Det blåser friska vindar idag ser ja ...

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Det blåser friska vindar idag så håll i hatten. Här har strömmen gått. :-[ Man har ju internettet på mobilen också som tur er.

Ja det är friskt ute idag, här på nordsjön vlåser det för tillfället orkan medelvind på 36 m/s och 45 m/s i byarna, bara ryker om havet, kan få hemlängtan för mindre men men sånt vi får stå ut med när vi åker runt på våran lyxiga kryssning.

Bilder Jonas, vill se bilder från stormen, filma gärna lite å lägg på youtube :)

Dom bilderna kommer nog tidigast om 2 veckor när man kommer hem igen, här ombord har jag bara tillgång till internet över båtens datorer, och orkar inte ladda upp bilder på dom, om vi inte kommer närmare land i veckan och får Icenet-täckning.

Första gången jag fått använt det högsta talet på Beufort skalan i loggboken 12 på vind då vi haft medelvind på orkan legat på ca 35-40 m/s (orkan 32,5 m/s) i över fyra timmar och toppar på 50 m/s.

Har legat i orkanvindar innan men då oftast byar inte ihållande som denna gång, vart riktigt blåsigt.

Vågskala 9 Phenomenal, men den har jag använt mig av innan för sjö som nu det har jag varit med om värre.

Såg på fb att dom hade mätt upp 42.9 hemma i Torslanda, hoppas hyresgästen förankrat täckplåtarna över poolen bra, huset ligger hyfsat skyddat men det verkar vinda på bra.

Det blir till att göra en koll av huset när det har blivit ljust. Det har blåst riktigt ordentligt med stark storm, hoppas att alla takpannor ligger på plats. Vinden är kraftig fortfarande men har bedarrat en del.

"Jonas " sa:
Ja det är friskt ute idag, här på nordsjön vlåser det för tillfället orkan medelvind på 36 m/s och 45 m/s i byarna, bara ryker om havet, kan få hemlängtan för mindre men men sånt vi får stå ut med när vi åker runt på våran lyxiga kryssning.

De sände hem flera av mina kolleger igår från palttformen pga vädret, får se hur det blir i veckan som kommer när jag skall ut.

Även i Smålands inland blev det lite blåsigt.
Vinden Lyfte en parkbänk på ca 30kg och slungade den ner i dammen

image.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp