Varför fundera ?

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

A

Anonym

Gäst
Blev kär igen igår .har alltid gillat retrohojar .så blev med hoj även i Sverige

IMG_20190825_082845888_HDR.jpg

Köpte du inte en VFR 750 för någon vecka sedan?
Nej , funderade , men köpte den ej , för mycket mil samt en problem med kammarna på den motormodellen tyvärr, Men denna XJ 900 har gått 5000 mil , Grymt välskött 91a uttagen i bruk april 93 , Yamaha XJ 900 shaftdrive ,, bra på ett sätt , men dreva om den kan man glömma. För den som inte vet drygt 90 hk fyra förgasare , ingen racer , men rör på sig hyfsat , bra vrid och en gammal classiker som jag gillar ,
Hojen med en fin Shoei Systemhjälm i nyskick , Nytt ABU bygellås samt dito Abus granit skivbromslås 8000 pengar , som hittat , prutade en tusing , Väl värt slantarna . Gissar på att bara Hjälmen kostar runt 8 papp ny :)

Nej , funderade , men köpte den ej , för mycket mil samt en problem med kammarna på den motormodellen tyvärr, Men denna XJ 900 har gått 5000 mil , Grymt välskött 91a uttagen i bruk april 93 , Yamaha XJ 900 shaftdrive ,, bra på ett sätt , men dreva om den kan man glömma. För den som inte vet drygt 90 hk fyra förgasare , ingen racer , men rör på sig hyfsat , bra vrid och en gammal classiker som jag gillar ,
Hojen med en fin Shoei Systemhjälm i nyskick , Nytt ABU bygellås granit samt dito Abus granit skivbromslås 8000 pengar , som hittat , prutade en tusing , Väl värt slantarna . Gissar på att bara Hjälmen kostar runt 8 papp ny :)

Var det 750:n som hade kedja med självjustering och 800an som hade remmar?

Provkörde VFR 750, bestämde mig att köpa den , men sen kollade jag internet en sista gång och fann att det är mer regel än undantag att kammarna rasade på dessa , så kröp ur affären i sista stund

Var det 750:n som hade kedja med självjustering och 800an som hade remmar?
Geardriven cam på den 1987 an , fanns mycket frågetecken på denna , inte innan mitten av 90 talet som jag skulle tordas köpa en sån , det var lagringarna på kammarna som havererade .Iofs inte hela värden , men fick minst lika bra hoj nu , och betydligt billigare samt halva miltalet

Hojen med en fin Shoei Systemhjälm i nyskick , Nytt ABU bygellås samt dito Abus granit skivbromslås 8000 pengar , som hittat , prutade en tusing , Väl värt slantarna . Gissar på att bara Hjälmen kostar runt 8 papp ny :)
Låter billigt, vad kostar försäkringen?

80sek /månad försäkring , skatt 180 sek år , i två år till , sen skattebefriad . Gick igenom cykeln riktigt noga igår , finner inga fel , Kvitton på inköp kopplingslameller samt lite annat finns , Han har haft den de sista 10 åren , En riktigt trevlig kille just fyllda 60 bast . tror det var ett bra köp . En stor maskin och det gillar jag eftersom jag inte är nån plutt jag jag heller ,

Tillbaka
Topp