Thaibath

• Trådstartare Trådstartare zetterberg_88
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
;D För tidigt i morse samt utan glasögon .... vad jag menar är att Thailand står inför en stor förändring i och med detta med Asean Unionen , om detta kan påverka vet jag ej då det ligger 2 år framåt i tiden

"Phonta " sa:
;D För tidigt i morse samt utan glasögon .... vad jag menar är att Thailand står inför en stor förändring i och med detta med Asean Unionen , om detta kan påverka vet jag ej då det ligger 2 år framåt i tiden
Så var det ja :D Nu fattar tilloch med jag :D
Ja det är dom här jäkla mornarna som kan förstöra allt.
Man vaknar pigg och glad, ända till man ser sej i spegeln, så är den dan förstörd. :D

En uppdatering av kursen vore trevligt idag.
Ni är ju många duktiga bath-kunniga här på CM :)

Allt enligt XE.
Men den kanske inte stämmer med verkligheten?

1.00 SEK = 4.75070 THB
Swedish Krona ↔ Thai Baht
1 SEK = 4.75070 THB 1 THB = 0.210495 SEK

"Phonta " sa:

Nu har ju inte riktigt Thailand gått med i ASEAN nu som alla verkar tro, Thailand var med och grundade ASEAN 1967 är ett gammalt sammarbete det som skall hända nu är att dom skall starta ett Fri handelsavtal också därför det uppmärksammats så mycket det senaste. det är lite som EU men och nästan lika gammalt.

Jo , men enligt uppgift även göra som EU nämligen öppna gränserna mot malaysia, Burma, Laossamt Vietnam , hur bra det blir vet ju vi som bor eller har bott i EUs skitländer , follt med folk som inte vill jobba utan bara leva på välfärd,, nu finns ju inte denna i Thai , så kanske blir det inte lika attraktivt att flytta hit till ett land som faktiskt har en nation samt har ett folk med känsla för sitt land ,, hoppas det består även om mycket är snurrigt i Thai så finns det mycket jag gillar här ... ;D

Phonta du kan väl ändå inte säga o mena att thai som finns i Svedala inte vill arbeta då har du missat något kan tala om för dig att thai e väldigt respekterade på arbetsmarknaden i Stockholm tex,

Vietnam gick med 1995 och Burma Laos 1997 Kambodja 1999 så heller inget nytt. Thailändarna själva hänger ju inte med vad som händer i deras eget land så dom tror ju det här är en ny grej pga den uppmärksamhet det fått nu.

"glimten66 " sa:
Phonta du kan väl ändå inte säga o mena att thai som finns i Svedala inte vill arbeta då har du missat något kan tala om för dig att thai e väldigt respekterade på arbetsmarknaden i Stockholm tex,

Var någonstans skriver jag att det gäller Thai , jag skriver att det är fullt med skitfolk som inte vill jobba i Swedala , Thai kommer väl inte till Sverige pga. att Sverige öppnar gränsen mot EU , Thai jobbar i Sverige , speciellt de Thai som kommer till Sverige är oftast grymt bra arbetskraft , förutom de som sysslar med samma yrke som de gjorde i Pattisbarerna, tyvärr så finn även de i Sverige ..

Detta problem som Sverige har med EU . Nu tror jag att Thailand kommer att få ett lika stort problem med folk utifrån, att kontrollera detta kommer att krävas grynt stora polisiära resurser i Thailand

Nä jag syftar på alla Laoter , folk från Malaysia samt Burma mm. som kommer att välla in i Thailand näär gränserna öppnas , samt de problem som redan uppstår religionsmässigt i södra Thailand , hur kommer det att bli när de kan komma obehindrat in i Thailand ....

Ber om ursäkt där phonta va jag som läste ett av dina morcon inlägg lite för fort såg det nu förlåt gubben ;)

Man ska inte läsa innan man druckit första ölen ;)

Någon som har thailandsbankernas kurs?

image.jpg

Bilagor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp