Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Om inte jag åkte till Thailand så skulle jag nog välja Barcelona, sen om det år billigt eller ej spelar ingen roll, annars så är det Laos, dock inte i något turist område
Personligen skulle jag välja Kambodja. Mest troligast Phnom Penh eller Kampot. Känner mig hemma där.
Men vem vet, Burma är på tapeten, tror Thailand kommer få hård konkurrens den dagen (om den kommer) då Burma öppnar sig helt och gränserna till Indien, bangladesh och Kina öppnar med.
Burma har ju i princip allt som Thailand har, bortsett från infrastruktur. Bagan är ju betydligt mer intressant än Ayutthaya eller Sukothai parkerna enligt mig. Skulle säga att de utklassar Angkor Wat med om det inte vore för att så mkt är uppbyggt på nytt, så de får ingen UENESCO utmärkelse.
Men annars, massa olika folkslag. Egen mat cuisine. Indisk mat och Thai inspirerad mat. Virgin öar i mängder i Andaman havet. Himalaya bergen, Shan staten och Inle Lake. Yangon, mandalay etc.
Än har de lång väg kvar. Men om de får sig en fet boom kan det bli kämpigt.
jag är absolut beredd att testa.
Tycker mig ha märkt ett försiktigt intresse bland svenska "fattigpensionärer" för Bulgarien. Normalknegaren kanske inte har råd med Spanien och Thailand är besvärligt på många sätt, särskilt för den som inte har familj där. I Bulgarien behöver man väl inga särskilda sjukförsäkringar dessutom, då det är ett EU-land (men utanför Schengen)?
Svarta havet är väl tyvärr rätt kallt, är även vintrarna grisiga vid kusten? Kanske finns framtida potential för "pensionärsghetton" vid kusten?
Bulgarien och Rumänien drar en del pensionärer över sommarhalvåret, främst män inom genren som barer, beer och brudar.
Vinterhalvåret i Sydostasien.
En klar budgetanpassning...
Bulgarien och Rumänien drar en del pensionärer över sommarhalvåret, främst män inom genren som barer, beer och brudar.
Vinterhalvåret i Sydostasien.
En klar budgetanpassning...
Var har du hört att det är bra/lätt med brudar i dessa länder?[/QUOTE
Jaså, du är ovetande om hur lätt det är med brudar i fd öststaterna.
När jag var yngre var det resor till Polen och svartväxling, Leningrad med väskor fulla med jeans och nylonstrumpor.
Brudar överallt och nu är det lättare att resa till flera fd öststater och fattigdomen bland brudar kvarstår.
Allt handlar om pengar och vill man inte skiljas från dom är brudarna svårflörtade.
Sydafrika är lika billigt och kanske billigare enligt en Schweizare som jobbar här ca 6 månader/år men har sitt boende i Sydafrika, att det sen är mycket farligare är en annan sak.
En jobbarkompis var där för en iron man och det verkar vara svårt för en vit och bo där.
Utbildning någon form av poängsystem där en vit krävs på mer och arbetslivet nästan omöjligt.
Alla unga vill flytta därifrån.
Gå ut ensam på en barrunda glöm det.
Detta är ju bara hörsägen men det lät illa.
En jobbarkompis var där för en iron man och det verkar vara svårt för en vit och bo där.
Utbildning någon form av poängsystem där en vit krävs på mer och arbetslivet nästan omöjligt.
Alla unga vill flytta därifrån.
Gå ut ensam på en barrunda glöm det.
Detta är ju bara hörsägen men det lät illa.
Det ligger mycket sanning i det. Jag var på en 2 veckors semester utanför Port Elizabeth i Sydafrika för ca 15 år sedan och det var billigt med stort B. En brakmiddag, 3 rätter med perfekt service för kaffepengar.
Men säkerhetsmässigt var det enbart säkert i turistkvarteren, i övrigt skulle man vara försiktig även dagtid. Stor rånrisk och även mord förekom frekvent.
Mycket billigare på plats.....
Sen kan dom ju faktiskt få en svensk torsk på kroken.
Finns många fler alternativ än Thailand för att skapa en ny relation.
Mycket enklare än krångel med visum och uppehållstillstånd om man vill ta hem tjejen.
En del påstår att tjejer från fd öststaterna är mycket vackrare än asiaterna och utrustade med bröst.
Lägenhet Bulgaria ved Sunny Beach se foto 37 m2 269.000 Kr och 77 m2 630.000 Kr.
Här är det billigt . och ett hus in i landet med stor tomt cirka 50.000 kr.
Bulgaria är billigare en Thailand .
Mycket billigare på plats.....
Sen kan dom ju faktiskt få en svensk torsk på kroken.
Finns många fler alternativ än Thailand för att skapa en ny relation.
Mycket enklare än krångel med visum och uppehållstillstånd om man vill ta hem tjejen.
En del påstår att tjejer från fd öststaterna är mycket vackrare än asiaterna och utrustade med bröst.
Jag ger mig. Förvisso tror jag att jag har tillbringat betydligt mer tid i Europeiska länder de senaste tio åren än vad du har, men sättet du uttrycker dig på tyder på lång och gedigen erfarenhet i ämnet så då måste du helt enlelt ha rätt. Oavsett hur det ligger till egentligen.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.