Van mao

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Birger

Nedtystad
Idag är det ju valborgsmässoafton och fridens änglar börjar sväva över nejden. Nej, det var tranorna, men i alla fulla fall är det dags att dumpa den illaluktande och lortiga arbetsmunderingen och gå och duscha.
Min fru fattar inget.

Varför vi inte arbeta full dag, göra pengar mycket?

Jo, festårru, idag är det Valborgsmässoafton!

Vallmaft?

Nej, inte riktigt, Valborgsmässoafton, men idag tar vintern slut, förstår Du och då måste vi ju fira och så..

Allainakaa?

Jo i morgon är det röd dag och vi är lediga....

Aha! Vani van mao!

Just det, idag är det van mao, en dag att bli full på. Bland många....

Vi äta sill, dricka lao, thu full, snarka mycket ? Ja, ungefär....

Och detta är väl en ganska korrekt beskrivning av Valborgsmäss i ett mångkulturellt hem på landet i Småland. Far i huset äter sill, blir full och snarkar....

Svensk kultur i sammanfattning.

;D ;D ;D Ha ha , Vani farang Birger mao , palajaa Birger hai mac mac.. Tamaj ?
Pungnii mi panhaa :o , aj,aj kep kep :'(

Okej Baa....

Nu när vaborgsnatten lägger sitt skira mörker över er vikingar så drar jag mig tillbaka till en välförtjänt vila i tropikernas mörker. Någon snaps blev det inte men väl lite inlagd sill som Lego levererat tillsammans med goda Thaiknölar och Singha. Mai mao :laugh:

Har begravt två av våra fyra hundar som fått något virus och bytt ett rostfritt vattenfilter som rostat sönder efter ett drygt år. Mai Thai stainless, wan nii plastic

Så ännu en dag i paradiset går mot sitt slut, lycka till med ert valborgsfirande. :beer:

"mackes " sa:
Nu när vaborgsnatten lägger sitt skira mörker över er vikingar så drar jag mig tillbaka till en välförtjänt vila i tropikernas mörker. Någon snaps blev det inte men väl lite inlagd sill som Lego levererat tillsammans med goda Thaiknölar och Singha. Mai mao :laugh:

Har begravt två av våra fyra hundar som fått något virus och bytt ett rostfritt vattenfilter som rostat sönder efter ett drygt år. Mai Thai stainless, wan nii plastic

Så ännu en dag i paradiset går mot sitt slut, lycka till med ert valborgsfirande. :beer:

Tråkigt med dina hundar, dom blir ju som medlemmar i familjen
Virus? heter det så, förlåt mig. Har inte någon annan än du matat dom i smyg, det förekommer tyvärr. Hoppas jag har fel.

"Birger " sa:
Idag är det ju valborgsmässoafton och fridens änglar börjar sväva över nejden. Nej, det var tranorna, men i alla fulla fall är det dags att dumpa den illaluktande och lortiga arbetsmunderingen och gå och duscha.
Min fru fattar inget.

Varför vi inte arbeta full dag, göra pengar mycket?

Jo, festårru, idag är det Valborgsmässoafton!

Vallmaft?

Nej, inte riktigt, Valborgsmässoafton, men idag tar vintern slut, förstår Du och då måste vi ju fira och så..

Allainakaa?

Jo i morgon är det röd dag och vi är lediga....

Aha! Vani van mao!

Just det, idag är det van mao, en dag att bli full på. Bland många....

Vi äta sill, dricka lao, thu full, snarka mycket ? Ja, ungefär....

Och detta är väl en ganska korrekt beskrivning av Valborgsmäss i ett mångkulturellt hem på landet i Småland. Far i huset äter sill, blir full och snarkar....

Svensk kultur i sammanfattning.
ROTFLMAO och karma för din humor

"Långeman " sa:
Tråkigt med dina hundar, dom blir ju som medlemmar i familjen
Virus? heter det så, förlåt mig. Har inte någon annan än du matat dom i smyg, det förekommer tyvärr. Hoppas jag har fel.

Ja, det var väldigt trist. Vi misstänkte också det, framförallt som en av dem hade för vana att nypa en kyckling då och då, och inte våra.

Men veterinären var väldigt säker på att det var ett virus, tydligen vanligt här nere.

Röda skjortan blir det imorgon :afro:

"legolas " sa:
Ursäkta en fråga, men vad betyder Van Mao.... eller var det bara ironi
av nåt slag??

legolas

Skärp Dig! Du har ju bott i åratal i hednalandet och Du dricker GT. Mao måste Du väl ändå veta? Full. Och van? Dag.
Idag är en dag att bli full på.

"Phonta " sa:
;D ;D ;D Ha ha , Vani farang Birger mao , palajaa Birger hai mac mac.. Tamaj ?
Pungnii mi panhaa :o , aj,aj kep kep :'(

Okej Baa....

Javafan, vani ben van mao prawa punghni mi lödo ran! Lödo djenn, mi hima motläu! Du får översätta för Lego.

"mackes " sa:

Mackes

Har två av hundarna dött? Inte den lilla stöddiga som jag pratade allvar med , va?
Det var (är?) en redig hund som kan (kunde?) bli en bra skyddshund.

Ursäkta att jag väler att generalisera , Thai har ingen heder , ist ället för att gå och tala med den som äger hunden som "chappar" kyckling så matar man den med gift , djävla svin är de .. min hund kommer aldrig att gå ut utan mig
Detta är min hund som jag hämtar om en vecka ,, och Birger , nej detta är ingen Thai Ridgeback , men det blir kanske även en sån , gillar hundar , men detta är ett litet dynamitpaket som är oerhört läraktiga , smarta och inte backar ens för en Qyai

Noi.jpg

"Phonta " sa:
Ursäkta att jag väler att generalisera , Thai har ingen heder , ist ället för att gå och tala med den som äger hunden som "chappar" kyckling så matar man den med gift , djävla svin är de .. min hund kommer aldrig att gå ut utan mig
Detta är min hund som jag hämtar om en vecka ,, och Birger , nej detta är ingen Thai Ridgeback , men det blir kanske även en sån , gillar hundar , men detta är ett litet dynamitpaket som är oerhört läraktiga , smarta och inte backar ens för en Qyai

Ja den blir nog en tuff rackare.
Ser ut som tiken blivit påsatt av en Galt...

;)

"Birger " sa:
Javafan, vani ben van mao prawa punghni mi lödo ran! Lödo djenn, mi hima motläu! Du får översätta för Lego.

Inte så lätt att tolka Thai skrivet på germanska alfabetet..

men ungefär så här :

Idag är det fylla dag , i morgon kommer värmen /våren , Tiden för snön slut

Ok Birger ???

MVH Phontha

Sådan herre, sådan hund, brukar man ju säga. Men hunden är ju skitsöt!!

Hehe, ni är bara för goa!! Ja, vintern är slut och våren gör sitt intåg med stora steg. I morgon sitter man bänkad framför TV:n kl 18 när studentsångarna i Lund sjunger in våren från universitetstrappan. Och hör och häpna - Jag har aldrig, trots att jag har bott 54 år i Lund, sett detta evenemang live.

Och i morgon tar det tunga arbetet vid i Lund för de stackare som skall rensa upp efter dagens svineri i stadsparken. Vilken jäkla tradition egentligen. Dra dit med gamla möbler plus all möjlig bråte och sedan supa sig redlös, mao maak maak. Och sen skall de kommunala renhållningsarbetarna plus frivilliga, skötsamma ungdomar rensa upp i skiten. Ja så kan det gå till!

Sköna maj välkommen! Är maj så skön egentligen? Betänk alla ungdomar som kämpar med sina betyg i skolorna, jag minns med fasa vårterminen i nionde klass samt 3:an på gymnasiet. Vilken betygshets bara för att få chansen att plugga vidare. Huga!!

Så är maj så skön egentligen? Ja, ibland är maj alldeles fantastisk. Att köra ut i bokskogen här nere i Skåne när löven spricker ut och uppleva den där skira grönskan som bara finns där en kort tid är alldeles alldeles underbart. Visst är Sverige fantastiskt med sina årstidsväxlingar, det är nog en av de saker jag skulle sakna mest vid en eventuell flytt till Thailand.

Nu får det vara slut på detta korta kåseri, verkligheten och duschen kallar efter en lite kylslagen och blåsig Valborg. Vintern är slut och frid varde med den, jag saknar inte den i alla fall.

För d som tydligen är grymt okunniga om hundar så är detta en Mini pittbullterrier..
De är grymt snälla och bra i sitt psyke , otroligt solidariska och trogna sin husse/matte , kloka samt läraktiga , som en terrier normalt är ;D Dessutom tuffa som fan ... backar aldrig för något vilket jag gillar ... precis som en normalstor pibull.
men tillräckligt liten att fälja med på Hojen till Legolas ..... ;)

"Phonta " sa:
För d som tydligen är grymt okunniga om hundar så är detta en Mini pittbullterrier..
De är grymt snälla och bra i sitt psyke , otroligt solidariska och trogna sin husse/matte , kloka samt läraktiga , som en terrier normalt är ;D Dessutom tuffa som fan ... backar aldrig för något vilket jag gillar ... precis som en normalstor pibull.
men tillräckligt liten att fälja med på Hojen till Legolas ..... ;)

Du tog väl inte illa upp Phonta?
Är säkert en jättebra ras och blir nog en go kompis :D

"legolas " sa:
ja inte vill jag göra Phonta ledsen... men är det inte en särdeles ful liten hund du skaffat dig... Men den kanske blir grannare när den blir större... 8)

legolas

Efterssom jag tycker om Dig Legolas , och tycker att jag utan problem kan acceptera Ditt yttre så inser de flesta att jag kommer att passa gott i Thailand med dessa värderingar . DVS ser mer till innanmätet än till utseendet ;D ;D ;D ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp