Bang Saen ska bli en attraktiv plats för äldre.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Det finns en plan för att göra Bang Saen till en attraktiv plats för äldre, man tror att den åldrande befolkningen kan komma att utgöra en ny målgrupp.

Bang Saen set for major make-over to become a town for the elderly
  • August 21, 2019
  • Bangsaen2.jpg
(Photo) Saensuk Municipal Authority

Thailand’s Bang Saen seaside town, on the eastern coast near Bangkok, will undergo a major make-over to accommodate an aging society in the future.
Mr. Narongchai Khunpluem, the mayor of Saensook or Bang Saen municipality, which is well known for its roast sweet Khao Lam glutinous rice in bamboo stalks, said that the traditional beach town has the potential to be developed into a community for elderly people, adding that the municipality has sought cooperation from Japan’s Okura Company, which has expertise and experience in the development of communities for the elderly.

Läs hela artikeln här: Bang Saen set for major make-over to become a town for the elderly

Mvh isan lover

Hej

Det finns en plan för att göra Bang Saen till en attraktiv plats för äldre, man tror att den åldrande befolkningen kan komma att utgöra en ny målgrupp.

Bang Saen set for major make-over to become a town for the elderly
  • August 21, 2019
  • Bangsaen2.jpg
(Photo) Saensuk Municipal Authority

Thailand’s Bang Saen seaside town, on the eastern coast near Bangkok, will undergo a major make-over to accommodate an aging society in the future.
Mr. Narongchai Khunpluem, the mayor of Saensook or Bang Saen municipality, which is well known for its roast sweet Khao Lam glutinous rice in bamboo stalks, said that the traditional beach town has the potential to be developed into a community for elderly people, adding that the municipality has sought cooperation from Japan’s Okura Company, which has expertise and experience in the development of communities for the elderly.

Läs hela artikeln här: Bang Saen set for major make-over to become a town for the elderly

Mvh isan lover

Bang saen, en soptipp som jag knappast kommer åka tillbaka till.

/ SatanG

Bang saen, en soptipp som jag knappast kommer åka tillbaka till.

/ SatanG
Själva stan är ju väldigt ren och välhållen, hur kan du kalla det soptipp och inne på universitetsområdet som är väldigt stort är det ju jättefint.
Stranden är väl kanske ingen höjdare om man gillar att bada och kan säkert kallas för soptipp men själva stan är ju fin och inte hälften soptipp jämfört med tex Bangkok?
Tycker det skulle vara en utmärkt stad för äldre om dom ordnar upp med trafiken för det är ju trafikkaos vid stranden på helger etc. och lite gångbanor.

Hej

Det största problemet tycker jag har varit att vattnet ofta är smutsigt och fullt av plastpåsar och sopor, men en upprustning av stranden som dessutom ska breddas 30 m ingår tydligen i planerna, det i kombination med att lösa trafikproblemen borde göra gott.

Mvh isan lover

Hej

Det största problemet tycker jag har varit att vattnet ofta är smutsigt och fullt av plastpåsar och sopor, men en upprustning av stranden som dessutom ska breddas 30 m ingår tydligen i planerna, det i kombination med att lösa trafikproblemen borde göra gott.

Mvh isan lover
Ja och det var att anpassas för gamla inte en badplats för barn, tycker den staden har en utmärkt föutsättning för att fokusera på äldrevård, universitetssjukhuset i stan och som sagt i mina ögon en väldigt fin stad med många nya cafe och restauranger som fått en liten modernare framtoning, tror det beror på att det är en universitetsstad med mycket ungdommar.
Universitetsområdet är fint, där hänger folk och motionerar.

Hej

Japan’s Okura Company som har erfarenhet av att utveckla områden för äldre ska ju vara med och göra om Bang Saen, vi får väl hoppas att dom har lösningar att erbjuda, Japan är väl världsledande just i äldrevård, äldreboende och aktiviteter för äldre m.m.

Mvh isan lover

Själva stan är ju väldigt ren och välhållen, hur kan du kalla det soptipp och inne på universitetsområdet som är väldigt stort är det ju jättefint.
Stranden är väl kanske ingen höjdare om man gillar att bada och kan säkert kallas för soptipp men själva stan är ju fin och inte hälften soptipp jämfört med tex Bangkok?
Tycker det skulle vara en utmärkt stad för äldre om dom ordnar upp med trafiken för det är ju trafikkaos vid stranden på helger etc. och lite gångbanor.

Inte bara stranden var sopig utan även mindre vägar nära havet. Möjligen är det bättre i centrum men det är det ju i de flesta städer.
Men det är nog 10 år sedan jag var där och det kanske är bättre idag. Då var det ju katastrof.

/ SatanG

Inte bara stranden var sopig utan även mindre vägar nära havet. Möjligen är det bättre i centrum men det är det ju i de flesta städer.
Men det är nog 10 år sedan jag var där och det kanske är bättre idag. Då var det ju katastrof.

/ SatanG
Är just områdena nära stranden jag tycker är finare än många andra Thaistäder och jag kan tro nåt har hänt på 10 år vet inte hur det såg ut då.
Är väl det som är det centrala i Bang Saen?
Dock inte sagt att det är otroligt fint men som Thaistad är det ok, inte många Thaistäder som är fina.

/ SatanG

5555 ganska lustigt. Jag har endast varit i Bang Saen en gång och då för att hämta upp en polare. Det lilla jag såg av staden så märkte jag ingen skillnad mot övriga städer. Jag har säkert en annan syn på detta då jag inte bor i Thailand. Första gången jag besökte Thailand var 2006. Vi besökte Pattaya under en konferens. Vi bodde i ett hus på East side som firman hade investerat i som det hette. Grymt dålig investering med facit i hand men det är en helt annan fråga.
Jag kommer ihåg vad jag sade då vi satt i taxin på väg till huset "Har vi köpt hus på en soptipp?!". Senare när vi besökte Pattaya så tyckte jag även det var en soptipp. Tycker de flesta städer i Thailand mer liknar en soptipp. Nu efter många resor till Thailand börjar jag vänja mig men inte fan är det rent och snyggt över lag enligt mina normer. Har kommit att gilla landet och klimatet för andra saker än hur välstädat det är på gatorna :)

Bodde i Bang Saen i 3v när jag va ny i Thailand, bla hemma hos Långeman ett tag, RIP.
Tyckte väl i början att det va rätt ok när jag inte visste nåt men bada i havet gick ju inte, skitsmutsigt, spec på helgerna när alla ungdomar från Bkk invaderade stranden och bodde i sina bilar, jvlar va skräp dom lämnade efter sig.
Men efter att ha sett Hua Hin och Pattaya så drog jag som en avlöning från Bang Saen, sicken håla i jämförelse.
För äldre Thai är det nog paradis men för mig som knapp 50 åring nä fy fn.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp