Vilket är snabbast? Webbansökan eller ansöka direkt på ambassaden?

A

Anonym

Gäst
Någon jiddrade om att det skulle gå på några veckor att få uppehållstillstånd om man bara gick till ambassaden med ifylld blankett istället för att använda ansökan via migrationsverkets webbplats. Det tror jag inte på själv. Är det någon som vet?

Inte tror jag det går snabbare, för att man startar en ny tråd i samma ämne.........
Aj då. Så då tar jag på mig dagens dumstrut :-) Jag är nybörjare här och hittar inte så bra ännu. Kanske du vill hjälpa mig att hitta tråden med samma ämne så lovar jag dig att jag ska titta noggrannare nästa gång. Skäms lite nu faktiskt :$

Någon jiddrade om att det skulle gå på några veckor att få uppehållstillstånd om man bara gick till ambassaden med ifylld blankett istället för att använda ansökan via migrationsverkets webbplats. Det tror jag inte på själv. Är det någon som vet?
Svårt att säga,jag lämnade min ansökan på ambassaden och den ska skannas in i systemet sen och bara gud vet hur lång tid det

Migrationsverket gjorde om ansökningssystemet i våras så flertalet ansökningar hamnar i det elektroniska systemet. Ambassadansökningar måste då scannas in i systemet av personal hos Migrationsverket vilket tar sin tid. All manuell hantering hos Migrationsverket tar längre tid särskilt som de har brist på personal. JO har däremot påpekat att verket inte får ha olika handläggningstider när det gäller pappersansökningar kontra elektroniska ansökningar vilket medförde ändringen i våras.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp