Vilken medeltemperatur är det normalt i Hua Hin i nov-dec? Är det sol och blå himmel eller regn?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Bson vilken medeltemperatur är det normalt i Hua Hin i nov-dec? Är det sol och blå himmel eller regnar det?
Phonta samma fråga till dig angående pattaya?

Jag har varit på bägge ställena men bara under juli månad.

November kan komma nån liten regnskur men från slutet nov till mitten på feb kommer det inte en droppe i princip. Temp nov dec 28-30. Dec jan är dom torraste och svalaste mån på året. Generellt så har Hua Hin bäst klimat i Landet. Finns en Godmorgon tråd på mpr som tydligt visar att det normalt är ca 2 gr varmare i pattis och något mer regn.

Inget regn i December, November några regndagar men inte överdrivet mycket regn som i Norr.

Men jag har bara bott dær 2 November och 2 December månader men då var vædret sådant iallafall December-Januari kan bli lite kyligt på kvællar och nætter.

Det låter bra, helst skulle jag vilja åka till CM men vet att det är kallare den perioden.
Jag får fundera lite till innan jag bokar något flyg till Bangkok el Phuket.

Regndagarna i November bestod av droppar inga skyfall och varade inte länge.

Finns ju aldrig några garantier på väder men från slutet på november ska du inte bli besviken. Kör halva resan i pattis å halva i hua hin så kan vi få ett litet utlåtande om orterna sen :D

Började precis regna här, gillas när man sitter inne å jobbar så blir det lite svalare i huset :thumbsup:

Sorry "Kyckling " Phuket är ett djäkla reghål , Hua Hin något bättre dock hela den sidan mer regn än Pattis , söder om Pattis likaså dvs Trat och Kohchang m.m reg och regn och regn, hur mycket dem i Hua Hin snackar så är vädret generellt bättre i Pattis .

Det vet dem om de bara kan hålla sig till sanningen , Phuket är helt kört , ta med regnställ när du än åker ....................... ;D

Kan allt komma några droppar i Pattaya med, detta ær i September det 2011.

regn.jpg

regn1.jpg

regn3.jpg

regn4.jpg

O jä klar vad det har regnat.
2011 var jag i CM fast det var i juli. Pattaya har jag bara varit i juli och en gång i början på sept då har det vart ok trots regnperiod.

"Phonta " sa:
Sorry "Kyckling " Phuket är ett djäkla reghål , Hua Hin något bättre dock hela den sidan mer regn än Pattis , söder om Pattis likaså dvs Trat och Kohchang m.m reg och regn och regn, hur mycket dem i Hua Hin snackar så är vädret generellt bättre i Pattis .

Det vet dem om de bara kan hålla sig till sanningen , Phuket är helt kört , ta med regnställ när du än åker ....................... ;D
Fel fel fel. Har varit i Phuket nu på vintern sedan 09 och inte mycket regn där Senast vintern November till Mars i år var det inte mycket regn alls

Tror fn att det kan regna överallt , även i Pattis ,dock Phuket är värst ,inget att diskutera ;)

"hillmer " sa:
Fel fel fel. Har varit i Phuket nu på vintern sedan 09 och inte mycket regn där Senast vintern November till Mars i år var det inte mycket regn alls

Jag var i khao lak nov-dec 2013 inte en regndropparna kom, bara sol och klarblå himmel.

I Oktober førra året hade vi en del regn med i Pattaya regnade ju næstan dagligen i 2 veckor.
Har du bott i Pattaya en regnsæsong æn Phonta, eller gav du upp och læmnade tassemarkerna i norr innan mig och flyttade ner kommer inte ihåg?

Nej , inte ännu , men jag måste ju leva upp till mitt rykte att veta allt ;D ;D ;D ;D ;D

Ja verkar så ibland när man ser vad du skriver fast du inte har varit lång tid på dt stället som du säger saker om . Ganske har Googlat det??

Nej ,troligen inte då jag inte äger några "googles" bara statistik över olika orter i Thailands utfärdat av Thailands meteroligiska institut ................. :o Det regnar defakto mer i Phuketregionen per 12 månader än i Pattaya , oavsett hur djäkla bra du anser att Phuket är ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp