Det gjorde mej glad !!!!

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Olika i olika butiker och även om man köper på faktura så kan man inte bara skita i att pröjsa den...
Nej fast man pröjsar ju inte förrän levererad i sin helhet ... är man inte överens får de hämta den eller betalar jag inte till länsstyrelsen tills konflikten är löst. men så långt ska det väl inte behöva gå :)

Olika i olika butiker och även om man köper på faktura så kan man inte bara skita i att pröjsa den...
Helt rätt, ofta säljer denna typer av företag sina fakturor, typ klarna, svea finans osv. Där görs alltid en kreditupplysning vid fakturabetalning, så räkningen kommer man inte undan, oftast har man 14 dagars ångerrätt, därefter blir det att stå på sig;)

Nej fast man pröjsar ju inte förrän levererad i sin helhet ... är man inte överens får de hämta den eller betalar jag inte till länsstyrelsen tills konflikten är löst. men så långt ska det väl inte behöva gå :)
Du verkar ha svada, så det blir inga problem för dig;)

Senast redigerad av en moderator:
Det hela var bara en dimridå Trademax lagt ut, något paket var inte skickat utan de hade bara bokat frakt och skickat ut ett leveransbesked. När jag idag dubbelcheckade med DHL hade de inte fått något besked att paketet var klart för leverans utan bara bokat.

Så det var bara att eskalera igen, denna gång till deras ägare som är ByggHemma och till deras VD, så ikväll ska ett paket vara på väg ... suck vad dåligt!

Idag fick jag så leveransen, så blir väl till att sätta ihop soffan på fredag då jag är bortrest imorgon. Det fattades dock en skruv, men den kan jag fixa själv.

De erbjöd sig idag att dra av 20% på priset om det inte tillstöter mer problem ...

Barnen fick en kusin idag när svågerns fru födde en välskapt pojke i Rayong. Det blev akut kejsarsnitt då värkarna inte kommit igång flera timmar efter vattnet gått.
Grattis till barnen och er. Skönt att det gick bra trots lite strul.

Senast redigerad av en moderator:
Idag är jag glad för nu har jag fått ett avgångspaket från arbetsgivaren. Full lön i 3 år t.o.m jag fyller 63 :wai:. Sen blir man panshis/stenbordsexpert på full tid :nod:
Ja det är skönt med betald semester, jag fick 5 år betalt för att slippa åka till jobbet men den tiden är förbi och nu är man heltidspanchis från denna månad.
Omställningen går galant.

Fan va skönt alltså......

Screenshot_20180421-142120.jpg

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A