Bara 4 passagerare tillåts på pickup flaket under Songkran

Förstår vad du menar men långt ifrån på samma sätt. Knappast att folk åker flak hela dagarna mm inne i Umeå.
Umeå stad är inte hela Västerbotten.
Räcker att du kommer 5 mil utanför och du träffar inte på en polis på flera år.

Finns inte många lagar som man tar så hårt på.

Umeå stad är inte hela Västerbotten.
Räcker att du kommer 5 mil utanför och du träffar inte på en polis på flera år.

Finns inte många lagar som man tar så hårt på.
Nä men det jag menar är att folk på flaket är inget konstigt i en thailändsk stad. Du vet själv hur det funkar i Thailand

Jag gillar att det är lite High chaparral i Thailand. Vet att det låter lite konstigt men jag trivs med det.
Hej

Mot bättre vetande håller jag med dig, en av anledningarna till att man som ung fastnade för just Thailand var väl just det du kallar High Chaparral” och den lite äventyrligare livsstilen.

Mvh isan lover

Skulle ni acceptera att ha era söner på flaket på en pickup under songkranfirandet när ni är hemma?

Skulle ni acceptera att ha era söner på flaket på en pickup under songkranfirandet när ni är hemma?
Nä det vill man inte och det är det som gör att man känner sig lite kluven. Däremot gillar jag när inte allt skall styras i minsta detalj av lagar. Vet att det blir motsägelsefullt. Min son har alltid säkerhetsbälte på sig oavsett om vi är i sverige eller thailand. jag kör inte runt med honom bak på moppen ute i trafiken. Detta är mitt val och ansvar, inte någon som har bestämt det åt mig förutom bältet då. Vet inte om det är bälteslag i baksätet i thailand. Min son får absolut inte åka på flaket i alla fall.

Nä det vill man inte och det är det som gör att man känner sig lite kluven. Däremot gillar jag när inte allt skall styras i minsta detalj av lagar. Vet att det blir motsägelsefullt. Min son har alltid säkerhetsbälte på sig oavsett om vi är i sverige eller thailand. jag kör inte runt med honom bak på moppen ute i trafiken. Detta är mitt val och ansvar, inte någon som har bestämt det åt mig förutom bältet då. Vet inte om det är bälteslag i baksätet i thailand. Min son får absolut inte åka på flaket i alla fall.
Vet inte hur det är med bälteslag bak men i min pickup finns det inga bälten bak. Jag blev stoppad av en lite arg polis när jag körde med halvljus på dan men han brydde sig inte att jag inte hade bältet på eller kollade körkortet.

Vet inte hur det är med bälteslag bak men i min pickup finns det inga bälten bak. Jag blev stoppad av en lite arg polis när jag körde med halvljus på dan men han brydde sig inte att jag inte hade bältet på eller kollade körkortet.
Ja jag kör ju alltid med halvljus på i Thailand. Vid minst två tillfällen har polisen, när dom stoppat mig, stängt av lyset åt mig. Nu har jag lärt mig, blir jag stoppad eller det kommer en poliskontroll så stänger jag själv av lyset och slår på det igen när jag åker vidare. Halvljuset gör stor skillnad men dom kommer på det någon gång i framtiden :)

Ja jag kör ju alltid med halvljus på i Thailand. Vid minst två tillfällen har polisen, när dom stoppat mig, stängt av lyset åt mig. Nu har jag lärt mig, blir jag stoppad eller det kommer en poliskontroll så stänger jag själv av lyset och slår på det igen när jag åker vidare. Halvljuset gör stor skillnad men dom kommer på det någon gång i framtiden :)
Är väl Sverige som utmärkt sig här med dagljus tom i Europa, Sverige har ju haft striktare regler, Thailand har väl rätt likt resten av världen?
Ser på nätet att infördes nya regler i EU 2011 men inte dagljus bak.

Min Honda Click 2013 gick inte att stänga av halvljuset på.
Samma med nyare modeller.

FB_IMG_1671343430918.jpg

Är väl Sverige som utmärkt sig här med dagljus tom i Europa, Sverige har ju haft striktare regler, Thailand har väl rätt likt resten av världen?
Ser på nätet att infördes nya regler i EU 2011 men inte dagljus bak.
Visst är det så men det är en bra lagstiftning tycker jag. Blir ju kontroversiellt i denna diskussion bara, lite dit jag vill komma. Ja EU såg ju till att bilar är becksvarta bak :rolleyes:

Ja man syns och ser andra tidigare.
Även blivit stoppad vid två tillfällen när det varit alkoholkontroll, då de frågat om jag druckit så har jag svarat nej och då har jag inte behövt blåsa :) .

Tillbaka
Topp