Deponisumman 800K Thaibath

A

Anonym

Gäst
Läser på Facebook att många anser att det räcker med intyg från Svensk Bank på att man har tillex 800K för att söka ext ett år , had bestämt för mig att det fanns krav på att de skulle finnas i Thaibank tre månader innan man söker , Att de kan sitta i Sverige låter som en stenbordsskröna , någon som VET ;)

Ja det är en svensk stenbords-skröna som du säger. Pengarna skall finnas på en thailändsk bank på ett bankkonto i falangens egna enda namn, och det skall vara ett konto där pengarna finns disponibla hela tiden, alltså ej ett låst konto.... De skall finnas tillgängliga 2 månader innan ansökan första gången och sedan 3 månader fortsättningsvis vid de årliga ansökningarna av Extension of stay...Allt annat är stenbord..

Ja det är en svensk stenbords-skröna som du säger. Pengarna skall finnas på en thailändsk bank på ett bankkonto i falangens egna enda namn, och det skall vara ett konto där pengarna finns disponibla hela tiden, alltså ej ett låst konto.... De skall finnas tillgängliga 2 månader innan ansökan första gången och sedan 3 månader fortsättningsvis vid de årliga ansökningarna av Extension of stay...Allt annat är stenbord..
Jag hade pengar på ett låst konto och det verkade dom godta, gick jag ju inte vidare men när vi kolla igenom papprena sa dom att det var ok.
Att ha pengarna på låst konto betyder inte att dom inte är disponibla, du förlorar bara en del av vad avtalet på kontot säger om du tar ut och bryter kontot i förtid innan avtalstiden gått ut men kan ta ut på dagen.
Jag har brutit 2 fixed account med högre ränta här nere.
Det ena fick jag räntan men förlora den skattefria delen.
Det andra fick jag räntan som vanligt trots att jag tog ut och stängde kontot i förtid.

OK att ha pengarna på ett konto där du kan ta ut dom. Men är det ett LÅST konto, där du INTE kan ta ut dom, så är det inte enligt lagen..

OK att ha pengarna på ett konto där du kan ta ut dom. Men är det ett LÅST konto, där du INTE kan ta ut dom, så är det inte enligt lagen..
Finns inget låst konto där du inte kan ta ut dom det är dina pengar.
Du har ett låst konto till en avtalad högre ränta.
Bryter du det kontot tidigare har du brytit avtalet och kan förlora rätten till den högre räntan.
Jag har haft flera olika låsta konton här nere.

Skitsamma, orkar inte prata mer, du kan detta om bankkonton, jag kan inte, så jag litar på det du säger förstås. Men lagen säger det jag säger, sedan vet jag inte mer... Phonta har fått sitt svar det är det viktiga, inte semantic stuff...

Tänkte på det... du menar alltså att det INTE finns bankkonton i detta landet där man låset sina stålar på X antal år, och då får kanske bättre ränta i gengäld?????

Tänkte på det... du menar alltså att det INTE finns bankkonton i detta landet där man låset sina stålar på X antal år, och då får kanske bättre ränta i gengäld?????
Nu får du läsa innan till. För att få x% ränta så skall pengarna stå inne X antal år.
Du kan av naturligt vis bryta detta avtal. Men för att ytterliga förklara för dig, för att få ta del av räntan får man lov att låsa stålarna x antal år.
Pengarna är ju alltid tillgängliga, så klart det duger på IM

Nu får du läsa innan till. För att få x% ränta så skall pengarna stå inne X antal år.
Du kan av naturligt vis bryta detta avtal. Men för att ytterliga förklara för dig, för att få ta del av räntan får man lov att låsa stålarna x antal år.
Pengarna är ju alltid tillgängliga, så klart det duger på IM
Jag läste innantill, därav de frågetecken jag hade efter min fråga!!! För mig så är ett LÅST KONTO ett låst konto och där kan ej stålarna tas ut förrän efter x antal år......

13 inlägg när frågan var besvarad efter 2 inlägg... vi är ju en go gäng..

Senast ändrad:
I december kommer jag att skaffa ett sådant konto, där jag låser 200 000 eller något mer under fem år.
Undra vad man kan få för ränta, har sett att många sådana konton är på 7 år.

I december kommer jag att skaffa ett sådant konto, där jag låser 200 000 eller något mer under fem år.
Undra vad man kan få för ränta, har sett att många sådana konton är på 7 år.
Ett par % fick frugan då hon låste på 3 år , hon fick inte mer om hon låste längre tid , detta är BKK , Jag har samma ,2 mille thbt låst på två år i taget ger inte mer än så , men bättre än Svenska banker som inte ger ett skit , iofs så ger Coopbanken samt ICa något lite ränta

Låst konto funkar utmärkt.
Som inkomst så godtas även aktieutdelning.

Phonta hörde precis från en Phuket-kille, att deras immigration är lite annorlunda än många andra vad det gäller bankkonton. För retirement så fungerar det med den typ av konton vi pratat om här. Men om en falang vill ansöka om extension baserat på marriage, så accepterar dom tydligen bara "sparkonton" (savings accounts).

Så mitt råd till dig är att gå till din lokala immigration och kolla om de har egna "exter" för sig, eller om dom är normala och hederliga!!

Låst konto funkar utmärkt.
Som inkomst så godtas även aktieutdelning.
Som inkomst gillas vad fasen du än har för inkomst. Vem tror du bryr sig i Thailand. Du kan vara hallick på Storgatan i Göteborg eller du kan vara travtränare på Solvalla. Det är inte typen av inkomst som spelar roll, det viktiga är att du tjänar pengar som du kan "visa"...

Som inkomst gillas vad fasen du än har för inkomst. Vem tror du bryr sig i Thailand. Du kan vara hallick på Storgatan i Göteborg eller du kan vara travtränare på Solvalla. Det är inte typen av inkomst som spelar roll, det viktiga är att du tjänar pengar som du kan "visa"...
Så du lyckades fixa inkomstbevis på konsulatet för dina hallick pengar?
Bra jobbat

Tillbaka
Topp