Bidrag åt alla?

Icke, frugan tycker att jag är alltför ung! :)

Ha! Fick svar i veckan på min senaste hälsokontroll. ”Värden som en tonåring” sade doktorn. Frugan trodde nog att jag mutat läkaren. Hon är bara avis. Sist hon gjorde hälsokontroll sade läkaren ”fortsätter du så här i två år till så får du diabetes” och hon är hela 14 år yngre än mig. :)

Träffade en man som hade god kontakt med personen i trådstarten som rapporterade att sambon nu fått uppehållstillstånd till Sverige men att Filippinska myndigheter stoppat hennes utresa.
Orsaken var att hon inte var skild, inget godkännande från pappan eller myndigheterna att föra ut underåriga medborgare.
Nu är det visst risk att sambon blir åtalad istället, i så fall inte oväntat då det är olagligt att vara öppet sambo som gift med en annan.

Det var dagens skvaller.....

Träffade en man som hade god kontakt med personen i trådstarten som rapporterade att sambon nu fått uppehållstillstånd till Sverige men att Filippinska myndigheter stoppat hennes utresa.
Orsaken var att hon inte var skild, inget godkännande från pappan eller myndigheterna att föra ut underåriga medborgare.
Nu är det visst risk att sambon blir åtalad istället, i så fall inte oväntat då det är olagligt att vara öppet sambo som gift med en annan.

Det var dagens skvaller.....
Ytterligare ett skäl till att kolla upp vilka regler som gäller i sitt fall.
många problem skulle undvikas med några timmars googlande

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp