Det gjorde mej glad !!!!

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

"legolas " sa:
Rolf, fan oxå nu skall jag ta bort lite av din glädje...... Men jag måste bara få lov att säga detta. Jag trodde att ni vart på väg någonstans i livet. Inte att du skulle fortsätta att stampa på samma fläck men ytterligare dra på dig mer skit i livet. Mer prylar, göra det än mer tungrott, stackare!!!

Vad hände med Thailand då??? Vågade ni inte riktigt eller? Vågade ni inte ta steget ut till friheten utan att ha både livrem, hängslen OCH fallskärm.....

legolas :'( :'( :'(

Det är väl fantastiskt om man har råd med det bästa av två världar.
Sommaren i det mest fantastiska landet landet i världen(tycker jag som inte är Sverigebitter) Vintern i ett land med mycket bättre klimat(tycker jag som inte gillar vintern)

Men frågan jag ställer mig, är Thailand mitt favoritland om cirka 5-10år när jag ska dra ner på tempot? Jag vet redan nu att det är i Sverige jag kommer att tillbringa vår, sommar och höst.

"ledarn " sa:
Det är ju just där fördelen med att hyra hus ligger...
(Hade jag gjort om jag nu inte är gift med en Thai)

Har ju ingen Thaifruga så då går köpa och ägande bort för mig och framförallt för att jag ska vara i varmare länder endast under den mörka&kalla tiden!
Det är framförallt hyra som jag ska göra, då kan man byta plats om man så känner för det, och man har totalkostnaden klar för sig.
Sen är det skönt med att kunna teckna en bra försäkring till en rimlig peng också.

Så var den första flaska Champange slutt. Men ingen fara det är 12 kvar :D ???
Jädra arbetskamrater man har :D

Fick ett SMS kl 02.00 idag (lokaltid) Piraterna 46 Vetlanda 44 i första finalmatchen i Speedway.
Bara två poäng att ta igen i kväll i returen hemma i Vetlanda. Lätt som en plätt !

/Anubaan

"anubaan " sa:
Fick ett SMS kl 02.00 idag (lokaltid) Piraterna 46 Vetlanda 44 i första finalmatchen i Speedway.
Bara två poäng att ta igen i kväll i returen hemma i Vetlanda. Lätt som en plätt !

/Anubaan
Mmm, såg det på tv i går kväll, sicken jädra lervälling det var.
Det hade ju regnat som sjutton. Men dom gjorde ett bra jobb med banan

Hemma igen efter 6 veckors jobb. Att äntligen få krama om den goa frugan och ungarna igen. Kan något göra en gladare? :)

"Berralund " sa:
Hemma igen efter 6 veckors jobb. Att äntligen få krama om den goa frugan och ungarna igen. Kan något göra en gladare? :)
Du har det bra du...
En annan får den glädjen allt för sällan... Bara två resor det senaste året.

Äntligen har jag fått ändrad jobbrotation igen.
Det var tänkt att jag skulle jobba 1vecka och ledig 3veckor. Fast nu får jag starta med 2v jobb o ledig 2v.
Men det duger, jag ser fram emot lite mer fritid

Vetlanda är Svenska mästare i Speedway igen.
Efter en heroisk insats på hemmabanan i går kväll. Nu får jag vänta till halv tio här nere innan jag kan läsa lokaltidningen på Internet och riktigt gotta mig åt alla detaljer ;D ;D ;D ;D ;D

/Annuban

Jag är glad på anubaans och Vetlandas vägnar :thumbsup: :thumbsup:

Jag är även glad för att jag själv lyckades få igång mitt internet igen. (så länge det varar)

Bara lite nyfiken, hur lyckades du kvadda det då?
Sen är jag lite glad för att det finns folk som har tålamod med mej och mina frågor :-\

"Kycklingen " sa:
Jag är glad på anubaans och Vetlandas vägnar :thumbsup: :thumbsup:

Jag är även glad för att jag själv lyckades få igång mitt internet igen. (så länge det varar)

David Ruud från Gislaved var ytterst delaktiig att Vetlanda tog Guld. Så det kan nog ge dig lite extra glädje.

/Anubaan

"Rolf " sa:
Bara lite nyfiken, hur lyckades du kvadda det då?
Sen är jag lite glad för att det finns folk som har tålamod med mej och mina frågor :-\

Jag har inte kvaddat det igentligen, jag har bytt internetleverantör.
Jag ska testa lite olika alternativ innan jag bestämmer mig för vad jag vill ha.

"Kycklingen " sa:
Jag har inte kvaddat det igentligen, jag har bytt internetleverantör.
Jag ska testa lite olika alternativ innan jag bestämmer mig för vad jag vill ha.
Mycket förståndigt, då kan du kolla täckning och pris.
Bra tänkt :thumbsup: :nod:

"Jo-Be " sa:
Efter allt väntande på jobb och annat elände, så har man äntligen landat i LOS.
;D :D ;D
Nämen stort grattis :nod: Det var väl på tiden att Keila får gulla med pappa.
Skönt att du äntligen fick möjlighet att åka. :thumbsup: :thumbsup:

"Jo-Be " sa:
Efter allt väntande på jobb och annat elände, så har man äntligen landat i LOS.
;D :D ;D

Ja verkligen, det måste ha varit jobbigt att ha varit borta så länge. Arbetsmarknaden till sjöss är ju allt annat än ljus så stanna nu kvar där nere tills något nytt har dykt upp.

Ta det nu lugnt och pyssla om hustrun och Keyla!!

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar