Cancer!

Frugan har googlat sig fram till en eventuell orsak: swollen lymph node. Hennes ena handflata och fingrar har blivit mörkgula.
Cancer kan vara kopplade till lymph nodes men då får man feber och flera andra besvär.

Hon har kollat försäkringen och den täcker bara dödsfall så vi kommer att skaffa en ny försäkring till henne
Hoppas på det bästa för er:wai:
Att sitta och googla är det sämsta man kan göra.
Jag vet att det är lätt att googla när man känner sig orolig jag själv googlade i timavis när jag fick min prostata cancer bekräftad och det är lätt till att ta till sig det dåliga om man är ängslig.
Besök en läkare så snabbt som möjligt..en mammografi ska väl inte vara så svårt att ordna?
I vilket fall som Lycka till för tjejen.

Ursäkta, har inte hängt med vad har hänt med händerna? :(
Missfärgade

20230205_132331.jpg

Hennes händer såg ut att gå tillbaka missfärgning idag. Sedan tog vi en drink och redan drygt en timme senare tyckte hon att det kom tillbaka. Analyserat drinken, mocktail på passionsfrukt som innehåller höga halter av betakaroten. Hon kanske har utvecklat nån typ av överkänslighet? Jag tycker händerna luktar syarkt också som typ maggi eller annan soja.

Bild: missfärgningen kom tillbaka rejält och luktar

20230208_012909.jpg

Ok nu har vi träffat vår första doktor här och han hade ju aldrig sett liknand missfärgning av händerna. Men vi kan nog utesluta alla farliga leversjukdomar och misstänker istället som jag googlat fram en överkänslighet mot betakaroten

Undersökning av bröstet. Kulan är stor som en ärta och kan förflyttas under huden (mobile) vilket tyder på att det inte är farligt. (Hans ord) .. jag frågade om han alltså inte trodde på cancer och han svara att nej cancer har en tendens att hålla sig fast den kan inte flyttas runt.

Positivt alltså än så länge.. hon e ju vättskrämd för hon har haft 2 mostrar som gott bort i just bröstcancer

Hennes händer såg ut att gå tillbaka missfärgning idag. Sedan tog vi en drink och redan drygt en timme senare tyckte hon att det kom tillbaka. Analyserat drinken, mocktail på passionsfrukt som innehåller höga halter av betakaroten. Hon kanske har utvecklat nån typ av överkänslighet? Jag tycker händerna luktar syarkt också som typ maggi eller annan soja.

20230208_012909.jpg
Kommer att tänka på ryssen som fisk i sig Novitjock i England, han vart åxå gul samt han från Ukraina som blev förgiftad men överlevde!

Ok nu har vi träffat vår första doktor här och han hade ju aldrig sett liknand missfärgning av händerna. Men vi kan nog utesluta alla farliga leversjukdomar och misstänker istället som jag googlat fram en överkänslighet mot betakaroten

Undersökning av bröstet. Kulan är stor som en ärta och kan förflyttas under huden (mobile) vilket tyder på att det inte är farligt. (Hans ord) .. jag frågade om han alltså inte trodde på cancer och han svara att nej cancer har en tendens att hålla sig fast den kan inte flyttas runt.

Positivt alltså än så länge.. hon e ju vättskrämd för hon har haft 2 mostrar som gott bort i just bröstcancer
Ni gjorde helt rätt som gick till läkare i England. Hoppas att det är en fettknöl.

20230208_012909.jpg

Skippa alchohol som drog, Testa något annat.

Jo som sagt. Känner flera som haft cancer i Sverige alla är friska idag. Känner flera som haft cancer i Thai, alla döda idag. Så panpans är väl den första jag hört som överlevt. Eventuellt att en av våra kunder överlever nu med men hon är superrik
Hej

Skulle jag själv drabbas av cancer så skulle jag självklart hellre vilja bli vårdad i Sverige än Thailand, det är en enorm skillnad på den vård man erbjuds inom den allmänna och skattefinansierade vården.

Om man överlever en cancer i Thailand handlar nog oftast om vilken försäkring man har och tillgången på pengar förstås, min egen erfarenhet av cancer i bekantskapskretsen är tyvärr inte så positiv när det handlar om Thailand, dom som drabbas brukar avlida alternativt bli bättre en period för att insjukna igen.

Sen ska man ju ha klart för sig att vård på ett riktigt bra sjukhus är dyrt i Thailand så miljonerna försvinner fort, det finns ju ex.vis effektiva men dyra läkemedel och behandlingar som kostar 200 000 till 500 000 kr i månaden, omräknat i baht så blir det snabbt miljoner.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp