Curt Lindström berättar om kärleken och livet i Hua Hin. I Sverige ser de mig som en snuskgubbe

Hej

Många av kvinnorna betalar allt också på olika vis eftersom det inte är ovanligt dom här männen lever på dom turistande kvinnorna, kvinnorna får pröjsa mat, drinkar, hotell och männen är ganska proffsiga på att plocka av dom pengar, men dom är kanske lite mer som ”sol och vårare” än rent pr*stituerade, men gränsen är nog hårfin.

Minns en gång på Kos när vi var på väg hem och kom till flygplatsen på ön, då stod fruntimmer och storgråt tillsammans med den Grek som följde dom till flygplatsen för att ta avsked, en Grek hade fått blommor av sin Svenska kvinna, han vinkade så länge han såg henne, sen körde han ned blomsterbuketten i en papperskorg och gick över till ankommande och började leta efter en ny sponsor.

Mvh isan lover.
Där ser man.
I Grekland så är det den grekiske mannen som utnyttjar kvinnliga turister och är allmänt opålitligt lömsk.
I Thailand är det de mannliga turisterna som är liderligt snuskiga och utnyttjar unga värnlösa, fattiga thailändskor.
Hur vi än gör så är det vi som är skyldiga, vi män!
Vi kan inte vinna!

Där ser man.
I Grekland så är det den grekiske mannen som utnyttjar kvinnliga turister och är allmänt opålitligt lömsk.
I Thailand är det de mannliga turisterna som är liderligt snuskiga och utnyttjar unga värnlösa, fattiga thailändskor.
Vi kan inte vinna!

Just det men det många glömmer är ju att det oftast är "snuskgubbarna" som kärar ner sig och som sen blir utnyttjade av dom värnlösa thailändskorna och deras familjer.

I ex Pattaya finns det både utnyttjade thailändskor och utnyttjade faranger.

Dom utnyttjade möts och förenas ibland.

BTT

Där håller jag nog inte med dig riktigt. Det är nog snarare så att fördomarna har förstärkts när alltfler svenskar ser hur det går till i ex Pattaya eller på Phuket.
I Sverige ser man väl inte så många par svensk-thai som man gör på plats i Thailand?
Vandra längs Beach Road några kvällar så späds fördomarna på ganska rejält.

BTT
Har inte varit på Beach road i pattaya men på Bangla i patong, same same . Ok det var några svenskar som påstod Oh kolla
han går med en 12-13 årig flicka. Jag blev förb och sprang upp flickan, följ mej är du snäll, visa ditt ID för dom här dumma
svenska kärringarna. Hon var 32 år

Har inte varit på Beach road i pattaya men på Bangla i patong, same same . Ok det var några svenskar som påstod Oh kolla
han går med en 12-13 årig flicka. Jag blev förb och sprang upp flickan, följ mej är du snäll, visa ditt ID för dom här dumma
Köpte faktiskt en tjej i Patong det var min fru som sa betala henne 400 bth. Hon kom med en tysk som säkert vägde 150 kg som
ville ha henne med till hotellet. Han blev skit sur så förmodlign blev nån anan offer den kvällen. Hoppas den lilla tjejen hitta ett
bättre val den kvällen

Nja Bangla är ju inte riktigt lika lång som beach road i Pattaya sen finns det ju inte direkt några barer längs med beach road utan då måste man vika av på tvärgator. Däremot finns det ju massor av ensamma tjejer och katoyer längs gatan.
BTT

Hej

Ännu värre blir det om du är ute och går med någon ung tjej ifrån släkten, jag gick på en marknad med en tjej ifrån släkten som vi skulle köpa lite kläder till, frugan och några till gick för sig, jag och tjejen på 13 år gick och kollade efter kläder till henne, det blev många kommentarer, några tyckte att ”den där falangens tjej är väldigt ung”, medans några män sa ”titta vilken ung snygg tjej falangen har”.

Samma sak när jag var var ute med frugans lillasysters dotter på den tiden hon var 14 år, då bodde vi 5 personer på ett hotell längs beach road, då kan ni väl nästan gissa hur snacket gick eftersom jag var över 50 vid tillfället, men ingen av dom som kommenterade frågade oss hur det egentligen låg till.

Mvh isan lover

Där ser man.
Vi kan inte vinna!
Hej

Ja så är det nog men i många fall förtjänar nog män kritik, i Grekland var det vanligt på 80-talet att män drogade tjejer på discon och barer, vilket jag och en kompis blev vittnen till en gång på Kos, killarna på discot samarbetade med personalen som preppade tjejers drinkar.

Jag och min kompis ville ut och få lite frisk luft och gick ned till stranden i mörkret med varsin öl, vi satte oss på några solstolar, när vi satt där i mörkret såg vi ett gäng Greker leda ut en full tonåring ifrån discot tvärs över vägen ned på stranden en bit ifrån oss.

Killarna var 5 st och dom drog av tjejen kläderna och satte sen på henne, dom som stod och väntade på sin tur hade redan byxorna vi knäna, när dom var klara slet en av killarna av henne den guldlänk hon hade runt vristen och sen gick dom in på discot igen.

Själv fritog jag en annan kväll en tjej som var utsatt för ett våldtäktsförsök i engränd av en ca 40-årig Grekisk man, hon ropade på hjälp, han hade tryckt upp henne mot en vägg, när jag konfronterade mannen drog han iväg, sen följde jag tjejen till hennes hotell.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Nja Bangla är ju inte riktigt lika lång som beach road i Pattaya sen finns det ju inte direkt några barer längs med beach road utan då måste man vika av på tvärgator. Däremot finns det ju massor av ensamma tjejer och katoyer längs gatan.
BTT
Jag vet inte vad du är van vid, men att det inte skulle finnas barer längs Beach Road är väl ett lite märkligt påstående?

Jag tycker svenska tjejer är lite känslokalla när det gäller att hjälpa sina medmänniskor.
Jag kommer ihåg att jag en gång nämnde att jag skulle skicka lite pengar till mitt fadderbarn i Thailand.
Då lade tjejerna huvudet på sned och fick något drömmande i blicken.
När de lite senare fick klart för sig att mitt fadderbarn var en 35 årig tjej så började dom tvärt om kasta saker på mig :(

BTT
Det finns faktiskt ett "barområde" mellan soi 8 och 9 perfekt att spana på folk och se solnedgången. Under coronan hade de alltid happy hour i nån bar men det behövdes inte nu i högsäsong.

Tillbaka
Topp