Är det bara jag som har ett svenskt bibliotekskort.

• Trådstartare Trådstartare Per Nilsson
  • Start datum Start datum

P

Per Nilsson

Gäst
Mitt stora intresse är läsning, jag spenderar mycket tid på böcker. När en bok är slut så laddar jag bara ner en ny. Och det här är helt gratis.

Nej, du måste själv besöka biblioteket för att få ett kort, det är dock inget problem att vara utskriven.

Nej, du måste själv besöka biblioteket för att få ett kort, det är dock inget problem att vara utskriven.
Ok. Lite missförstånd här, Då var det som jag trodde, jag var i Sverige på ett möte i januari -12 och passade då på att fixa ett kort.
Min älsta son som också bor i Bangkok föreslog att han kunde låna mitt kortnummer och kod. Men det går inte eftersom att när han lånar en bok skulle den jag då läser försvinna. Jag menar att de som inte besöker Sverige ibland kan använda sig av en bekants kort. Alltså en bekant som ej laddar ner böcker.

Ok. Lite missförstånd här, Då var det som jag trodde, jag var i Sverige på ett möte i januari -12 och passade då på att fixa ett kort.
Min älsta son som också bor i Bangkok föreslog att han kunde låna mitt kortnummer och kod. Men det går inte eftersom att när han lånar en bok skulle den jag då läser försvinna. Jag menar att de som inte besöker Sverige ibland kan använda sig av en bekants kort. Alltså en bekant som ej laddar ner böcker.

Via Sthlm stadsbibliotek kan man låna fem böcker åt gången. Ingen försvinner innan lånetiden gått ut. Då måste man själv "lämna" tillbaka boken.

Via Sthlm stadsbibliotek kan man låna fem böcker åt gången. Ingen försvinner innan lånetiden gått ut. Då måste man själv "lämna" tillbaka boken.
Det är då bara att konstatera att Stockholms stadbibliotek är bättre en Helgebibloteken i Gävleborg.

Senast redigerad av en moderator:
Stockholms stadsbibliotek lyckades jag få både kort och kod sända till mig i Thailand. väldigt hjälpsamma var dom. Men var nog en lyckoträff. Sen har jag kort och kod från andra bibliotek genom vänner/ släkt. Skönt att slippa jaga böcker.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp