Asiatiska ölsorter

Den ska ha varit 8,2 och kallades "Super Strength” och inte Extra Strong 6,9%
Vet inte när den försvann.

Beer na Beer finns här men bara på 1 liters flaska så den faller bort, 4,7% och gillas främst av jänkarna.
Påminner om Arca i Thailand, lite tunn i smaken som passar vissa strupar.
Kanske därför jag gillar Beer na Beer efter ett antal Red Horse extra strong beer!

Så då kan vi vara överens om att

"Nu finns inte Red Horse extra strong, alla är 6,9% med en bra beska.
Filippinernas Mellanöl..." Är falsk alarm från din sida då? Den som försvann var regular redhorse då eller?

Har aldrig förstått varför vissa vill ha så mycket volt i biran. Mitt problem är att jag hinner bli full långt innan jag tröttnat på att dricka bira och då snackar vi vanlig starköl eller mellanöl. Gillar öl helt enkelt :p
Hej

Enda anledningen till att jag gillade när ölen var starkare i Thailand vara att man nästan alltid dricker öl med is i och då var det bra om den var på 6% eller mer.

Mvh isan lover

Kanske därför jag gillar Beer na Beer efter ett antal Red Horse extra strong beer!

Så då kan vi vara överens om att

Filippinernas Mellanöl..." Är falsk alarm från din sida då? Den som försvann var regular redhorse då eller?
Den som försvann var Super Strength.

Som om du inte förstår är Extra Strong den som finns idag med 6,9%.
Ett mellanöl.

Inget för dig...

Testa en Diablo nästa gång eller pallar du en Royal Dutch?

Diablo passar till julen.
Kolla på 7Eleven.

Den som försvann var Super Strength.

Som om du inte förstår är Extra Strong den som finns idag med 6,9%.
Ett mellanöl.

Inget för dig...

Testa en Diablo nästa gång eller pallar du en Royal Dutch?

Diablo passar till julen.
Kolla på 7Eleven.
Jag tycker allt tyder på att red Horse extra strong finns kvar med samma styrka som alltid 6.9%. Hur stark är vanlig Red Horse i filli?

Dvs

Filippinernas Mellanöl..."

Var som tur är falskt alarm!

Har aldrig förstått varför vissa vill ha så mycket volt i biran. Mitt problem är att jag hinner bli full långt innan jag tröttnat på att dricka bira och då snackar vi vanlig starköl eller mellanöl. Gillar öl helt enkelt :p

Normalt sett så är det tillräckligt bra drag i de flesta öl.
Det kan hända att det slinker ner någon starkare sort om det är en IPA.

Att sedan tjafsa om Ref Horse eller något annat sunkmärke är bäst är som att skryta med att man är smartast i OBS-klassen

Normalt sett så är det tillräckligt bra drag i de flesta öl.
Det kan hända att det slinker ner någon starkare sort om det är en IPA.

Att sedan tjafsa om Ref Horse eller något annat sunkmärke är bäst är som att skryta med att man är smartast i OBS-klassen
Ja nu kan det ju vara roligt att raljera över att nån skulle ha en funktionsnedsättning men ölet är tydligen expertisen en mellan öl nu, så inte starkt. Tråden behöver inte flyttas till Dudes.

Man bör dock komma ihåg att Red Horse extra strong beer vann guld i Australia international beer awards 2014!

Det är lite som Sveriges stolthet från Falkenberg, Falcon! Världens bästa starköl! 1987!

Har en polare som gärna har is i ölen. Sist jag var nere så åkte vi till Nang Ram beach. Eftersom jag oftast är den törstigaste i sällskapet så erbjöd jag mig att gå och köpa varsin öl. Kom tillbaka med stora Chang. Kompisen tittade med stora ögon och sade häpet ”köpte du stora öl?!” Japp annars blir det ett himla spring svarade jag. Du får hjälpa mig sade han då 5555
Senare var vi ute och drack öl i Jomtien. När samma kompis hade druckit en liten öl hade jag klämt 4 och undra om vi skulle gå vidare annars tar jag en till 55555
Min kompis bor ju permanent i Thailand så det är bra att han inte är lika glad i öl som jag :)

Tillbaka
Topp