Coronatest

Tom dom på båten sa hur fan orkar du, 5 månader på raken och så gott som bara nattarbete.
Kände inget av det då i norden men märkte när jag landa hemma att tog en vecka innan man sov normalt igen.
Tänkte ju att då var jag i hyfsad dygnsrytm när jag kom hem, men funkar visst inte så ;)

Ok. här var det som innan pandemin så var orolig ett tag, har jag gjort nåt fel, inte en förfrågnin och eftersom Tm8 var borta kände jag mig nästan vilsen.
WTF landar ingen adress ingen bryr sig, gick och tog en snaps och drog hem, blev väl lite fel med snapsdelen för historian kan ni ju läsa ;)
Var dock inte så illa i verkligheten jag gjorde som vanligt skrev av mig här och lät det dö ut. Fick dock lång jetlag, längsta jag vart med om men inte jobbat 5 månader natt i sträck innan..
Du som vet, hur är det med anmälningsplikten som man ska göra på migration eller polisstation efter 24tim?

Du som vet, hur är det med anmälningsplikten som man ska göra på migration eller polisstation efter 24tim?
Är ju det jag inte vet då @jp påstod att den var borta nu och inget jag vet, under pandemin var jag tvungen att göra 24h anmälan är du borta några dagar ser vi mellan fingrarna.
Sen är jag väl fel person att fråga för under snart 12 år här har jag mest skitit i den och bara gjort den när jag har behövt av eget intresse, 3 gånger på 11,5 år.
Gjorde 2 gånger under pandemin och en gng under åren innan.

Den måste man göra inom stipulerad tid. Det har varit ett lagkrav sedan många år. pandemin har inte ändrat på det var jag vet.

Är ju det jag inte vet då @jp påstod att den var borta nu och inget jag vet, under pandemin var jag tvungen att göra 24h anmälan är du borta några dagar ser vi mellan fingrarna.
Sen är jag väl fel person att fråga för under snart 12 år här har jag mest skitit i den och bara gjort den när jag har behövt av eget intresse, 3 gånger på 11,5 år.
Gjorde 2 gånger under pandemin och en gng under åren innan.
Sist glömde jag att anmäla, kom på det efter nästan två veckor
Ingen fara sa polisen, dom viste nog att jag var på plats 555 ä ju en liten by/ stad

Den måste man göra inom stipulerad tid. Det har varit ett lagkrav sedan många år. pandemin har inte ändrat på det var jag vet.
Finns det en stipulerad tid? intyget gäller sålänge du bor på där du registrerar men vid omregistrering tex om ett hotell omregistrerar dig gör det kan du behöva omregistrera hos din immigration, säger ofta till dom registrera inte mig här nu då jag bor här nere och har adress, men annars som du säger, gäller samma som innan pandemin, men vill inte skriva emot @jp påstående då jag inte vet om något har ändrats sista månaderna.

Sist glömde jag att anmäla, kom på det efter nästan två veckor
Ingen fara sa polisen, dom viste nog att jag var på plats 555 ä ju en liten by/ stad
Jag har skitit i det i majoriteten av åren jag bott här och ingen som tagit upp det.
Pga extension och bilköp har jag gjort det par gånger men haft flera adresser där imellan.

Finns det en stipulerad tid? intyget gäller sålänge du bor på där du registrerar men vid omregistrering tex om ett hotell omregistrerar dig gör det kan du behöva omregistrera hos din immigration, säger ofta till dom registrera inte mig här nu då jag bor här nere och har adress, men annars som du säger, gäller samma som innan pandemin, men vill inte skriva emot @jp påstående då jag inte vet om något har ändrats sista månaderna.
Jo vars, om det är inom 24 eller 36 timmar sedan man rest in i Thailand kan man undra TIT men visst finns skyldigheten.

Men det betyder inte att jag gjort rätt, utan mer har skitit i det och inget jag rekomenderar en laglydig medborgare för skall göras....

Jo vars, om det är inom 24 eller 36 timmar sedan man rest in i Thailand kan man undra TIT men visst finns skyldigheten.
Helt rätt, jag har skitit i vissa och gjort vissa, dock registrerat mig hos skattemyndigheten i Jomtien och kännt det borde vara som en folkbokföring.
Vet inte men som sagt aldrig lagt vikt på den 24h mer än när det legat i mitt intresse och ingen har gnällt än.

När jag tog banklån här nere för X-trailen var jag tvungen att registrera mig på skattekontoret i Jomtien, det var 2017, vet inte hur det går ut i databaser nationellt här nere men aldrig haft något problem med fixa det jag vill gällande konton, banker etc. aldrig fått en extra fråga om något, skrivit innan vet inte om det beror på det eller bara haft tur rakt igenom efter det.

Tillbaka
Topp