Deponisumman 800K Thaibath

Nä det stämmer, det måste verifieras samt jag menade även att inkomstintyg från arbetsplats/ambassad räckte för mig då jag gjorde min förlängning "Extension of stay" andra året.

/ SatanG
Ja jag vet inte så mycket om andra Imm än min i Udon.
De är stenhårda på att söker du extension of stay då vill de att bankmedel ska stå 2 månader första året.
Sen efter det måste den stå inne i 3 månader i banken och jag lovar dig på Imm i Udon är de hårda på detta, har varit vittne om många gräl om detta, hur det har sen slutat för vederbörende kan jag inte uttala mig.
Som jag säger har jag den summan 400.000 thb inne i banken så länge jag är kvar här i Thailand.

Finns väl en massa pankisar som är gifta och fortfarande gråter över de 800k som ska finnas på konto eller inkomst, som tydligen ska gå att kombinera med både sparpengar och inkomst.

Har man levt ett helt liv utan att ha lyckats skrapa ihop 400k Thb så är ju var och varannan thailändare rikare än dessa pensionärsfaranger.
Sedan snackar mannen kulturkrockar och att thailändarna inte planlägger och lever från dag till dag.
Fast kanske pankisarna har anammat den kulturen?
Väldigt många som bränner sitt sparkapital snabbt här och lagom till när pensionsförsäkringar mm är uttagna är även kontot tomt. En biverkning av gula febern.

Ja jag vet inte så mycket om andra Imm än min i Udon.
De är stenhårda på att söker du extension of stay då vill de att bankmedel ska stå 2 månader första året.
Sen efter det måste den stå inne i 3 månader i banken och jag lovar dig på Imm i Udon är de hårda på detta, har varit vittne om många gräl om detta, hur det har sen slutat för vederbörende kan jag inte uttala mig.
Som jag säger har jag den summan 400.000 thb inne i banken så länge jag är kvar här i Thailand.
Har aldrig hört talas om nåt IM kontor som inte är stenhårda med detta, är ju minimi kraven enl lagen.

Har aldrig hört talas om nåt IM kontor som inte är stenhårda med detta, är ju minimi kraven enl lagen.
Det är rätt @nmax men när man skriver här på forumet om Imm då säger många att det är olika krav på Imm inget Imm är lika här i Thailand.
Jag vet att det är enl lagen med bankmedel
2mån första ansökan och sen 3mån efter det.
Sen får man höra att det är så olika på Imm.
Så jag säger alltid så är det på mitt Imm.

Tillbaka
Topp