Algblomning i Bang Saen, fiskar dör och turisterna flyr stranden

Det sjuka med leasing är ju att många betalar lagfart för huset. Ligger väl på 2%. När leasingavtalet går ut äger du ett hus men ingen mark. Då står man där med lång näsa och helt i händerna på markägaren.

Jeg kjöpte meg ett radhus 150 meter frå Bangsaen Beach og 50meter til Bahtbuss for ca 10 år siden , på 120 m2 . Pris 1,000000 skr 200.000 då var 1 kr , 5 baht , Vi sparte 100.000 på ett år og så solgte jeg ein Husbil hemmabygge , 120.00 Skr Vi har ingen husleiga og på 10 år har vi spart pengene som huset koster , vist vi skulle leige .

Härligt!
Då kan du ju skåda algblomningen från sovrumsfönstret, bara du skaffar ett par starkare glasögon.

Så vad får man för de 19,200?
Det är ju 10X mot hus i moobans.

/ SatanG
Också är det bara leasing med för får inte äga, så först betala för leasing 900.000 SEK - 1,3 miljoner SEK lite över 4 miljoner baht och sen betala 19.200thb i månaden.
För antar det eftersom inga thai får bo där så uppnår dom inte 51% regeln på lgnht.
Är det med bullvanföretag så får dom vara försiktiga då det nyligen var i BP att polisen skall rikta in sig mot dessa som startar företag utan verksamhet för bostadsköp.
Ja dem som bor där har nog lite koll på vad dom betalar för och vilka överpriser men finns gott om dom, massor av sådana village strax söder om Rayong med som bara bor norrmänn och svenskar.
Fd norsk kollega sitter med 2 hus på leasing där nere som han inte får sålt.
Han har noll koll på det mesta här nere.
Det som Einar pratar om, Scandinavian Village -där man måste vara 55+ och inte får ha Thaidam, har ett ännu knepigare upplägg än Leasing.

Det är ingen Village, det är 6 våningshus med lägeneter. Det är dock ingen condominium. Man köper eller äger inte sin lägenhet utan man köper en andel i det bolag som äger fastigheten, med det kommer en rätt att bo i en viss lägenhet.

Alla lägenheter har samma avgift oavsett storlek, det betyder att det är lika dyrt att bo i en 1 rummare som i Penthousen på 276 kvm.

Undrar jag vem som la beslag på Penthouse......

Det som Einar pratar om, Scandinavian Village -där man måste vara 55+ och inte får ha Thaidam, har ett ännu knepigare upplägg än Leasing.

Det är ingen Village, det är 6 våningshus med lägeneter. Det är dock ingen condominium. Man köper eller äger inte sin lägenhet utan man köper en andel i det bolag som äger fastigheten, med det kommer en rätt att bo i en viss lägenhet.

Alla lägenheter har samma avgift oavsett storlek, det betyder att det är lika dyrt att bo i en 1 rummare som i Penthousen på 276 kvm.

Undrar jag vem som la beslag på Penthouse......

Undrar om det är en norrman som satt hyrorna?

Ingen Thai-dame i Scandinavien Vilage , Det er vel dei svenske kjerringane som bur der , 49 stykken som ikke vil ha konkurance med Thai-damer . Det står i staggarne med store bokstaver ,trur jeg

Hej

Själv skulle jag hellre bli uteliggare än att bo på ett ställe typ Scandinavian Village.

Skulle inte stå ut ens om jag fick en bra lön för att bo där eller på ett liknande ställe.

Mvh isan lover

Jag skulle absolut inte vilja bo där heller, och det inte bara för att det ligger i Bangsaen.

Finns dock mängder av liknande ställen runt om i världen och jag kan förstå att äldre personer utan större språkförmåga eller reserfarenhet väljer ett liknande alternativ.

Ingen Thai-dame i Scandinavien Vilage , Det er vel dei svenske kjerringane som bur der , 49 stykken som ikke vil ha konkurance med Thai-damer . Det står i staggarne med store bokstaver ,trur jeg

Tror fan det. Hur hade man själv känt sig som singelman om man bott i en condo som varit fullt av unga och snygga killar?

BTT

Nej överklassgrejer som Golf och boule och bridge är inget för socialdemokrater.

BTT
Det er ett ektepar her i Bangsaen som var og såg på lägenhet på Scandinavien vilage , Hon har ett handikap med leddgikt i fingrane sine . Så kom spörsmålet , Spiller du golf , spiller du bole , når jeg sa nei fikk jeg de blikket ho sette i meg. Då fölte jeg meg ikke velkommen grunnen leddjikt i fingrane mine . Dei kjöpte seg eitt lägenhet närme stranden og er glad ho ikke havna på Scandinavien vilage .

Det er ett ektepar her i Bangsaen som var og såg på lägenhet på Scandinavien vilage , Hon har ett handikap med leddgikt i fingrane sine . Så kom spörsmålet , Spiller du golf , spiller du bole , når jeg sa nei fikk jeg de blikket ho sette i meg. Då fölte jeg meg ikke velkommen grunnen leddjikt i fingrane mine . Dei kjöpte seg eitt lägenhet närme stranden og er glad ho ikke havna på Scandinavien vilage .

Jag har noll insikt i Scandinavian Village men ovanstående tror jag inte på. De är nog tämligen desperata att sälja sina enheter så att de skulle neka folk som inte spelar golf tror jag inte en sekund på.

Alla som har råd att köpa får garanterat köpa, det är ju inte så att de har någon kö av köpare.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp