Visst är Thailand underbart

Ja ja det där kan man ju vinkla, inte riktigt så hårdraget.
Vad är det där för tidning.
Det som det blev mycket uppmärksamhet om när den artikeln skrevs var att flera kändisar tog selfies i samband med lanseringen av den nya Chang flaskan.
Var väl ett 10 tal såkallade Thai superstars som la upp på instagram selfies med Chang flaskölen under samma tidpunkt och par av dom erkände vill jag minnas att det stod i Bangkokpost att dom vart betalda av Chang.
Ett klart brott mot alkohollagen och samma lag gäller i Sverige.
Stod i tidningarna i Sverige tex. I November att Paulo Roberto blev beordrad att ta bort bilder från Instagram som ansågs vara brott mot alkohollagen gällande alkoholreklam, och stod flera kända Svenskar som blev dömda för brott mot alkolreklamlagen 2015.
Så inget speciellt för Thailand dom kommer inte jaga en privatperson med en ölselfies.

Jag är övertygad om att @Jonas har rätt, man lär inte bry sig om en turist som vill skryta med att hen dricker en Chang. Så ni svampar kan fota er i lugn och ro tror jag.

Maxstraffet för att publicera en bild på dig själv med en öl är ett år i fängelse och böter som motsvarar 110 000 svenska kronor.

Och själv har jag fundera vid flera tillfällen, varför bo i Thailand?

Thailand är snart värre än Svedskolandet..............

Den är bara så vriden den artikeln, ser ut som hon läst alla FB inlägg när det kom på tapeten i höstas och sen skrivit den här artikeln, därför jag undrar vad det är för tidning?
Inte alls såhär det stod i media och dem styrande uttalade sig, utan det var just det att det var tal om ett reklambrott och brott mot alkoholagen precis som det hade varit i Sverige och många andra länder.
Där flera kändisar skyltat med nya changlfaskan, och dom visade upp bilderna i media.
Var inga riktiga selfies precis, Var där Chang ettiketten syntes tydligt och dom stod och pekade på Chang namnet, var just Chang ettiketen som var det centrala i fotona.
Och det var här det var tal om detta bötesbeloppet.

Tidning är ett resemagasin som jag gillade när det kom. Då var tidningen lite förr oss som reste själva och bodde inte bara på lyxhotell. Oftast var det lite hemma hos reportage. Nu är det nog minst 20 år sedan jag läste tidningen

Tycker att det däremot är mycket allvarligt att man avser att strypa internet mot omvärden , Thailand går nu mot ett alltmer stängt land .. Militärdiktatur , jo , så är det nog tyvärr Kommer nog att dröja MYCKET länge innan vi får se någon demokrati samt demokratiska val i detta land ......

Om prutten behåller makten ett tag till vilket verkar vara hans plan så får vi nog se många fler puckade påhitt. Han anser ju att Thailands problem är att det är för mycket demokrati..

Jo , Prutten är allsmäktig , det vekar även som att folk börjar irritera sig på hans sätta att agera , mer och mer diktatoriskt .. Jag förstår bara inte hur det skall fungera med den nya Asian Union ........Att stänga landet mot omvärden är ju motsatsen till vad denna union eftersträvar .. Jag tror dessutom att det börjar jäsa uppe i det röda bältet igen .. jag ser inte fram emot en ny problematiskt tid för landet , samtidigt som Thaifolket inte kan stava till ordet demokrati........Mycket svårt att säga vad som är bäst , nu är det ju i alla fall bättre ordning ...

Frugan var väldigt skeptisk till den nuvarande regimen när den tog över men hon är inte lika negativ längre. Det är bättre ordning nu vilket hon, och även jag, uppskattar. Men visst hoppas vi på demokrati så småningom.

Man får dock som farang aldrig glömma att man är gäst i landet. Då får man se till att gilla läget och följa gällande lagar och regler, hur tokiga man än tycker att dom är. Jag är glad över att vårt beslut om att flytta ner är fattat, jag är medveten om vad som gäller och kommer att rätta mig därefter.

Ja allt är inte 100% bra i något land, för våran del får det troligtvis bli en period i vardera Sverige och Thailand så man får igång något där nere och jobbar resten i Sv.

... man får ju inte glömma bort att det är en militärdiktatur som styr, och då kan man i stort sett räkna med allt.

Sen tycker jag det är bra att de rensar bort de som lever illegalt, jobbar illegalt etc.

... man får ju inte glömma bort att det är en militärdiktatur som styr, och då kan man i stort sett räkna med allt.

Sen tycker jag det är bra att de rensar bort de som lever illegalt, jobbar illegalt etc.
Det gäller ju att ha en reträttväg om det oväntade, mot förmodan, skulle inträffa. Jag är dock ganska säker på att inget kommer att hända oss faranger, så länge vi följer lagar och regler.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp