Coronatest

Just det, det är Thailand som har fordringar. Varför skall det laddas upp bevis åt Finnair? Det är på resenärens ansvar det hela. Han kan få betala konsekvenserna ifall han blir testad på ort och ställe, utan intyg over vaccin eller test. Går du med på allt som myndigheterna hittar på idag? Du har väl också tagit fem sprutor snart?
Jösses! Kamma till dig. Finnair har byggt ett stöd på sin sida för deras resenärer och vilka resmål dom önskar besöka. Hur kan man få det till något negativt? Dom två sista frågorna svarar jag inte ens på då nivån är alldeles för låg. Ett tips stanna i Sverige och res fan inte någonstans utanför pastoratet.

Just det, det är Thailand som har fordringar. Varför skall det laddas upp bevis åt Finnair? Det är på resenärens ansvar det hela. Han kan få betala konsekvenserna ifall han blir testad på ort och ställe, utan intyg over vaccin eller test. Går du med på allt som myndigheterna hittar på idag? Du har väl också tagit fem sprutor snart?
Måste göra ont att skita när man käkat så mycket taggtråd.

Fler länder lättar på reglerna om inresor.

Hongkong kommer att slopa kravet på att inresande ska tillbringa tre dagar på karantänhotell, en regel som beskrivits som en av de tuffaste covidrestriktionerna i världen. Det rapporterar AFP.
Från och med den 25 september kommer inresande testas när de anländer, och sen måste de vänta tre dagar innan de får besöka restauranger eller barer.
Har gjort 14 nätter på hotell TRE gånger och en gång va det 8 nätter så jag hade nog klarat 3 nätter om jag vart tvungen! Man känner sig lite som en härdad kriminell dom satt av så mycket tid

Har gjort 14 nätter på hotell TRE gånger och en gång va det 8 nätter så jag hade nog klarat 3 nätter om jag vart tvungen! Man känner sig lite som en härdad kriminell dom satt av så mycket tid
Du ser med hårfästet ut som skalleman också så förstår dig, 45 åring som ser ut som 72 åring när han kommer ut ;)

Inte riktigt så, flygbolaget är betalansvarig och är dom som får stå för kostnaden om resenären inte släpps in och returresa krävs. Om inget annat avtalat, därför vissa bolag är strikta tex gällande visum.
Inte i detta fall. Du skulle kommit in till Thailand även om du var smittad efter att ha blivit testad på grund av avsaknanden av bevis. Då hade dom satt dig på sjukhus som du hade fått betala själv. Så stod det på TAT sidor mm. en tid sedan.

T.ex:

Q: What is the procedure after disembarking from my flight?​

A: Upon arriving in Thailand, all travellers must undergo entry screening including body temperature check, and present the required documents to the Immigration/Health Control officer to carry out the checks.

The vaccinated travellers will then be allowed entry and are free to go anywhere in the kingdom. *For arrivals by land using a border pass, they will be allowed a stay of no longer than 3 days within the specified areas only.

Likewise, unvaccinated/not fully vaccinated travellers who have proof of a negative result from an RT-PCR test or professional ATK within 72 hours of travel will be allowed entry and are free to go anywhere in the kingdom.

The unvaccinated/not fully vaccinated travellers without a negative test result within 72 hours of travel are required to follow the public health instructions and guidelines as deemed appropriate by the Health Control officer at the point of arrival. All expenses incurred will be the responsibility of the travellers.

Senast ändrad:
Jösses! Kamma till dig. Finnair har byggt ett stöd på sin sida för deras resenärer och vilka resmål dom önskar besöka. Hur kan man få det till något negativt? Dom två sista frågorna svarar jag inte ens på då nivån är alldeles för låg. Ett tips stanna i Sverige och res fan inte någonstans utanför pastoratet.
Jösses vad det finns mycket argsinta personer på detta forum! Du, Pigface och Fiskarn skulle åka ut direkt ifall jag var moderator.

Ja du tar priset som forumets stjärna 555 Sicken stolle 555
Man kunde lätt få den bilden att du är en som inte har så mycket att säga till om normalt, därför måste du hävda dig här. Kanske du tillhör dom som inte borde resa till Thailand, dom som ger en dålig bild av oss vanliga. Jag kan inte förstå vad som pågår i huvudet på en som dig, kanske inget alls, vilket är det mest troliga. Du kan kalla mig vad som helst, det har ingen verkan. Men för forumets anda och trivsel, borde inte sådana som du finnas här.

Man kunde lätt få den bilden att du är en som inte har så mycket att säga till om normalt, därför måste du hävda dig här. Kanske du tillhör dom som inte borde resa till Thailand, dom som ger en dålig bild av oss vanliga. Jag kan inte förstå vad som pågår i huvudet på en som dig, kanske inget alls, vilket är det mest troliga. Du kan kalla mig vad som helst, det har ingen verkan. Men för forumets anda och trivsel, borde inte sådana som du finnas här.
:thumbsup: Låter kanon! Kör på 5555

Det är tur att du inte är moderator! Vi som har varit med här ett tag känner varandras fel och brister ganska väl vid det här laget. Jag försvarar inte hårda ord och angrepp på något sätt, men det hade kanske varit klädsamt med en mer ödmjuk attityd som nykomling. Det funkar liksom inte att klampa in som en elefant i en porslinsaffär.

Så, då gör vi en omstart!

Tillbaka
Topp