjön..det vore bra för mig, och alla andra i min omgivning

"ulle " sa:
Fixa gärna ett jobb åt mig på sjön..det vore bra för mig, och alla andra i min omgivning

Fördelen med det är ledigheterna. Men mitt fartyg är danskt nuförtiden, svensk sjöfart är snart ett minne blott. Rederiet är dock svenskbaserat.

Nu anställer man dock bara utländsk arbetskraft, vi gamlingar fick dock stanna kvar.

ja och vem fan vill ha mig med på en båt? då det inte går att komma undan mig på flera veckor...

"Berralund " sa:
Säg inte det, du kan inte ana vilka typer man har stött på genom åren. Du ligger garanterat bland de mera normala....
Ja, det kan inte vara roligt att vara fast på en båt om man måste umgås med någon riktigt otrevlig. Om man jobbar via Internet, så slipper man i alla fall se dem :)

tam gaan tii rong payaban
'

jag arbetar på sjukhus på en dialysmottagning. renar blod på patienter med ´mkt grav njursvikt

hadegott/marianne

"Lunkan " sa:
Ja, det kan inte vara roligt att vara fast på en båt om man måste umgås med någon riktigt otrevlig. Om man jobbar via Internet, så slipper man i alla fall se dem :)

Som tur är så är det sällan man råkar på någon otrevlig. Och jag har den fördelen nuförtiden att jag kan sparka honom i så fall, men det har inte hänt än.

Berralund :wai:

Ingen aning om AIK förlorade, det vore förstås synd nu när dom ligger så mycket efter Djurgården, visst är det så U?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp