Ja alla är väl olika men men jag är övertygad om att kortidsresenären i allmänhet spenderar mer per dag. Om jag stanna en vecka så unnar jag mig förmodligen ett bättre hotel än om jag stannar flertal månader. Stannar jag längre så har man dessutom större möjlighet att hitta ett bättre pris per natt. En turist som stannar en till två veckor passar förmodligen också på att göra olika aktiviteter i ett högre tempo för att hinna de man vill göra under den korta tiden jämfört med om man stannar flera månader. Jag känner många som stannar i Pattaya flera månader under vintern och dom är ju naturligtvis inte ute och festar varje kväll eftersom dom inte orkar eller tycker att det blir roligt i längden. Många kvällar och dagar tillbringas hemma på boendet för vila. Sedan har vi den ekonomiska aspekten. Många har råd att spendera mycket pengar varje dag i två veckor men få har råd att göra det i månader. Ganska logiskt kan jag tycka.Hahaha börjar man banta eller bli uteliggare efter 30 dagar? Jag har samma kostnader även stannar 70 dagar. I bästa fall betalar man mindre till transporter när man inte har bråttom.