Chat Gpt beta.

Grok råkade bygga en off grid laddanläggning.
Sprider du nazzepropaganda igen eller försöker du skapa en motpol till den senaste nazzepropagandan du postade.

Ett litet tips till framtida inlägg.
Skriv gärna din syn/åsikt om länken du postar. Annars kan du lika gärna länka till www.aftonbladet.se eller andra valfria nyhetsflöden som du anser vara jätteviktiga.
Kanske du och JoBe kan slå ihop era trådar till guld/thb/nyhetslänk.
Länkar och bilder utan egna kommentarer är ju helt meningslöst på ett diskussionsforum. Borde bannas.

Om man inte anser sig stå över övriga bm's och veta vad de egentligen behöver "utbildas" i.

Länkar och bilder utan egna kommentarer är ju helt meningslöst på ett diskussionsforum. Borde bannas.

Om man inte anser sig stå över övriga bm's och veta vad de egentligen behöver "utbildas" i.
Hur vill du att AI skall fungera?
Själv är jag negativt inställd till AI då den scannar nätet och det som stämmer överens med mest inlägg är rätt.
Jag gillar vanlig sökmotor som tar dig direkt till källan på det du söker på.
Inte en ai full med fel som tar mest inlägg om en sak som fakta.

Moderaternas AI önskade ju hitler tillbaks och vi behöver dig nu.
Ai suger, och då är jag ändås hyfsat teknologinörd men ai nej.

Hur vill du att AI skall fungera?
Själv är jag negativt inställd till AI då den scannar nätet och det som stämmer överens med mest inlägg är rätt.
Jag gillar vanlig sökmotor som tar dig direkt till källan på det du söker på.
Inte en ai full med fel som tar mest inlägg om en sak som fakta.

Moderaternas AI önskade ju hitler tillbaks och vi behöver dig nu.
Ai suger, och då är jag ändås hyfsat teknologinörd men ai nej.
Vi har några studenter som jobbar hos oss under sommaren. Deras uppgift är att summera ihop vilka fordonsmärken vi har anpassningar för och vilka vi saknar. Dom använde ett AI verktyg för att sammanställa anpassningar per märke för att ha som underlag när dom intervjuar oss anställda. Jag blev först ut eftersom jag jobbat längst i bolaget. Jösses! Det där AI verktyget hade inte många rätt. Hade nog gått snabbare om dom byggt sin databas från noll. Hur som duktiga killar men dom kan inte fakta kolla en enda uppgift utan att fråga någon av oss på företaget för Internet är så fullt med skit, skit som AI läser och presenterar som sanning.

Senast ändrad:
Vi har några studenter som jobbar hos oss under sommaren. Deras uppgift är att summera ihop vilka fordonsmärken vi har anpassningar för och vilka vi saknar. Dom använde ett AI verktyg för att sammanställa anpassningar per märke för att ha som underlag när dom intervjuar oss anställda. Jag blev först ut eftersom jag jobbat längst i bolaget. Jösses! Det där AI verktyget hade inte många rätt. Hade nog gått snabbare om dom byggt sin databas från noll. Hur som duktiga killar men dom kan inte fakta kolka en enda uppgift utan att fråga någon av oss på företaget för Internet är så fullt med skit, skit som AI läser och presenterar som sanning.
Vi använder AI för att scanna av fakturor via mail, oavsett format på mailet. Jag var skeptisk i början, men efter att vi tunat "avläsningen" i några omgångar har vi en accuracy på ca 80%. Det sparar otroligt mkt arbete och tid.
Vi fick iofs koda om modellerna, de standard som fanns var otillräckliga. Men nu rullar det på.
Positivt överraskad är väl rätt benämning.

Vi använder AI för att scanna av fakturor via mail, oavsett format på mailet. Jag var skeptisk i början, men efter att vi tunat "avläsningen" i några omgångar har vi en accuracy på ca 80%. Det sparar otroligt mkt arbete och tid.
Vi fick iofs koda om modellerna, de standard som fanns var otillräckliga. Men nu rullar det på.
Vad är skillnaden i teknik mot innan? Jag har jobbat med fakturaskanning i över 10år

Vad är skillnaden i teknik mot innan? Jag har jobbat med fakturaskanning i över 10år
Kortfattat så var vi innan (vid scanning) beroende av specifika koordinater på inkommande objekt, medan vi med AI söker efter mönster (och nyckelord) i objektet.
Det handlar mest om att vid scanning har man (vi iaf) allt specat i förväg, medan vi med AI (inte lika magiskt som man kan tro) så behandlar man datat i senare skede. Ger större flexibilitet, och så slipper vi fasta fakturaformat. Och vi kan ofta hantera nya fakturaformat.
Egentligen 2 kusiner, den ena kan ses som 70+ (och gillar okommenterade länkar), medan den senare öppnar upp möjligheterna. Båda funkar, men det är tråkigare med bakåtsträvande.

Får testa igen för hans svar verkade han inte villa släppa igenom.
Frågade ut han om hitler och stalin och i början skrev han att stalin befriade men ju fler frågor jag ställde så ändrade ai i sig.
Och i följande av det så borde väl också alla vänsterpartister som har släkting som är vänsterextrem kallas upp till förhör?

Screenshot_20250712_015256_Chrome.webp

Screenshot_20250712_015311_Chrome.webp

Screenshot_20250712_015320_Chrome.webp

Fick ställa en fråga till men nu sängdags.
Som sagt ai är inte min grej, läser hellre en bok men ville testa hur långt kan dra och inga rena svar.
Men sista var rätt bra ;)

Screenshot_20250712_021833_Chrome.webp

Kortfattat så var vi innan (vid scanning) beroende av specifika koordinater på inkommande objekt, medan vi med AI söker efter mönster (och nyckelord) i objektet.
Det handlar mest om att vid scanning har man (vi iaf) allt specat i förväg, medan vi med AI (inte lika magiskt som man kan tro) så behandlar man datat i senare skede. Ger större flexibilitet, och så slipper vi fasta fakturaformat. Och vi kan ofta hantera nya fakturaformat.
Egentligen 2 kusiner, den ena kan ses som 70+ (och gillar okommenterade länkar), medan den senare öppnar upp möjligheterna. Båda funkar, men det är tråkigare med bakåtsträvande.
Är ju inget konstigt. Är bara vidareutveckling av scanningen, varför kalla det för AI? Bara larvigt i min värld.

Är ju inget konstigt. Är bara vidareutveckling av scanningen, varför kalla det för AI? Bara larvigt i min värld.
Jo, men du frågade.

Mer korrekt är väl att kalla det maskininlärning. Skillnaden för vår del är i vilken ände av processen vi lägger mest logik och "intelligens". Dessutom med nya kraftiga processorer ger det större kapacitet till tolkning av objekt.
För de i "branschen" är det ju inga konstigheter, men antal tillämpningar ökar ju iom ffa hårdvaruutveckling.

Senast ändrad:

Vad kallar ni detta system? OCR / AP? Låter som grunden för ett SSC (Shared Service Center).

/ SatanG

Vad kallar ni detta system? OCR / AP? Låter som grunden för ett SSC (Shared Service Center).

/ SatanG
Det är en egen tillämpning som bygger på MS Azure och deras plattform för AI-modeller.
I princip är det ju "bara" en microservice som hakar på kraftfull analyskraft via Azure ("molnet"). Det är musklerna vi är ute efter.
Så namnet på systemet har inte så mkt med tillämpningen att göra, speglar mer vår organisation.

Så jag va inne på Google AI för att kolla lite fakta angående mordet på Ukrainskan i USA..

Nästa gång jag skulle in o kolla nåt igen var jag blockad. Det står ordagrant att de blockerat mitt konto från AI mode.

Så laddade ner Grok AI och det funkar väldigt bra!

FB_IMG_1757272677297.webp

Tillbaka
Topp