Mitt flyg landar 11.00 i CM, kan jag köpa öl då i närmaste 7/11 eller måste jag vänta några timmar innan vi kan fylla upp kylen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Kycklingen " sa:Mitt flyg landar 11.00 i CM, kan jag köpa öl då i närmaste 7/11 eller måste jag vänta några timmar innan vi kan fylla upp kylen?
"Långeman " sa:Du kan handla alla tider UTON 14-17 konstigt nog.Dessa tider gäller nere i söder.
"Kycklingen " sa:Så på family mart gäller inte dom tiderna då? Där jag har tänkt att bo i CM finns både 7/11 och Family Mart på samma gata.
Skulle det vara köpförbud när jag kommer fram så kan vi alltid starta på hotel restaurangen/poolen så vi lär klara oss men det är ändå gott att ha kylen full.
Å en kärleksfull man köper gärna smycken.."Kycklingen " sa:Servar man mannen i Thailand så får man en fin och kärleksfull man.
"Kycklingen " sa:Så på family mart gäller inte dom tiderna då? Där jag har tänkt att bo i CM finns både 7/11 och Family Mart på samma gata.
Skulle det vara köpförbud när jag kommer fram så kan vi alltid starta på hotel restaurangen/poolen så vi lär klara oss men det är ändå gott att ha kylen full.
"Phonta " sa:Oj , kanske kag tänkte rätt igår när jag sade till min hustru att det viktigaste för folk som kommer hit är att de snabbt som fn måste in i dimman , helst även köra , mina tankar föranleddes av att det var "Oktoberfest" på ett ställe här i Pattis igår , fullt med fulla "Tyskdjävlar" som kör bil på gatorna .. Tycker nog folk borde kunna använda skallen samt att det finns andra värdegrunder än att supa här i Thailand .. Vet att jag förmodligen får skit nu men de flesta jag känner här nere har alkoholproblem . Tycker det är beklagligt att detta med alkoholen har en så stor del i människors liv , speciellt här nere ..................Många tragiska livsöden i Pattis pga billig och lättåtkomlig alkohol...På Soi 9 Second Road Pattaya, granne till Svenska baren Scandalic ligger AA möteslokal , ser många trasiga människor där varje gång man är i närheten , hoppas de hittar tillbaks till ett bra liv ....
"Phonta " sa:För andra som jobbar häcken av sig och har fullt upp är det ett sätt att koppla av. Om man tar en bira på stranden en måndag efter lunch, ja då känner man att man har semester.
kan du hantera det på det sättet så är du förmodligen utom all fara
Dock så ljuger de flesta (med vissa få undantag) alkoholister för sig själva, hur många gånger har jag inte hört "jag behöver ingen alkohol , jag kan sluta om jag vill "
Likförbannat ser man dessa människor fulla nästan dygnet runt :
Kanske en tankeställare i all välmening , sen de som jobbar offshore och kommer hem till Thailand ,o de är ofta i dimman från de de kommer till de åker ................
"krister " sa:Det har jag sett. Min granne uppe i Nongkhai. Den enda form av vätska han intog var Chang. Han jobbade offshore och va dyng rak sin övriga tid. Han förlorade ju allt han hade till slut och banken kom och hämtade bilen och tog tillbaka huset.
Liten kul anekdot. Hans fru hette Nok och dom hade en exakt lika dan bil som oss. Men vi hade en fyradörrars pickup. Banken kom till byn och sa till grannarna att dom skulle hämta en toyota pickup men den ägare som hette Nok och hade en farang som inte kunde betala räkningarena. Vems hus blev dom hänvisade till tror ni. Vi ansågs som den fattiga farangfamiljen i byn.
"Långeman " sa:5555
Så nu är Toyotan inte din längre???????
"cumulus " sa:Enligt lagen, som kanske kan vara bra att ha som referensram eftersom det ju finns avvikelser överallt säger:
06.00 - 11.00 Ingen alkoförsäljning
11.00 - 14.00 OK att handla
14.00 - 17.00 Ingen alkoförsäljning
17.00 - resten av kvällen OK
Hur det är på natten vet jag inte. Dessa lagar efterleves oftast av 7/11 även om vissa verkar våga chansa att strunta i lagen. Men de som hårdnackat lyder är:
TESCO LOTUS, MAKRO SAMT BIG C
Straffen är verkligen tuffa för de som inte lyder denna alkohol-lag!!
Att hitta sprit och öl, brukar inte vara den tuffaste nöten i världen att knäcka heller för den delen. Alla dessa små familjeställen ute i byarna säljer öl precis alla tider på dygnet, så saknas det öl, absolut inga problem....De har dessutom den thailändska skitwhiskey;n att tillgå..
Sprit kan vara tufft om man vill ha västerländskt riktigt brännvin och inte den thailändska skitwhiskey;n... Men om man nu inte vill gå till en restaurant och desperat handla in en hel flarra till bruttopris av restauranten eller baren, så kan man chansa att gå till MAKRO.
Under årens lopp har jag handlat sprit många gånger där under förbudstimmarna också. Anledningen är att MAKRO säljer inte till privatpersoner utan till återförsäljare som ju säljer vidare, och då är det OK för MAKRO att sälja... Men det skall sägas att jag har också blivit nekat runt 1/4:e del av alla gånger jag försökt av nitiska anställda...
Så funkar det här i alla fall....
Finns väl hur mykey som helst att få tag i av dom som vill. Åker ju folk dagligen till Tyskland och handlar så det finns ju lager överallt"Berralund " sa:Tillgängligheten är i alla fall bättre i Thailand om törsten smyger på. Här hemma har ju "Apoteket Blå Näsan" stängt på söndagar och vissa storhelger, stackars den som blir sugen då.![]()
"hillmer " sa:Finns väl hur mykey som helst att få tag i av dom som vill. Åker ju folk dagligen till Tyskland och handlar så det finns ju lager överallt