Thai Air (Exportera en Bullterrier)

 
Ja måste säga att man blir lite fundersam till att pilot strejkar när man förbättrar säkerheten.

Nok Air gillar jag annars. Hos oss är det jag som väljer flyg och bokar.
Samma här vet inte ens om frugan känner till Thai Airways.
Hon fick flyga med Finnair till Sverige.
 
Senast redigerad av en moderator:
Negativa veckan här bland folk, kanske glömt hur den obefintliga servicen var i Sverige?
Icke då, massa skit i Sverige också så det är inget alternativ att bo där på heltid. Men det är betydligt mer ordning på torpet i Sverige, går inte å jämföra på samma dag. Och 90% av ens kompisar är inte alkisar. Hur många riktiga falang kompisar har du i Thailand?
Personligen tycker jag att det sociala umgänget är betydligt bättre i Sverige.

Det som håller mig i Thailand är främst tjejen och att det är billigt, men prisläget är eg mindre viktigt. Men eftersom jag inte vill bo på heltid i Sverige i 3 år tills tjejen får medborgarskap och därmed kan resa fritt i EU med mig så blir det svårt att lämna Thailand. Men på sikt blir det nog så iaf.
 
Ungefär så känner jag , mina kompisar här nere är nog till minst 95 % alkisar , sen beror det ju på vad man betecknar som alkis . Men börjar man med en Chang till frukost då är man i mina ögon en alkis .. Tyvärr så är det så i mitt fall , ett par tre stycken lever vad jag kallar ett normalt liv , Hade en riktigt bra kompis ,men vi var nog för lika så det skar sig av den anledningen , dvs vi vet bäst båda två , och har väldigt bestämda åsikter :).. Jag är säker på att han läser detta så han kan ta åt sig när jag skriver "en riktigt bra kompis" ..

Men i Sverige har jag inte heller en drös av dem , jag har väl tre max fyra kompisar samt två "riktiga vänner ,varav en är som den bror jag aldrig haft "
Har däremot en hel del bekantskaper men det är inte riktigt samma sak.......
 
Samma här vet inte ens om frugan känner till Thai Airways.
Hon fick flyga med Finnair till Sverige.
Jonas , för helv !! Alla Thai känner till Thai Airways . Men du är antagligen den av er som bestämmer just den typer av frågor i familjen ;) Men jag vet andra där Thaifrugan bestämmer ALLT , och känner dem det då använder de oftast detta då Thaikvinnan normalt är mycket bestämd i sin natur .. allmänt känt tror jag mig fått veta vid stenbordet :)
 
Framtidsplanen är att när kontot säger sluta jobba så blir det boende i minst 3 länder varje år, ca 3 mån varje tillfälle och resa runt i världen. Men då måste tjejen ha Svenskt pass så vi kommer att få ta 3 sura år i Sverige till slut iaf. Förhoppningsvis går det att åka runt lite i EU när hon har PUT utan att svenska myndigheter uppmärksammar det. Men pensionera mig i Thailand finns inte på kartan, blir max 3-4 mån/år i framtiden om ens det. Gå i pension för tidigt så kontot kräver billigt boende finns inte heller, har vänner som slutat jobba tidigt och inte har nåt annat val än att bo i ett billigt land, det är ju helt kasst. Dessutom har dom i tristessen här blivit allt för goda vänner med alkoholen. Först är dom kaxiga över att ha lagt handskarna på hyllan sen sabbar dom allt på nåt år med alkohol.
Snacka om nerköp.
Träffar folk hela tiden som har en romantiserad bild om att sluta jobba och flytta till Thailand, dom har inte en susning om vad som väntar här.
Att flytta hit på heltid är ungefär som att ha sex med en tjejkompis, man sabbar relationen. Thailand är paradis som semester mål, inte att bo i.
I Sverige klagar vi på vädret att det är så kallt, här e åt helsike för varmt, vintern i Thailand som är den enda bra årstiden är ungefär lika lång som en Svensk sommar, 2 veckor max.
 
Senast redigerad av en moderator:
Du ska vara jäkligt glad över ditt jobb Jonas som ger dig omväxling, rätt säker på att du också tröttnat på att bo heltid här.
 
Jonas , för helv !! Alla Thai känner till Thai Airways . Men du är antagligen den av er som bestämmer just den typer av frågor i familjen ;) Men jag vet andra där Thaifrugan bestämmer ALLT , och känner dem det då använder de oftast detta då Thaikvinnan normalt är mycket bestämd i sin natur .. allmänt känt tror jag mig fått veta vid stenbordet :)
Ja frugan kanske skiljer sig från andra Thai hon lämnar över det mesta på mig vilket passar mig bra.
Hon är inte så bestämd och har mest ett glatt humör och brister väldigt lätt ut i asgarv, inget surande och tysta leken här.
Där är det inte prat om Thai vet bäst utan hon frågar mig om det mesta och tar mitt ord och kunskap för sanning.
Jag sköter det mesta hemma även när jag är på jobb via telefon och e-mail.

Är en stor skillnad mot förra förhållandet där det bara var Thai vet bäst och mig fråga hon sist, Thais kunskap gick före min.
Det gick inte riktigt ihop så sluta ofta i skarp ordväxling.
 
Icke då, massa skit i Sverige också så det är inget alternativ att bo där på heltid. Men det är betydligt mer ordning på torpet i Sverige, går inte å jämföra på samma dag. Och 90% av ens kompisar är inte alkisar. Hur många riktiga falang kompisar har du i Thailand?
Personligen tycker jag att det sociala umgänget är betydligt bättre i Sverige.

Det som håller mig i Thailand är främst tjejen och att det är billigt, men prisläget är eg mindre viktigt. Men eftersom jag inte vill bo på heltid i Sverige i 3 år tills tjejen får medborgarskap och därmed kan resa fritt i EU med mig så blir det svårt att lämna Thailand. Men på sikt blir det nog så iaf.
Farang kompis i Thailand har jag bara 1 och det är en barndomskompis så han har jag känt länge.
Men han är inte så mycket i Pattaya nu längre utan blir mera byn längst upp i norr efter 18-20 år här nere så börjar dom tröttna på Pattaya är ju där uppe dom har sitt hus här nere är det bara en bungalow.
Jag kallar inte bekantskap för vänner är rätt strikt med ordet vän och kallar inga utan mina barndomskompisar för vänner resten ingår i min bekantskapskrets inte mer ;)

Men jag umgås inte så mycket med farang här nere jag har inte det behovet, jag och frugan brukar hitta på saker ihop för det mesta.
Är inte för faranger jag flyttade till Pattaya.
Kan bli att jag går ut med någon farang i månaden när jag är hemma ibland inte alls.
 
Farang kompis i Thailand har jag bara 1 och det är en barndomskompis så han har jag känt länge.
Men han är inte så mycket i Pattaya nu längre utan blir mera byn längst upp i norr efter 18-20 år här nere så börjar dom tröttna på Pattaya är ju där uppe dom har sitt hus här nere är det bara en bungalow.
Jag kallar inte bekantskap för vänner är rätt strikt med ordet vän och kallar inga utan mina barndomskompisar för vänner resten ingår i min bekantskapskrets inte mer ;)

Men jag umgås inte så mycket med farang här nere jag har inte det behovet, jag och frugan brukar hitta på saker ihop för det mesta.
Är inte för faranger jag flyttade till Pattaya.
Kan bli att jag går ut med någon farang i månaden när jag är hemma ibland inte alls.

För mig finns det olika grupper, en riktig vän kan bara var 2-3 st,sedan kommer dom man också umgås med, därefter dom man vet vem dom är, sedan dom man känner till utseendet och kanske vet namnet på inkl jobbarkompisar.
 
Vi väljer det som är bekvämt, praktiskt och inte alltför dyrt. Thai Airways stämde in på alla dom kriterierna till sommaren och med risk för att låta som en papegoja - Jag är inte det minsta orolig men vissa här gör sitt bästa för att man skall bli ett nervvrak.
 
Vi väljer det som är bekvämt, praktiskt och inte alltför dyrt. Thai Airways stämde in på alla dom kriterierna till sommaren och med risk för att låta som en papegoja - Jag är inte det minsta orolig men vissa här gör sitt bästa för att man skall bli ett nervvrak.
Sjælv tycker jag Thai Airways ær så dyrt jæmført med andra bolag som LH, KLM, Norwegian, Finnair, Etihad etc.
Vet inte varfør men søker jag på en flygsida typ www.travellink.com ær Thaiairways inblandade i en flygning så kan du dubbla priset næstan.
 
Sjælv tycker jag Thai Airways ær så dyrt jæmført med andra bolag som LH, KLM, Norwegian, Finnair, Etihad etc.
Vet inte varfør men søker jag på en flygsida typ www.travellink.com ær Thaiairways inblandade i en flygning så kan du dubbla priset næstan.
Det var inte så när jag sökte för sommarens biljetter. Dom enda med hyfsade tider som var nämnvärt billigare var Aeroflot och där går gränsen. Jag hade kanske tur (eller otur enligt en del).
 
Hur kommer
Sjælv tycker jag Thai Airways ær så dyrt jæmført med andra bolag som LH, KLM, Norwegian, Finnair, Etihad etc.
Vet inte varfør men søker jag på en flygsida typ www.travellink.com ær Thaiairways inblandade i en flygning så kan du dubbla priset næstan.
det sig då att jag slog på Stockholm -Phuket 18 Augusti till 1 September och då var Thai billigast och även flera andra datum jag slog på
 
Hur kommer

det sig då att jag slog på Stockholm -Phuket 18 Augusti till 1 September och då var Thai billigast och även flera andra datum jag slog på
Konstigt när jag skall ha till Bangkok är det bland dom dyraste. Men jag flyger ju aldrig direkt från Stockholm om jag skulle vara i Sverige måste ha minst ett byte och kanske är dyrare då? Dom sökningar jag gör så är det iallafall bland dom dyraste dit jag skall.
Nu skulle jag till Manila när jag kommer hem Thailand Airways var dubbelt så dyrt som Phillipine Airlines.
 
Eller så kanske det går så dåligt för dom nu så dom rear ut ;)
Inte gör som SAS höjde priserna och sänkte standarden samtidigt innan dom slutade flyga Köpenhamn-Bangkok, när dom hade det krisigt.
 
Ja även från Gbg har de alltid höga priser, oftast finnair som är vettigast priser om man vill ha ett byte och inte lång väntan.
 
För att gå än mer OT, hur är Air Berlin, finns ju några här som åkte med dem?
 
För att gå än mer OT, hur är Air Berlin, finns ju några här som åkte med dem?
Jag tycker dom har varit bra, hyfsad mat, bra service.
Det enda vi har råkat ut för är att det är knappt med tid när vi byter flyg i Berlin på ditvägen, så två gånger har inte bagaget kommit med, men det har ju kommit dagen efter med bra service.
 
Senast redigerad av en moderator:
 

Liknande trådar

M
Svar
3
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp