Det gjorde mej glad !!!!

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Jaha!

Fick ett SMS av frugan, där hon talar om att dottern Keyla har vuxit ordentligt de sista tre månaderna, 5kg och 58cm, hon har även lyckats med att vuxit ur sin första T-shirt... ;D :D ;D

Jo-Be

Att vi bestämde oss för att jag ger fan i att jobba nåt mer från och med Nov/Dec 2012.
:D får vi hoppas att alla bitar faller på plats.
Jag gjorde ett snabbt överslag på vad jag får i pension och vad jag får över av lönen i dag.
Det är ju inte vara inkomster när man jobbar det kostar också.
Fan vad skönt snudd på att skaffa sej en muckar kam :D :D

Att vara hemma igen gör mig skitglad. Och att SJ höll tiden igår gör mig ännu gladare. Stort X i taket. ;D

"legolas " sa:
Du missade den springande punkten här Rolf!!! Hur stor skillnad skulle det bli för dig mellan att arbeta, eller att gå i pension???? Det är DET som är det roliga att veta!!!
;) ;) ;)
Aha missade det, det är så här att skulle jag räkna in vad bilen kostar per mil i allt så skulle det löna sej att gå i Pension.
Men att gå nu blir lite för tidigt det kommer en smäll efter 5 år då en del av min pension försvinner.
Nä nu är det bestämt går Nov-Dec nästa år, då blir det bara 5 mån för tidigt.

"Rolf " sa:
Att vi bestämde oss för att jag ger fan i att jobba nåt mer från och med Nov/Dec 2012.
Jag gjorde ett snabbt överslag på vad jag får i pension och vad jag får över av lönen i dag.

Grattis till ett bra beslut Rolf. Utan att alls känna er så är det ändå roligt att höra de som verkligen gör något av sina drömmar/planer. Allt för många planerar fel och blir fast i ekorrhjulet :thumbsup:

Wienersnitzeln jag precis har käkat på Moldau och den var riktigt smarrig, utnämnd enligt vissa tidningar till sthlms bästa. Kanongod men tyvärr så var det svagdricka till då man var bilburen ;D

"Bond " sa:
Grattis till ett bra beslut Rolf. Utan att alls känna er så är det ändå roligt att höra de som verkligen gör något av sina drömmar/planer. Allt för många planerar fel och blir fast i ekorrhjulet :thumbsup:
Tack Bond, Det har varit en liten resa innan vi kom överens, frun och jag. Det fodrades en resa till BanPhe, men det gjorde susen :D

"Rolf " sa:

Ditt inlägg här Rolf gjorde mig glad på era vägnar :)

"Rolf " sa:

Detta är ju härligt, Rolf! Måste vara gott att kunna starta nedräkningen så smått. Det är min dröm, tänk när man väl kan bestämma sig för att lägga av.

Jag blir också jätteglad på era vägnar!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Tack alla ni, nu är det bara hoppas att hälsan står oss bi så vi kan fullfölja våra planer

Det gjorde mig glad!!

Har fått lite information, en start påväg och hur man ska gå tillväga mot svensktmedborgarskap och personnummer för lilla Keyla. :love_transparent: :upanddown: :smile:
Men jag kan inte göra något härifrån LOC, måste vara i LOS för att det ska hända. :angry_transparent:

Jo-Be

Ett sms på min lunchrast gjorde mig glad :)
Strax efter det så kom min Far och gav mig lite pengar som han hade fått tillbaks på sin bilförsäkring.

Sen tror jag det kommer att komma en glad nyhet till innan kvällen är slut, för man säger ju att "alla goda ting är tre" :wai:

Det gjorde mig lite glad och hoppfull i a.f.

Ringde WWL idag(läs igår)på vinst och förlust och pratade med ansvarig för ombordpersonal och hon nämner att det kanske finns ett kort vikariat som reparatör, hon skulle höra av sig till mig nästa vecka för en kommande interjuv. Har ringt WWL i säkert 3-4 år för ett fast jobb, nu, kanske äntligen kommer ett vik. gjorde min MTM utbildning ombord på M/S Bohéme, hon är numera såld och seglar för WWL's Singapore registrerade företag.

Jo-Be

(WWL= Wallenius Wilhemsen Line)

Låter väl lovande håller alla tummar som jag har. Kommer du att hamna utanför Sveriges gränser eller är det mellan Stockholm och Fjäderholmarna :D

"ledarn " sa:
Gårdagens föräldramöte i skolan gjorde mig glad....

Dotterns skola har tagit en ny inriktning mot teknologisk utveckling...
Tidigare var den inriktad på Sport & Fritid med stor satsning på fotboll. (Den finns kvar men lite mindre)

Dottern har fått bytt klass den här terminen p,g,a, för många tjejer i den tidigare klassen.
Miljön var inte den bästa... (Tjejer kan vara elaka mot varandra)

Den nya satsningen resulterade bland annat att alla elever i högstadiet fick var sin IPAD som ska lämnas ut idag.
Ska bli spännande och se vart denna satsning leder...
Slutet på samtalen i familjen, ni får sms'a när det är dags att äta ;D

Vad fel det kan bli, hade en lite skitfläck på skärmen som hamnade på h'et i högskolor och det blev ett b :D
Undrar om det är bra för alla det här med distans det fodrar ju en jädra självdisciplin till att studera på egen hand.
Sen tappar man ju den sociala biten med kompisar och allt.

"ledarn " sa:
Jag personligen skulle aldrig fixa att studera själv... (Lat människa)
Har provat jobba hemifrån tidigare.... Blev ingenting gjort :laugh: :laugh:
Jo samma här gick bra i början men sen sket det sej, fanns roligare saker att göra :-\

Att jag vann en rökt ål på tombola idag. Det var länge sedan jag hade en sådan tur.
Farsan fick hälften, familjen här hemma vägrar äta ål av någon outgrundlig anledning. :)

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar