Coronatest

Ja nu är det lättare och smidigare att åka till Thailand än innan Pandemin.

45 dagar vid ankomst och inget TM 6 att fylla i! Jag förväntar mig att bokningarna tar fart.Nu finns inget att skylla på längre.
För min del så ser jag gärna färre idiotiska turister i Pattis när jag åker ner i natt, fick kanonpris på ett mycket fint hotell, skräniga Ryssar lär man nog slippa nu, men en hel del Indier var det sist för 8 veckor sen. De är inte heller så trevliga att köa ihop med, tränger sig före, luktar ofta satan om dem dessutom. Inte heller omtyckta av merparten av Pattayas "Working girls " tror jag mig veta. Har sett dem förhandla, 6 st skall ha allt för samma pris som för en, riktigt läskiga typer

Det är Torsdag nästa vecka det. Jag skulle inte slänga covidbeviset innan dess.

Så hög tid att boka Thailand! Första gången utan karantän, tre gånger,kommer nog inte sakna det, fast att det jag hade poolvilla sist....

Senast redigerad av en moderator:
Har nam falang tur så visst träffades han av reglerna, det var en blänkare i Royal Gazette i tisdags annars så är nog torsdag nästa vecka som gäller, innan dess bör man vara datanhacker och dra fram att covidbevis samt nöja sig med 30 dagar
Fick ingen TM6 på flyget. Har precis landat. Kanske sov mär dom delades ut :) Kollar vid immigration och meddelar strax.

Delades inte ut den 25 september heller på planet.
Brukar finnas strax innan IM.
Fast rätt onödigt att gå dit och hämta en TM6.

Frågade en immigration ”officer”. Ingen TM blankett behöver fyllas i vid ankomst :)
Fan bra att TM6 är bortagen.

Det ska fan inte underskattas denna förenkling, det var tusan omöjligt att få plast med hela adressen på den där smala raden för adress....

Fler länder lättar på reglerna om inresor.

Hongkong kommer att slopa kravet på att inresande ska tillbringa tre dagar på karantänhotell, en regel som beskrivits som en av de tuffaste covidrestriktionerna i världen. Det rapporterar AFP.
Från och med den 25 september kommer inresande testas när de anländer, och sen måste de vänta tre dagar innan de får besöka restauranger eller barer.

Jösses vilken inställning?! Finnair försöker väl bara hjälpa till. Kravet är Thailands och inte Finnairs. Tror du missförstår hela grejen.
Just det, det är Thailand som har fordringar. Varför skall det laddas upp bevis åt Finnair? Det är på resenärens ansvar det hela. Han kan få betala konsekvenserna ifall han blir testad på ort och ställe, utan intyg over vaccin eller test. Går du med på allt som myndigheterna hittar på idag? Du har väl också tagit fem sprutor snart?

Just det, det är Thailand som har fordringar. Varför skall det laddas upp bevis åt Finnair? Det är på resenärens ansvar det hela. Han kan få betala konsekvenserna ifall han blir testad på ort och ställe, utan intyg over vaccin eller test. Går du med på allt som myndigheterna hittar på idag? Du har väl också tagit fem sprutor snart?
Inte riktigt så, flygbolaget är betalansvarig och är dom som får stå för kostnaden om resenären inte släpps in och returresa krävs. Om inget annat avtalat, därför vissa bolag är strikta tex gällande visum.

Nej det är på flygbolagets ansvar att se till att du har rätt att resa in i ett land.
Det ska ske redan vid incheckningen.
Det är också flygbolaget som måste transportera tillbaka den personen till den flygplats där resan påbörjades enligt biljetten om någon blir nekad av passkontrollen.

Tillbaka
Topp