hehehe..., tittade i plånboken men det räcker inte...55555. Nåja skämt åsido, tackar ödmjukast värmer speciellt när det kommer från dig.
Som vanligt missuppfattar jag nog men logiken menar jag vad som skrivs i forumet, där försöker jag pussla ihop, Thai och Thai överhuvudtaget mentalitet, samhälle, folk osv, den logiken är många gånger lättare att följa, ไม่เป็นไร och แล้วแต่คุณ

, kanske det du menade.
Dock är det ju ett bevis på att här finns gott om folk med allehanda kunskaper och områden där man är väl bevandrad i och synpunkter står som spön i backen.
Visst kan ju vara som du säger är man inte med i diskussionen. Min svaghet är nog att för att jag skall engagera mig i en diskussion måste jag ha intresse för diskussionen och ämnet. Många ämnen här har jag ingen kunskap om och lite intresse av med det menas inte att det inte är bra. Mycket av det jag är intresserad av diskuteras aldrig här och vet att väldigt många har inget intresse av det och så är det ju, man kan inte klandra människor för de intressen de har.
Själv är jag helt ointresserad av materialism, byggen, brunnsborrning, pengar, försäkringar, teknik, pensionsavtal, aktier, uppehållstillstånd, guldkranar på toaletten i hotellrummet osv, ja du vet allt sådant där grabbsnack. Mitt intresseområden är språk, historia, samhälle, folk, mentalitet, religion, språkhistoria, semantik, etymologi, ja du ser hur jävla roligt är det för den stora massan, så jag har stor förståelse för att mycket i diskussioner handlar om det man närmast har intill sig.
Hockey däremot är kul