är det någom som bor i thailand eller känner någon där som dom litar på?

• Trådstartare Trådstartare stagdouna
  • Start datum Start datum

S

stagdouna

Gäst
Är det någon som antigen bor i Thailand, eller känner någon där som dom litar på?

Tror TS bara undrar om man kan lita på någon i Thailand, ska kanske göra sin första resa utomlands och den ska gå till Thailand och hört många hemska berättelser om tjejer som lurar faranger ...:D :D :D

Utgå från att de luras! Drick dig inte för full. Lita inte på någon om pengar (betala INTE i förskott!!!!! betala när du fått varan/tjänsten) Kulturrelt har de lite saker för sig. Om du frågar efter vägen får du troligen ett svar även om de inte vet. Sedan är det inte bra att bli arg! Då har man gjort bort sig!
Utgå från att de vill åt dina pengar! Med tiden ser du deras avsikt!
Skaffa ett låst fack på hotellet som du förvarar värdesaker, lås in saker i resväskan när du går ut, då syns det om någon "brutit sig in"!

Utgå från att de luras! Drick dig inte för full. Lita inte på någon om pengar (betala INTE i förskott!!!!! betala när du fått varan/tjänsten) Kulturrelt har de lite saker för sig. Om du frågar efter vägen får du troligen ett svar även om de inte vet. Sedan är det inte bra att bli arg! Då har man gjort bort sig!
Utgå från att de vill åt dina pengar! Med tiden ser du deras avsikt!
Skaffa ett låst fack på hotellet som du förvarar värdesaker, lås in saker i resväskan när du går ut, då syns det om någon "brutit sig in"!

Man kan väl sammanfatta den stora skillnaden i ett par ord, den personliga hedern är oftast viktigare än sanningen. Så räkna inte med ärliga svar när du ber dem att avslöja sin okunskap eller frågar om varför något gått snett.

Att de vill åt dina pengar är inget som är unikt för Thailand! Jag upplever Thailand som tryggare än de flesta länder, jag har aldrig känt mig hotad här. Men det beror ju naturligtvis på hur man själv beter sig och var man håller till.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp