Blir jag lurad?

Då man kanske har lite andra planer så kan man skicka mail till bordercontrol och vidarebefordra till flickvän eller hela världen om så önskas.

Detta gäller dock i Sverige och hur det är i övriga Schengenländer vågar jag inte svara på. Men om man har behov av den infon så kan man säkert skicka ett mail för att få det klargjort och eventuellt vissa upp hos passpolis i respektive land.

4d4781ab9103a84d0445fee94b008d35.jpg

0186bd04366e72430541f1507dc7c733.jpg

Och kraven är egentligen uppfyllda vid ansökan då den annars hade fått avslag.

Kan för min del bara skriva om hur det är med visum till Finland: Det blir inget ifall man inte har kopia på tur/retur vid ansökan på ambassaden.

Kan för min del bara skriva om hur det är med visum till Finland: Det blir inget ifall man inte har kopia på tur/retur vid ansökan på ambassaden.
Bara krav om man söker turistvisum till Sverige och då bara bokning som skall visas upp ingen färdig betald biljett.
Vid besöksvisum är det kravet borttaget sen några år tillbaks.

Finns både hor och bra tjejer på Thaicupid. E man lite uppmärksam ser man det ofta redan på bilderna om det är hor.

En nackdel med att träffa en Thaitjej i Sverige är att dom ofta lärt sig för mycket jämställdhetstjafs.
Se till å chatta med några fler i Thailand istället och åk ner å ha kul.
Försök sålla bort dom som har bra jobb som blir svårt för dom att lämna.
Finns en hel del bonntjejer som inte har nåt att förlora, leta upp en go sån.
Ha inte bråttom.
Nja , min gumma har ju varit i Sverige sen 2003 , inget av det jämnställdhetstjafset har jag märkt , inget alls ...

Bara krav om man söker turistvisum till Sverige och då bara bokning som skall visas upp ingen färdig betald biljett.
Vid besöksvisum är det kravet borttaget sen några år tillbaks.
Stämmer att är det en ansökan för uppehållsbesök i Sverige (MIG) så är det inte samma hårda krav som för ett Schengenvisum på 90 dagar.
Där är en betald returbiljett och försäkring ett krav som inte går att komma förbi vid ansökan hos VFS Global.
Det framgår tydligt i den checklista som skall bifogas och signeras vid ansökan.

Stämmer att är det en ansökan för uppehållsbesök i Sverige (MIG) så är det inte samma hårda krav som för ett Schengenvisum på 90 dagar.
Där är en betald returbiljett och försäkring ett krav som inte går att komma förbi vid ansökan hos VFS Global.
Det framgår tydligt i den checklista som skall bifogas och signeras vid ansökan.

Det kravet slapp damen.
Tror det finns info om det i någon tråd här på forumet

Edit: Info finns i denna tråd

Det kravet slapp damen.
Tror det finns info om det i någon tråd här på forumet

Edit: Info finns i denna tråd
Jag har svårt att tro på den uppgiften. Sökte ni ett 90 dagars Schengenvisum?
Kanske ni sökte ett uppehållstillstånd (upp till 6 månader) för besök via MIG?

Vi har för två månader sen sökt ett 90 dagars Schengenvisum och det var inte ens möjligt att ansöka hos VFS Global utan returbiljett. Utan utresebiljett ur Schengen tog dom inte ens emot ansökan utan hävdade att man skulle komplettera och återkomma.

Kanske dagsformen som avgör hos VFS Global när ansökan inlämnas.

Tjejen kunde ansöka hos VFS global utan returbiljett. Två gånger har hon gjort det. Fick dock köpa returbiljett då flygbolaget krävde det.

Vi har för två månader sen sökt ett 90 dagars Schengenvisum och det var inte ens möjligt att ansöka hos VFS Global utan returbiljett. Utan utresebiljett ur Schengen tog dom inte ens emot ansökan utan hävdade att man skulle komplettera och återkomma.

90 dagars schengenvisa för att besöka familj/pojkvän kräver INTE flygbiljett. Står tydligt hos VFS.

Kravet finns däremot för 90 dagars Schengenvisa för turism.

Inte blanda korten nu pojkar. Tydlig information på hemsidan under respektive typ av visum.

Tjejen kunde ansöka hos VFS global utan returbiljett. Två gånger har hon gjort det. Fick dock köpa returbiljett då flygbolaget krävde det.
Jag var själv med på VFS Global och det framgick tydligt av checklistan att returbiljett var ett av kraven vid ett 90 dagars Schengenvisum vid inbjudan (2018).
Sökte man annan typ av visum så var checklistan annorlunda.
Väldigt många nekas Schengenvisa just nu.

Lättare faktiskt att söka ett Uppehållstillstånd för besök upp till 6 månader via svenska MIG.

Jag var själv med på VFS Global och det framgick tydligt av checklistan att returbiljett var ett av kraven vid ett 90 dagars Schengenvisum vid inbjudan (2018).
Sökte man annan typ av visum så var checklistan annorlunda.
Väldigt många nekas Schengenvisa just nu.

Lättare faktiskt att söka ett Uppehållstillstånd för besök upp till 6 månader via svenska MIG.

Nej. Nu har du läst slarvigt.

https://www.vfsglobal.se/Thailand/pdf/Vsit-Boyfriend-Girlfriend-Friend.pdf

När gumman sökte i Februari behövdes det ingen flygbiljett.

Så här såg det ut på vår checklista

Photocopy of roundtrip airline ticket reservation - Do not pay for/buy the ticket until a visa has been granted. Note: If the application is approved, the visa will be issued according to your roundtrip airline ticket reservation

Photocopy of travel medical insurance - may be bought from an insurance company in the accredited list; should be valid in all Schengen States and cover the entire period of the person's intended stay or transit. The minimum coverage shall be EUR 30,000

Photocopy of roundtrip airline ticket reservation - Do not pay for/buy the ticket until a visa has been granted. Note: If the application is approved, the visa will be issued according to your roundtrip airline ticket reservation

Photocopy of travel medical insurance - may be bought from an insurance company in the accredited list; should be valid in all Schengen States and cover the entire period of the person's intended stay or transit. The minimum coverage shall be EUR 30,000

Tur att jag inte läste det.
För vår del var det aldrig något krav om ToR biljett, varesig när vi sökte visum, incheck eller passkontroll i Sverige.

EDIT: Är detta något nytt?

Nåt som är galet det kravet tog dom ju bort för några år sen på besöksvisum, gäller ju bara för turistvisum, var också borttaget på checklistan för besöksvisum, fanns bara kvar på checklistan för turistvisum.
Har dom återinfört det kravet eller gett dig fel checklista?

Antingen pratar ni om olika visum eller så är det nåt skumt i görningen.

Var är denna info ifrån (den du citerar)? Länk?

Va ju flera år sedan dom tog bort det kravet för just 90 dagars visum. Men som vanligt är Thai dåligt pålästa och hittar ibland på egna saker som ex när jag sökte för mitt x, alla 3 gångerna sa tjejen på VFS att vi måste lämna en kopia på mitt Thaivisa också, behövs inte alls svarade jag, jo mister det behövs annars kan ni inte lämna in ansökan. Behövs INTE och nu är du så god och tar emot den iaf, inte du som avgör och inte ditt problem!
Samtliga ggr hade tjejen passet med godkänt visum 3-4 dagar senare.

Om det är nåt jag lärt mig här och upplever ofta så är det att man ska inte acceptera nej som svar hur som helst, dom ger till 99% med sig om man står på sig. Det lärde jag mig redan efter 2 dagar i Thailand när jag skulle öppna bank konto med 60 dag turistvisum.
Går inte sa dom på banken, jo sa jag, efter lite käbblande hade jag min bankbok och atm kort. Samma sak 2 dagar senare när jag skulle fixa körkort.
Le och stå på sig.

Köpte örhängen till tjejen häromdagen, hittade ett par hon gillade och betalade. Men när hon sen satte på sig dom i butiken insåg hon att dom inte var så bra som hon trodde. Då byter vi sa jag, går inte nu när hon har provat dom sa affärsbiträdet, nähä men att du pillar på dom med dina smutsiga fingrar går bra?
Hon upprepade på Thai till tjejen att det inte gick och tjejen tyckte vi skulle gå.
Fn heller vi har inte lämnat butiken, I want those instead, same price!! å stirra på henne, 10 sek senare gick vi därifrån med ett par som tjejen var nöjd med.

Va på AIS häromdagen och skulle flytta över mitt tel abb från mitt x till nya tjejen, hade en kopia på x:ts id där hon skrivit på och godkänt. På AIS sa dom att det duger inte, kopian är inte tillräckligt tydlig så ni måste fixa en ny. Samma där, 10 min senare va det klart trots att det inte gick.

Vad jag menar är att när Du bara behöver stirra på en "hon" i 10 sekunder så lägger hon sig platt, detta kallar jag för POWER, hur många sekunder tar det att stirra på en "han" innan han ligger platt?

Vad jag menar är att när Du bara behöver stirra på en "hon" i 10 sekunder så lägger hon sig platt, detta kallar jag för POWER, hur många sekunder tar det att stirra på en "han" innan han ligger platt?
Kön är endast en social konstruktion så det borde kvitta!

Tillbaka
Topp