valter51
Nedtystad
- "Hej, jag är hallick på storgatan, häkta mig plse".... Fan måste jag lära dig hur man betalar skatt eller?Då hade du suttit inne..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
- "Hej, jag är hallick på storgatan, häkta mig plse".... Fan måste jag lära dig hur man betalar skatt eller?Då hade du suttit inne..
Jo det finns låsta konton där du låser i X antal år och får högre ränta, det skriver jag ju.Tänkte på det... du menar alltså att det INTE finns bankkonton i detta landet där man låset sina stålar på X antal år, och då får kanske bättre ränta i gengäld?????
Mitt förslag är att du går till immigration-kontoret, pratar med dom och förklarar läget, och frågar om du kan få komma lite tidigare.. Förstår ju att det är månaden "under consideration" som ger dig problem... Normalt sett OM du har en bra anledning, så brukar faktiskt immigration vara väldigt tillmötesgående mot välvårdade falanger...Hmmm extension of stay går ut 14 Dec. Man får söka förlängning tidigast 30 dagar innan.
Jag är schemalagd att åka jobba 16 Nov, hur fan löser man det?
Fyller 50 i nästa månad, kanske bättre att ansöka om det nästa gång istället. Ja, eller gå i pension kanske är bättre
/ SatanG
Fixed deposit account är samma som låst konto med en högre ränta, du låser ditt fixed deposit account på tex 2 år, rör du pengarna på dessa 2 år har du brutit avtalet och det är inte låst längre och du kan bli av med den högre räntan.Jasså Satang har pengarna på ett låst konto????
Ja regeln säger i alla fall;
"It has to be a standard savings or fixed deposit account.
It has to allow withdrawal of the funds without delay or penalties other than loss of interest. "
Jag skrev vad ett fixed deposit account är som står som godkännt i regeln du postade.PanPan, varför gjorde du dessa 2 inlägg? Jag skrev ju i inlägget före dina vad regeln sade på engelska....
Så du lyckades fixa inkomstbevis på konsulatet för dina hallick pengar?
Bra jobbat
De rika knösusarna orkar inte ta sig till ambassaden/konsulatet för att skaffa ett inkomstintyg...Varför krångla med pengar på thai-konto?
Det räcker väl att ha inkomst på motsvarande belopp.....
Dom rika bor väl ändå nära ambassaden/konsulat för det har dom råd medDe rika knösusarna orkar inte ta sig till ambassaden/konsulatet för att skaffa ett inkomstintyg...
Ja men du vet väl.... "skenet" det är viktigt...... bara fattiglapparna går till konsulatet/ambassaden..... hahahahaDom rika bor väl ändå nära ambassaden/konsulat för det har dom råd med![]()
Jasså Satang har pengarna på ett låst konto????
Ja regeln säger i alla fall;
"It has to be a standard savings or fixed deposit account.
It has to allow withdrawal of the funds without delay or penalties other than loss of interest. "
Har ingen aning faktiskt, bara att Thailand är krångligt värre än något annat land.Ja men du vet väl.... "skenet" det är viktigt...... bara fattiglapparna går till konsulatet/ambassaden..... hahahaha
Ja men du vet väl.... "skenet" det är viktigt...... bara fattiglapparna går till konsulatet/ambassaden..... hahahaha
Nä det var PanPan som påstod att du låste stålarna i sitt inlägg, därav mitt svar..Nja jag låser inga pengar i Thailand, ser inga personliga fördelar av det för mig utan föredrar Sverige där.
Har visserligen en del "låst" i traditionellt sparande i Skandia men det är betydligt högre ränta där.
Annars har jag ingen aning om det funkar med låsta pengar på thailändskt konto men säger folk det så tror jag på det.
Använde inkomstintyg förra extension of stay har jag för mig.
/ SatanG
Vad är det som är så krångligt att ha pengar på thaikonto??Varför krångla med pengar på thai-konto?
Det räcker väl att ha inkomst på motsvarande belopp.....