Thai Air ställer in flygningar mellan Arlanda och Phuket.

 
Jag hoppas verkligen att bolaget överlever, men det krävs säkert ett stålbad. En konkurs tror jag skulle påverka vårt älskade Thailand mycket negativt.
Hahaha, framförallt . hur skall alla Thai damer ta sig till Thailand . Å herregud , detta var väl ganska lätt att förutspå , så taskigt som det bolaget fungerar så flyr ju passagerarna ,
 
Hej

Här verkar dock dom flesta vara inne på att detta snart kommer att ändras och även innefatta andra kategorier av visum som ger folk rätt att stanna längre perioder, så man ska nog inte ta något för helt givet riktigt ännu.

Mvh isan lover
Det kommer krav på samtliga , tillex extension var så säkra , kanske även vanligt Non o im och för de som söker för familjevisum , bara en tidsfråga
 
Kanske inte så konstigt ändå.
Vi har ju minst en medlem här som enligt egen uppgift är medlem i ett politiskt parti och är aktiv, då ingår det i " jobbet" att föra ut partiets och sitt budskap överallt.
Lägg ner ditt skit Kurant , jag blir inte imponerad ;)
 
Hej

Läser man vad folk på forum och media skriver i ämnet får man ändå märkligt nog en annan bild än den du återger.

Mvh isan lover
Hur många är det som gnäller på forum om detta? Finns dom som bara letar efter nåt att gnälla på oavsett.
Men du som vet så mycket, vad är det som ändrats som drabbar oss?
 
Hur många är det som gnäller på forum om detta? Finns dom som bara letar efter nåt att gnälla på oavsett.
Men du som vet så mycket, vad är det som ändrats som drabbar oss?

Hej

Det vet man naturligtvis inte, men jag tror inte att det råder något tvivel om att det som har hänt och som påverkar falangerna i Thailand direkt eller indirekt har ju bl.a lett till en utflyttning som t.o.m myndigheterna har oroats av, så begreppet ingen rök utan eld passar nog bra även bra den här gången, märkligt nog verkar dock Svenskar på vårt forum bry sig mindre än på andra utländska forum.

Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Hur ska han annars få rätt?

Hej

Det är inte det minsta intressant egentligen i min värld, det viktiga är för min del att få framföra min åsikt i ett ämne jag gillar, jag tycker dessutom att det är givande att ta del av andras åsikter och syn på ämnet, du ska nog inte ta sånt här så allvarligt, vi är ju alla förhoppningsvis mer vuxna än barn och det viktiga är väl att båda parter får ut något av att utbyta erfarenheter och åsikter med varandra.

Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Hej

Förlusten för Thai Airways är nu uppe i 11 miljarder baht.

BUSINESS
Thai Airways’ losses reach 11 billion baht this year

Published November 15, 2019
By The Thaiger
Thai Airways’ losses reach 11 billion baht this year | The Thaiger


Thai Airways International has announced the turnover of the company and its affiliates for Q3 of 2019, reporting net losses of 4.68 billion baht, a full 27% higher than last year’s result, an additional loss of 994 million baht.


Mvh isan lover
 
Hej

Thai hade ju ställt av en hel del av sina gamla Airbus 340 som skulle tas ur tjänst och skrotas under 2020, men nu verkar det som Thai bygger om dessa interiört och kommer att fortsätta flyga med dom ytterligare en tid, kan det vara den dåliga ekonomin som ligger bakom det beslutet?

Det hade ju onekligen kostat en hel del att byta ut Airbus 340 mot nya plan.

8991735814_40bc2a09c5_k.jpg

AIRBUS
THAI AIRWAYS KAN FORTSÄTTA KÖRA AIRBUS A340
By Rasmus Hellmyrs / tisdag, 5 november 2019, 15:29

Det framkom nyligen att Thai Airways hade ställt av många av sina Airbus A340 på en flygplats i Pattaya i Thailand då bolaget hade meddelat att man skulle skrota A340 under 2020.
Nu har det däremot inkommit nya uppgifter om att så kanske inte kommer bli fallet. Det ser istället ut som att flygbolaget har gjort om kabinen en del i kärran för att ta den i service igen. Det kommer i sin tur innebära att Thai kommer åka på större bränslekostnader med denna mot för vad man till exempel gör med Airbus A350-900XWB.


Mvh isan lover
 
Hur många är det som gnäller på forum om detta? Finns dom som bara letar efter nåt att gnälla på oavsett.
Men du som vet så mycket, vad är det som ändrats som drabbar oss?
Hela den bilden som förmedlas i media. Media förmedlar en hårdare attityd från Thailändarna. Sen vet vi alla hur sned den kan vara i verkligheten
 
 

Liknande trådar

M
Svar
3
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp