Vilka byggbeslut hade ni gjort annorlunda med facit i hand

Så sa jag också när jag ritade huset. Framtill kaffe på baksidan kask. Fast det var lite med solskydd ock göra, de strategiska rummen som kök och sovrum samt vardagsrum är i ständig skugga. Man kan ha många idéer samtidigt även som man tydligen. Utkekök annars är rätt vanligt här men jag gillar inte fajtas med flugor så den blev inne istället med matplats.
Jag har tänkt fram och tillbaka angående utekök. Aldrig tänkt på flugor. Ditt inlägg avgjorde den saken. Flugor i maten :( Tack :)

Jag hade inte byggt hus överhuvudtaget i Thailand om jag vetat det jag vet nu (byggde 2005). En lägenhet i Portugal eller Kroatien vore faen så mycket bättre. Om man nu ska envisas med att bo i Thailand så skulle jag hellre köpa en lägenhet eller långtidshyra ett hus.

Jag hade inte byggt hus överhuvudtaget i Thailand om jag vetat det jag vet nu (byggde 2005). En lägenhet i Portugal eller Kroatien vore faen så mycket bättre. Om man nu ska envisas med att bo i Thailand så skulle jag hellre köpa en lägenhet eller långtidshyra ett hus.

Förstår det när du köpt hus där du har köpt för du menar väl Sabai Village?

Jag har tänkt fram och tillbaka angående utekök. Aldrig tänkt på flugor. Ditt inlägg avgjorde den saken. Flugor i maten :( Tack :)

Uteköket är perfekt för thailändare att slabba i. Dom kokar klibbris med en jäkla massa ånga, dom friterar så oljan sprutar, lukten är ibland mindre angenäm. Perfekt med utekök. Själv använder jag ”falang” köket inomhus. :)

Uteköket är perfekt för thailändare att slabba i. Dom kokar klibbris med en jäkla massa ånga, dom friterar så oljan sprutar, lukten är ibland mindre angenäm. Perfekt med utekök. Själv använder jag ”falang” köket inomhus. :)
Det finns olika thai också. Vi hade innekök även på Udon för länge sedan och det gick bra. Nu har Noi bott i lägenheter där man måste vara skötsam för de är små i statliga jobblägenheter. Hon är nog nästan bättre än jag.:eek:
Utkekök är jobbigt tycker jag men grill och en liten plats har vi ute men det mesta mat lagas inne. Går görbra.:p

Ja jag vill ha ordning och reda i köket :) Skämt åsido. Uteköket är väldigt enkelt. Det är frugans föräldrar som använder det när dom är på besök. Rätt skönt att slippa en massa matos inomhus. Har även gjort en liten vask också där man kan diska. Funderar faktiskt på ett kylskåp för ute.
Fundera inte längre, köp ett snarast. Vi har ett där ute och det är perfekt, man slipper massor av springande inomhus. Det är lättare att hämta vatten där när man ändå sitter ute.

Jag gör som @Nam Falang frugan med sitt utekök med kylskåp och osar jag är både inne och ute och lagar mat.
Jag har 8st hunda och lagar mat för dom i uteköket.:p
Vi sitter och äter alltid ute på altanen .

Senast ändrad:
I vårat sovrum blev det dubbelväggar, det vi byggt till skapar ju dubbelvägg med luftspalt.
Fast faktisk haf rätt behaglig temperatur inne den korta stund vi han vistas där, men ja har råd att slå på ac med.
Garderobsidan blir det tripplevägg, bakom sängen dubbelvägg.

Tillbaka
Topp