Nya supertågstationen Bang Sue i Bangkok klar 2021 enligt plan

 

Tallviking

Forumveteran
Den nya centralstationen i Bang Sue - Bangkok, som kommer innehålla Intercity-tåg, Tunnelbana, Pendeltåg och nya Snabbtåget som binder samman Don Muang, Suvarnabhumi och U-Tapao-flygplatserna, kommer bli färdig under 2021.

Stationen blir den största i Sydostasien

1605021645902.png

1605021659895.png


 
Hej

En bra satsning för framtiden, snabba tågtransporter kommer säkerligen att ta marknadsandelar ifrån inrikesflyget regionalt, det kan t.o.m gå hyfsat snabbt ifrån Kina till Thailand när hela nätet är utbyggt.

Mvh isan lover
 
Ryktas om att det är kineserna som kostar på det där bygget som är på g i norra thailand. Någon som hört samma?
 
Ryktas om att det är kineserna som kostar på det där bygget som är på g i norra thailand. Någon som hört samma?
Vad som stått i Bangkokpost så byggs snabbtågen med avtal från Kina och Japan, det kommer gå 500m från oss, dom har lagt grunden nu sista månaden.
Vet dock inte om kommer stoppa här, vi har tågstation men ingen info än om snabbtåget kommer stoppa där.
 
Ryktas om att det är kineserna som kostar på det där bygget som är på g i norra thailand. Någon som hört samma?
Hade för mig att de lånade pengar till bygget. Ett villkor var nog att kinesiska bolag fick vara med. Det där får mig att tänka på gamla tiders U-hjälp.
Har inte sett vad som händer ifall Thailand inte kan amortera på lånen.
 
Hade för mig att de lånade pengar till bygget. Ett villkor var nog att kinesiska bolag fick vara med. Det där får mig att tänka på gamla tiders U-hjälp.
Har inte sett vad som händer ifall Thailand inte kan amortera på lånen.
Hej

Det är Kinesiska lån som ligger bakom utbyggnaden av järnvägen.


Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P
 
Tillbaka
Topp