Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
TMB Thailand 2013-06-10 02:31 (56 min agoTHB 4.645
CIMB Thai Thailand 2013-06-10 03:17 (10 miTHB 4.6425
Krung Thai Bank Thailand 2013-06-10 02:THB 4.642
Bank of Ayudhya Thailand 2013-06-10 03:THB 4.64
Siam Commercial Bank Thailand 2013-06-1THB 4.6375
Bangkok Bank Thailand 2013-06-10 02:30 (5THB 4.63375
Kasikorn Bank Thailand 2013-06-10 02:01 (8THB 4.63125
Stämmer ju bra, fick just en kvittens på överföringen, 4,64, skapligt :)

Trevliga tider för oss som har lön i Euro, för 2-3 månader sedan fick jag endast 37-37,5 bth per Euro, på min senaste lön fick jag dryga 40bth per euro, en avsevärd skillnad för mig! :wai: :nod: :thumbsup: :laugh:

2mpkdo7.png

"borat " sa:
Trevliga tider för oss som har lön i Euro, för 2-3 månader sedan fick jag endast 37-37,5 bth per Euro, på min senaste lön fick jag dryga 40bth per euro, en avsevärd skillnad för mig! :wai: :nod: :thumbsup: :laugh:

2mpkdo7.png

Samma utveckling för oss med lönen i SEK.
Nu får vi 4.64 baht för en krona ;D
5:a jämt så för jag över en stor klump

Nu hoppar kursen som f-n. Varför är börsen orolig i Asien?
Vi hoppas att den häller sej över 4.50 gärna 5,0 :)
För som det var -98 när man fick över 6 det ska man väl aldrig hoppas på.

Nå men över 5 skall väl inte vara omöjligt .Då för ven jag över en klump
Samt låter pensioen vara orörd ett år. :)

Euron på härliga 41.1, lite bättre än sketna 37,40 för 2.3 månader sedan :)

Här vad ni får ut på ATM/banken SEK och Euro.

SEK
17bw8z.jpg

Euro
311s380.jpg

Härliga tider, strålande tider :)

Kliv upp lite till tills mina stålar landar nästa vecka sen kan det rasa ;)

"glimten66 " sa:
Du är sååå omtänksam mot oss andra som åker i höst.
Skitstövel :D :D :D
Hoppas du får maskrosor i gräsmattan, eller en snigel i ögat :D :D

"Rolf " sa:
Du är sååå omtänksam mot oss andra som åker i höst.
Skitstövel :D :D :D
Hoppas du får maskrosor i gräsmattan, eller en snigel i ögat :D :D

Om du bara visste hur rätt du har nu :) kommer växa maskrosor i hela isaan inom tio år ;)

"Rolf " sa:
Så jäkligt ska du inte ha det. Blir det för mycket så kommer jag upp och röjer :D :D
Annars så repade sej börserna i Asien nu på morgonen. Så vi får se vart det bär hän. Utflödet från Thailand av utlänskt kapial har varit rätt sort på sistonde

"Rolf " sa:
Annars så repade sej börserna i Asien nu på morgonen. Så vi får se vart det bär hän. Utflödet från Thailand av utlänskt kapial har varit rätt sort på sistonde

Vad beror utlödet på då någon som vet eller e det bara att folk e rädda att kungen snart går bort o det blir kris i thailand

"glimten66 " sa:
Vad beror utlödet på då någon som vet eller e det bara att folk e rädda att kungen snart går bort o det blir kris i thailand
Visste man det till 100% då skulle jag inte sitta där jag är.
Det beror ju oftast på att riskkapialet inte tror på den inhemska valutan.

"glimten66 " sa:

12 dagar sen kan det rasa bara det stiger tills nästa månadskifte. Hoppas den kan hålla sig här vill inte att bahten blir för svag inte bra för landet och folket. Även om vi får en bra växelkurs och fortsatt kan handla för samma pris jämfört med kronan så är det många i ens närhet som drabbas av en svag baht och ekonomi i landet.

Vet inte om det kan vara anldningen , men mpnga här i Thai ,(och då pratar vi inte bönder) utan "bildade" tjänstemän ;D Är inte glada över Thailands inträde i Asean unionen, men det kommer för tidigt i och med att det kommer först om två år ..

"Phonta " sa:
Vet inte om det kan vara anldningen , men mpnga här i Thai ,(och då pratar vi inte bönder) utan "bildade" tjänstemän ;D Är inte glada över Thailands inträde i Asean unionen, men det kommer för tidigt i och med att det kommer först om två år ..
Det vart för svårt för mej :) Kan du ta det här igen, fattar inte vad du skriver. Förutom att Thailand har gått med i Unionen.
Vad kan det innebära?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp