Cancer!

Hej

Skulle jag själv drabbas av cancer så skulle jag självklart hellre vilja bli vårdad i Sverige än Thailand, det är en enorm skillnad på den vård man erbjuds inom den allmänna och skattefinansierade vården.

Om man överlever en cancer i Thailand handlar nog oftast om vilken försäkring man har och tillgången på pengar förstås, min egen erfarenhet av cancer i bekantskapskretsen är tyvärr inte så positiv när det handlar om Thailand, dom som drabbas brukar avlida alternativt bli bättre en period för att insjukna igen.

Sen ska man ju ha klart för sig att vård på ett riktigt bra sjukhus är dyrt i Thailand så miljonerna försvinner fort, det finns ju ex.vis effektiva men dyra läkemedel och behandlingar som kostar 200 000 till 500 000 kr i månaden, omräknat i baht så blir det snabbt miljoner.

Mvh isan lover
Du kan ha rätt generellt sett men jag vet ett fall som tyder på motsatsen. Ett privatsjukhus, anslutet till försäkringen i Sverige, missade vid flera tillfällen en cancer, som ett sjukhus i Thailand hittade och rekommenderade en snabb operation i Sverige. Kvinnan avled eftersom det var för sent. Hon var från Isan..

Du kan ha rätt generellt sett men jag vet ett fall som tyder på motsatsen. Ett privatsjukhus, anslutet till försäkringen i Sverige, missade vid flera tillfällen en cancer, som ett sjukhus i Thailand hittade och rekommenderade en snabb operation i Sverige. Kvinnan avled eftersom det var för sent. Hon var från Isan..
Hej

Ja det kan säkert förekomma, det finns ju duktiga läkare i båda länderna.

Mvh isan lover

Hej

Skulle jag själv drabbas av cancer så skulle jag självklart hellre vilja bli vårdad i Sverige än Thailand, det är en enorm skillnad på den vård man erbjuds inom den allmänna och skattefinansierade vården.

Om man överlever en cancer i Thailand handlar nog oftast om vilken försäkring man har och tillgången på pengar förstås, min egen erfarenhet av cancer i bekantskapskretsen är tyvärr inte så positiv när det handlar om Thailand, dom som drabbas brukar avlida alternativt bli bättre en period för att insjukna igen.

Sen ska man ju ha klart för sig att vård på ett riktigt bra sjukhus är dyrt i Thailand så miljonerna försvinner fort, det finns ju ex.vis effektiva men dyra läkemedel och behandlingar som kostar 200 000 till 500 000 kr i månaden, omräknat i baht så blir det snabbt miljoner.

Mvh isan lover
Jag tror du skulle ångra dig rejält, vårdköerna är så långa att du skulle aldrig hinna få en behandling.
I Norrland är katastrofal.

Jag tror du skulle ångra dig rejält, vårdköerna är så långa att du skulle aldrig hinna få en behandling.
Hej

Här nere fungerar det skapligt har flera kompisar som har behandlats för prostatacancer och några med cancer i mage, huvud och lungor.

Nästan alla köpte sig åtminstone tid vid behandling och några lever ännu men några åkte faktiskt till en annan Region för att få snabbare behandling.

Mvh isan lover

Palliativa vården o dess team dock, men det finns framsteg men dyrt. Socialstyrelsen o läkemedelsverket ansvarar för maneret o frågan är om det Palliativa är vägen till ett värdigt slut... :rolleyes: . Jag har mer tilltro på snabbt agerande från både läkare o patienter är den bästa prognosen samt en läkare som vågar...

Slutet gott allting gott. Gjorde xray på Bangkok hospital och de kom fram till att det var något som kallas common breast cyst. Som det är nu är den för liten för att åtgärdas men blir den större så kan de ta en nål och suga ut vätskan

Varför, har inte staten redan dragit skatt för detta?
Hej

Nja, nu menade jag i.o.f.s att dom via behandlingar ofta får (köper sig) mer tid i livet, min granne som fick cancer i magen genomgick en rad rad tuffa behandlingar och fick då 7 år extra, men han visste att det bara handlade om extra år och att han aldrig skulle kunna bli av med sin cancer helt. Men sen orkade han inte längre fortsätta dom tuffa behandlingarna och slutade med dessa och så blev han sämre och sämre innan han gick bort.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp