Det gjorde mej glad !!!!

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

.

110941-87_s_JZ.jpg

Att fräsen har gjort sitt för i år, nu blir det vila och omvårdnad för att vara fitt for fight till våren :-\

Tanten har idag lovat att brygga lite saathå, återkommer om det blir någon smakupplevelse eller om det blir att besöka akuten ;D

jasså ja då vet ja va de e sött som ledarn säger men va fasen man blir full på de me :)

Skattepengarna kom från Norge idag. Väldigt passande då bilen har varit inne på service och nya vinterdäck ska inhandlas. Vilket får mig att tänka på att Volvo är en skitbil som inte är så billig i drift som folk påstår. 15300 Sek gick denna service på inkl. lite småfix. Däcken går väl på ca 6-7000 och resten av pengarna får gå till nöjen eller frugans körkort.

Nåja, pengar in, pengar ut.

Ja, jag gråter inte att jag byter bort Volvon. Den har gått jättebra, men snart kommer kamremsbytet och det är som bekant svindyrt. :o

Nissan Qashqai har kamkedja, så där slipper man den kostnaden. :laugh:

Fy på er byta bort volvon aldri :) va fasen håller ni till när ni tycker de e så dyrt kambyte inkl stor service 6500 :- inte dyrt tycker ja i alla fall :)

9300 för kamrem och "storservice" sedan trilskande magnetkoppling till ac'n. Behöver fortfarande byta ut en hel del Bussningar oc läckande vevaxelpackning. Kopplingscylindern rök vid ca 12000 mil. Äh, djävla skrot. Den får Max ett år till i min ägo.
Lexus eller BMW blir det nog. Då får man vettiga stolar

BMW :( va e de för skillnad på en snigel o en BMW på BMW:n sitter slämmet på innsidan :)

Jag betalade 3150:- för en vanlig årsservice i våras, inte speciellt billigt tycker jag. Förvisso ingick lånebil under tiden, men ändå. Den servicen gjorde jag ändå inte på Volvos egen verkstad, dock på en annan auktoriserad.

Nej, det skall bli gott att för en gångs skull sätta sig i en helt ny bil, det är en härlig om än dyr känsla. Det är något som gör mig glad! :)

Var inne på Volvo med min S60R på en 16000mila service inkl. kamrem och nya bromsklossar fram 15300:-
Dyrt men nu rullar den många mil igen.

"Rolf " sa:
Var inne på Volvo med min S60R på en 16000mila service inkl. kamrem och nya bromsklossar fram 15300:-
Dyrt men nu rullar den många mil igen.

Att man står ut i så många mil i en Volvo :)
Enligt svenska biltidningar så har Volvo världens bästa stolar. Enligt mig är dom totalt värdelösa.

Det som då gör mig glad är att det inte kan bli värre nästa gång man köper en bil...tror jag.

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar