Hockeysäsongen 2023 - 2024

 
Det var någon som skrev att det borde vara ett Stockholmslag i Shl det håller jag med om det blir liksom små derbyn jordbrukarna mot fjollträsket.
Det var nog jag som skrev det, för hockeyintressets skull. Men som Djurgården spelar nu är det nog tveksamt, lyckas man besegra Mora så blir det jättesvårt mot Brynäs i finalen.

Ikväll får vi se om Rögle blir historiska och slår ut även Växjö i fyra raka, snacka om bedrift om det blir så. Även om Frölunda vann igår så blir det nog Skellefteå dom får möta i finalen.
 
Det var nog jag som skrev det, för hockeyintressets skull. Men som Djurgården spelar nu är det nog tveksamt, lyckas man besegra Mora så blir det jättesvårt mot Brynäs i finalen.

Ikväll får vi se om Rögle blir historiska och slår ut även Växjö i fyra raka, snacka om bedrift om det blir så. Även om Frölunda vann igår så blir det nog Skellefteå dom får möta i finalen.
Gav upp hoppet efter förra matchen, skulle dom klara av Mora mot alla odds blir det en enda lång Golgata vandring mot Brynäs.
 
Man får väl kasta sig platt till marken och hylla Rögle för att ha skapat hockeyhistoria. Aldrig någonsin har ett lag från åttondelsfinal gått hela vägen till final, än mindre genom att slå ut ettan och tvåan i serien med 4-0 i matcher. Oerhört imponerande, jag blir inte förvånad om dom går hela vägen nu.
 
Man får väl kasta sig platt till marken och hylla Rögle för att ha skapat hockeyhistoria. Aldrig någonsin har ett lag från åttondelsfinal gått hela vägen till final, än mindre genom att slå ut ettan och tvåan i serien med 4-0 i matcher. Oerhört imponerande, jag blir inte förvånad om dom går hela vägen nu.
Jag är ingen rögleälskare men jag hoppas de vinner finalen.
 
Nä jag älskar inte dom heller som bekant. Men efter prestationen dom har stått för hittills kan jag inte göra annat än att hoppas att dom gör det som nästan alla trodde var omöjligt. Lycka till Rögle!

Läste i HD att ca hundratusen personer varit inne på Rögles biljettsida och försökt få biljetter till finalerna.

Biljetterna tog slut på 1 minut.


BTT
 
Man får väl kasta sig platt till marken och hylla Rögle för att ha skapat hockeyhistoria. Aldrig någonsin har ett lag från åttondelsfinal gått hela vägen till final, än mindre genom att slå ut ettan och tvåan i serien med 4-0 i matcher. Oerhört imponerande, jag blir inte förvånad om dom går hela vägen nu.

Gjorde susen att sparka kontrollfreaken Abbot och sätta in Ur rögleiten Roger Hansson som tränare istället.

Hansson var med på hela resan från trean upp i eliten.

Om det är tryck nu på publiken i Ängelhom så är det inget mot hur det var på 80 talet när motståndarlagen knäcktes av rögles mäktiga klack bakom ena målet.
BTT
 
Nä jag älskar inte dom heller som bekant. Men efter prestationen dom har stått för hittills kan jag inte göra annat än att hoppas att dom gör det som nästan alla trodde var omöjligt. Lycka till Rögle!
Din gamle matros och min gamle granne skriker dock av lycka nu, där hänger Rögle flaggan och stor en utanför tomten, men gjort nåt år nu.
Pga jag är så dålig på höra av mig så inte vart ute med han sen vi gick ut under pandemin.
Kanske får ringa imorrn och kolla om han är här eller på sjön.
 
Din gamle matros och min gamle granne skriker dock av lycka nu, där hänger Rögle flaggan och stor en utanför tomten, men gjort nåt år nu.
Pga jag är så dålig på höra av mig så inte vart ute med han sen vi gick ut under pandemin.
Kanske får ringa imorrn och kolla om han är här eller på sjön.
Ja han kommer ju från dom trakterna. Återstår att se om dom får möta Frölunda eller Skellefteå. I skrivande stund leder sistnämnda med 6-5 med 10 minuter kvar av tredje perioden i Scandinavium.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp