Jag har svårt att tro på den uppgiften. Sökte ni ett 90 dagars Schengenvisum?
Kanske ni sökte ett uppehållstillstånd (upp till 6 månader) för besök via MIG?
Vi har för två månader sen sökt ett 90 dagars Schengenvisum och det var inte ens möjligt att ansöka hos VFS Global utan returbiljett. Utan utresebiljett ur Schengen tog dom inte ens emot ansökan utan hävdade att man skulle komplettera och återkomma.
Kanske dagsformen som avgör hos VFS Global när ansökan inlämnas.
Va ju flera år sedan dom tog bort det kravet för just 90 dagars visum. Men som vanligt är Thai dåligt pålästa och hittar ibland på egna saker som ex när jag sökte för mitt x, alla 3 gångerna sa tjejen på VFS att vi måste lämna en kopia på mitt Thaivisa också, behövs inte alls svarade jag, jo mister det behövs annars kan ni inte lämna in ansökan. Behövs INTE och nu är du så god och tar emot den iaf, inte du som avgör och inte ditt problem!
Samtliga ggr hade tjejen passet med godkänt visum 3-4 dagar senare.
Om det är nåt jag lärt mig här och upplever ofta så är det att man ska inte acceptera nej som svar hur som helst, dom ger till 99% med sig om man står på sig. Det lärde jag mig redan efter 2 dagar i Thailand när jag skulle öppna bank konto med 60 dag turistvisum.
Går inte sa dom på banken, jo sa jag, efter lite käbblande hade jag min bankbok och atm kort. Samma sak 2 dagar senare när jag skulle fixa körkort.
Le och stå på sig.
Köpte örhängen till tjejen häromdagen, hittade ett par hon gillade och betalade. Men när hon sen satte på sig dom i butiken insåg hon att dom inte var så bra som hon trodde. Då byter vi sa jag, går inte nu när hon har provat dom sa affärsbiträdet, nähä men att du pillar på dom med dina smutsiga fingrar går bra?
Hon upprepade på Thai till tjejen att det inte gick och tjejen tyckte vi skulle gå.
Fn heller vi har inte lämnat butiken, I want those instead, same price!! å stirra på henne, 10 sek senare gick vi därifrån med ett par som tjejen var nöjd med.
Va på AIS häromdagen och skulle flytta över mitt tel abb från mitt x till nya tjejen, hade en kopia på x:ts id där hon skrivit på och godkänt. På AIS sa dom att det duger inte, kopian är inte tillräckligt tydlig så ni måste fixa en ny. Samma där, 10 min senare va det klart trots att det inte gick.