"BERTIL " sa:
Men någon kände sig tydligen blåst.
Nä Du
Jag blev inte blåst, men kunde blivit.
Kan bara ta ut max 20.000 b per dag, så det blir att ta ut flera gånger, nåväl, ser på kursen att det är dags att ta ut, och sätta in på bankboken, hon på banken som jag tidigare har haft affärer med var vid detta tillfälle upptagen, den bankmannen nu som skulle hantera detta har jag aldrig tidigare träffat, han tar emot pengar id bankbok, och påbörjar ärendet, jag pratar med tjejen i kassan brevid, innan detta så ser jag att han tar en insättningsnota och påbörjar jobbet, straxt är han klar och lämnar tillbaka handlingarna, men vänta nu, var är mitt kvitto? han har orginalet men ingen kopia?? kopian måste han tagit bort när jag inte såg,
jag får säga till flera gånger, nu kommer tjejen fram och frågar vad som gäller, förklarar att jag önskar ett kvitto, hon säger till mannen att lämna ut kvittot, han har bara orginalet som tillhör banken, nu tar han orginalet och säger till mig att, signera här, jag har orginalet, banken har en icke signerad kopia, att banken stämplar in siffror i bankboken är inget bevis på att pengarna är insatta, dessutom så fanns det ej heller min signatur på handlingen, nu kan jag bevisa att pengarna är insatta. I detta läge utan kvitto, som banken har, så skulle det varit lätt att slänga både orginal och kopia, sen påstå att siffrorna kunde jag skapat själv via ATM och update, eller på annat sätt. Och det är en enkel sak att gå in i datan och ta bort siffrorna.