A
Anonym
Gäst
Jo bygger man kan jag förstå om värdet faller speciellt om det är ont om köpare. Sen har du ju en poäng med kvaliten att huset inte håller så länge, sen kanske det åldras snabbare pga värme och sol ... Just pga åldrandet känner jag att jag inte vill köpa eller bygga nu utan när det är dags för mig att flytta om det blir av, troligen inte på 10-15 år!"FA " sa:Kruxet är att det finns så attans mycket fler hus att köpa än kunder som vill köpa. Det beror på att man bygger som galningar i Thailand och den stora massan av köpare är inte faranger utan den allt mer rikare medelklassen av Thailändare och dem vill ha nytt, inte begagnat. Dessutom är byggkvaliten i Thailand inte i närheten av den vi har ex i Sverige vilket medför husen slits väldigt fort.
Åk runt och kika i kuststäderna så lovar jag att du i vart enda område hittar obebodda hus som mer eller mindre står och förfaller, tror du att det är en investering som ägaren ligger på eller är det ett hus som eg är till salu men ingen vill köpa till ett pris som ägaren har råd att sälja för?
Ett begagnat hus i Thailand är väldigt svårsålt, så är det bara.
När man väl bestämt sig för att man vill flytta så vill man ju göra det tämligen omgående och då är det förlust som gäller om man inte vill ha kvar sitt gamla hus.
Möjligt att det är annorlunda om man vill bo i en Isaan by men det är inget alternativ för mig, problemen som det kan medföra att bosätta sig i damens hemby är ett kapitel för sig..