Allmant dalig ton pa manga tradar i forumet

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Har funderingar om varfor det hela tiden uppstar konflikter i tradarna, aven jag retar upp mig pa en del har och svarar da ibland i alltfor harda ordalag.. Om jag tillex skriver att jag ar forbannad pa simulanter sa har jag ju inte pekat ut nagon speciell person ,eller hur se ni pa det?
Om nagon da svarar att jag tillex ar en djakla fortidspensionar sa anser jag detta dels som felaktigt och aven okunnigt ,i Sverige kan alla om manhar jobbat och skott sina ataganden hela livet ga vid tillex 62 som jag gjorde...

Varfor kan vissa har inte bara svalja om man kanner sig traffad, tror vi alla skall forsoka med en battre ton ,inklusive jag sjalv....

Berra haller fanan hogt och accepterar ibland kanske for mycket ..all heder at honom..
Men vi andra bor med eftertanke skarpa oss ;)
 
"Phonta " sa:
Har funderingar om varfor det hela tiden uppstar konflikter i tradarna, aven jag retar upp mig pa en del har och svarar da ibland i alltfor harda ordalag.. Om jag tillex skriver att jag ar forbannad pa simulanter sa har jag ju inte pekat ut nagon speciell person ,eller hur se ni pa det?
Om nagon da svarar att jag tillex ar en djakla fortidspensionar sa anser jag detta dels som felaktigt och aven okunnigt ,i Sverige kan alla om manhar jobbat och skott sina ataganden hela livet ga vid tillex 62 som jag gjorde...

Varfor kan vissa har inte bara svalja om man kanner sig traffad, tror vi alla skall forsoka med en battre ton ,inklusive jag sjalv....

Berra haller fanan hogt och accepterar ibland kanske for mycket ..all heder at honom..
Men vi andra bor med eftertanke skarpa oss ;)

Det ligger väldigt mycket i det du skriver Phonta. Naturligtvis är det något som jag och mina kollegor lägger märke till och fenomenet sätter oss i ett dilemma. Går vi in med pekpinnar och styr upp så får vi en svidande kritik för det och likaså om vi inte gör någonting.

Så länge inläggen inte uppenbart bryter mot reglerna är det också svårt att göra något. Var skall man dra gränsen för vad som är oacceptabelt eller inte? Vuxna människor skall ju inte behöva få smäll på fingrarna om dom bär sig dumt åt.

Vad vi kan göra är att uppmana till att anmäla inlägg som kan anses vara kränkande eller på annat sätt störande. Samtidigt bör man notera under vilken tavla tråden ligger. Under "Dude" är det ju högt i tak och där måste man kanske kunna tåla lite mer, till en viss gräns.

Det är bra att du tar upp frågan, det får kanske en och annan "syndare" att vakna till lite och skärpa sig.
 
"Berralund " sa:
Det ligger väldigt mycket i det du skriver Phonta. Naturligtvis är det något som jag och mina kollegor lägger märke till och fenomenet sätter oss i ett dilemma. Går vi in med pekpinnar och styr upp så får vi en svidande kritik för det och likaså om vi inte gör någonting.

Så länge inläggen inte uppenbart bryter mot reglerna är det också svårt att göra något. Var skall man dra gränsen för vad som är oacceptabelt eller inte? Vuxna människor skall ju inte behöva få smäll på fingrarna om dom bär sig dumt åt.

Vad vi kan göra är att uppmana till att anmäla inlägg som kan anses vara kränkande eller på annat sätt störande. Samtidigt bör man notera under vilken tavla tråden ligger. Under "Dude" är det ju högt i tak och där måste man kanske kunna tåla lite mer, till en viss gräns.

Det är bra att du tar upp frågan, det får kanske en och annan "syndare" att vakna till lite och skärpa sig.


Får väl vänta och se om dom vågar sig på denna tråd
 
Japp, det är underhållande att läsa och delta här på CM, det e bara synd att det lätt blir dålig stämning. Speciellt när det kommer någon ny stackare som kanske uttrycker sig fel så gör det folk agressiva. Kommer inte det att få folk att undvika att gå med?

Hur otroligt någonting än verkar, eller om någon drömmer om en tillvaro som inte är realistisk så bör man inte idiotförklara dessa personer. Jag har också varit ung och haft drömmar men få har slagit in. Kanske skulle respektera folk som drömmer och fantiserar, sedan kan man på ett fint sätt förklara hur saker och ting befinner sig i verkligheten...

Mvh, คริสเตอร
 
Jo du har helt ratt,tyvarr sa saknas det tydligen aven insikt hos en del vuxna...Fler av de som kastar skit i varje trad ar avundsjuka ,inget annat, de har inte lyckats med att skapa ett bra liv har i Thailandet,,Har anser jag att man maste styra sitt liv hart , annars gar det at helvete helt enkelt..Att tro
Att allt loser sig duger inte har ..... :)
 
Det här har ni rätt i båda två, Krister och Phonta. Och för den goda tonens skull utdelas härmed karma. Vi måste vara snälla vid varandra. :)
 
Detta är en bra och viktig tråd. Jag ska följa den med intresse.
 
"Phonta " sa:
Jo du har helt ratt,tyvarr sa saknas det tydligen aven insikt hos en del vuxna...Fler av de som kastar skit i varje trad ar avundsjuka ,inget annat, de har inte lyckats med att skapa ett bra liv har i Thailandet,,Har anser jag att man maste styra sitt liv hart , annars gar det at helvete helt enkelt..Att tro
Att allt loser sig duger inte har ..... :)
Verkligen god ton, härligt Phonta
 
Bson, for mig handlar det ju da att forsta varfor man angriper tillex mig om detta med pensionen eller dyligt.Om jag kan inse orsaken ,sa behover jag ju inte bli forbannad och svara pa samma daliga satt,som jag absolut har gjort i manga avseenden :'(
.Jag hoppas da att jag kan inse varfor folk reagerar eller kommer att reagera negativt pa mina inlagg,och i stallet for att svara plumpt mota med saklighet.... ;)
 
Phonta den här tråden blir bra för oss alla. När det spårar ur så kan man hänvisa till den här tråden. Läsar man trådarna så har det blivit så, kan bero på fel ordval men i slutet så tänker man lika ( inte alltid lika). Vi kommer från olika delar av Sverge och mentaliteten är inte samma från byggd till byggd. Ta brukssamhällen och städer. Ni som har bott i brukssamhällen vet att det är svårt att komma in i deras gemenskap det tar år men i städer så är man mera anonym. Sen beror det på vad man har jobbat med i sitt arbetsliv det kan ha varit en tuff attityd det speglar av sig utåt.
 
Det ska bli intressant att se om man kommer fram till något här. Jag tycker att forum om Thailand utmärker sig på det här sättet, och det tycker jag är synd. Negativa tolkningar av vad som skrivs, och hur folk blir uppretade för skitsaker jag känns så onödigt.

Det hade varit så mycket trevligare om anknytningen till Thailand som vi har gemensamt kunde bidra till sammanhållning istället tycker jag. :p

Thailand och thailändarna är ju på många sätt olika det vi har växt upp med, och många ogillar det och får sin sinnesfrid ödelagd på grund av det. Jag tror att forumen om Thailand kan bli något slags säkerhetsventil för många.
 
"suriya " sa:
Det ska bli intressant att se om man kommer fram till något här. Jag tycker att forum om Thailand utmärker sig på det här sättet, och det tycker jag är synd. Negativa tolkningar av vad som skrivs, och hur folk blir uppretade för skitsaker jag känns så onödigt.

Det hade varit så mycket trevligare om anknytningen till Thailand som vi har gemensamt kunde bidra till sammanhållning istället tycker jag. :p

Thailand och thailändarna är ju på många sätt olika det vi har växt upp med, och många ogillar det och får sin sinnesfrid ödelagd på grund av det. Jag tror att forumen om Thailand kan bli något slags säkerhetsventil för många.

Det är alldeles säkert så, det man inte vill säga öppet kan man ventilera anonymt på ett forum. Är man då inte tillfreds med livet kan det kanske lätt bli en ventilering i lite väl hårda ordalag. Och det behöver ju absolut inte betyda att avsikten är att vara elak eller bitter, det råkar bara bli så. Men om vi försöker tänka efter lite när vi har författat vårat alster så kan det kanske formuleras om lite innan vi trycker på Posta-knappen.

Drömscenariot är precis som du skriver att vi får en sammanhållning och gemenskap här genom vårt gemensamma intresse - Relationen med Thailand och dess folk.
 
De storsta problemet ar val att under anstandiga former kunna diskutera politik,bade Thailandsk politik samt tillex invandrartraden om Sverige...Att ha olika asikter behover ju inte ge vid hand att man skall starta brak eller otrevligheter.. Om jag anser Sverige blivit ett skitland av en eller annan anledning sa ar det ju min asikt och egentligen min smarta i sjalen jag beskriver,min kansla av hopploshet och besvikelse.. ;)

Om andra inte kanner samma ,sa gott da, hoppas de har ratt..Fakta daremot kan vi ju diskutera utan brak anser jag ...
 
"Phonta " sa:
De storsta problemet ar val att under anstandiga former kunna diskutera politik,bade Thailandsk politik samt tillex invandrartraden om Sverige...Att ha olika asikter behover ju inte ge vid hand att man skall starta brak eller otrevligheter.. Om jag anser Sverige blivit ett skitland av en eller annan anledning sa ar det ju min asikt och egentligen min smarta i sjalen jag beskriver,min kansla av hopploshet och besvikelse.. ;)

Om andra inte kanner samma ,sa gott da, hoppas de har ratt..Fakta daremot kan vi ju diskutera utan brak anser jag ...

det e nog många som har "smarta i sjalen" ;D ;D
Som sagt, underhållande är det ofta här och jag delar Phontas tankesätt många gånger, men jag har svårt att lita på politiker i allmänhet och vissa som har suspekt bakgrund i synnerhet...
 
Jag anser inte att det är någon dålig ton på den här tråden, vad som är viktigt är att om man inte instämmer i ett inlägg som en person gör , att man kritiserar sakfrågan och kanske har en annan version av saken, men inte kommer med personliga anklagelser.
Vid en debatt finns det alltid olika åsikter som man skall respektera, fast man själv kan ha en annan åsikt.
I Sverige kan sägas debattetiken ligger på en låg nivå, den som inte har samma åsikt skall ställa sig i ledet, om inte så sker ska personen trakasseras personligen.
Någon respekt för andra personers åsikter finns inte, där det visar sig helt öppet är inom politiken. Det går inte att sitta i samma studio utan måste demonstrativt lämna studion för att visa sitt obehag för personerna. Personer med annan politisk åsikt kan inte åka tillsammans i samma bil till ett politiskt möte.
Det senaste är hetsjakten mot SD som helt har tappat allt vad sunt förnuft är.
Den här asylinvandringen som bedrives går inte att försvara, men istället för att inse sanningen påstår man att de som är kritisk mot den är rasister och nazister.
De som stöder asylinvandringen kan aldrig gå in i en debatt om ämnet, därför de skulle bli bortgjorda mycket lätt av de som är insatta.
Man kan säga svenska folket har blivit indoktrinerat därför all media har samma åsikt, det finns ingen journalist som skulle våga ifrågasätta det som är bestämt från den politiska eliten. Den journalisten som hade annan uppfattning skulle få lämna jobbet med omedelbar verkan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp